Thursday, October 6, 2011

Apakah Itu Google AdSense?

AdSense mungkin salah satu cara yang terpantas dan paling mudah untuk mendapatkan wang daripada trafik ke laman web anda sama ada anda mempunyai produk atau perkhidmatan untuk dijual atau anda hanya menyediakan kandungan percuma kepada pengunjung anda.

Hanya dinyatakan, Google AdSense membolehkan pengendali laman web untuk meletakkan beberapa kod pada laman web yang menghubungkan pangkalan data kandungan pelayan iklan Google dan menarik kata kunci yang berkaitan pengiklanan ke laman web mereka. Webmaster akan dibayar peratusan yuran yang Google terima daripada penyumber keluar setiap kali pengunjung mengklik iklan. Tiada sebarang caj untuk webmaster untuk mengambil bahagian dalam AdSense. Semua kos yang dilindungi oleh pengiklan yang mengambil bahagian dalam program kakak AdSense dipanggil AdWords.

Google akan menghantar "robot" digital yang menggunakan algoritma proprietari memparse laman web tuan rumah dan menganalisis kandungan dalam usaha untuk menentukan apakah kata kunci berkaitan. Ia melaporkan penemuannya kembali ke pelayan iklan Google yang kemudian menyajikan iklan yang cocok dengan kata kunci tersebut. Memandangkan bahawa keseluruhan proses automatik, "robot iklan" melakukan kerja yang cukup baik mendapat kandungan pengiklanan pada kebanyakan masa.

Sejarah Google AdSense

Google AdSense mempunyai akar lama "Google yang disasarkan berdasarkan Kandungan Advertising" program yang mereka diperkenalkan semula pada bulan Mac 2003. Walaupun program ini adalah serupa dalam konsep ke AdSense, tidak ada cara automatik mengambil bahagian. Webmaster Setiap berunding perjanjian secara langsung dengan Google, dan laman web yang berkhidmat kurang daripada 20 juta paparan halaman sebulan adalah tidak dialu-alukan untuk menyertai.

Seperti yang Google meningkat, mereka mula melihat berapa banyak wang mereka akan meninggalkan di atas meja dengan tidak termasuk tapak yang lebih kecil, yang lebih banyak daripada laman web yang memberi khidmat kepada lebih 20 juta hits yang bersedia untuk berkhidmat iklan orang lain. Jawapan mereka kepada masalah itu ialah AdSense yang tidak mempunyai keperluan lalu lintas minimum dan terbuka kepada semua laman web yang memenuhi kandungan Google dan keperluan kesopanan.

Berapa banyak yang anda boleh membuat menjalankan Google AdSense?

Jawapan kepada soalan itu bergantung kepada tiga faktor:

1. Berapa banyak lalu lintas laman web anda menarik
2.How ramai pengunjung klik pada iklan anda
3.How banyak orang-orang iklan membayar setiap klik yang dijana

Dengan beberapa iklan yang membayar sebanyak $ 5 atau lebih, ia mungkin bahawa anda boleh menjana pendapatan yang serius dengan AdSense. Terdapat kes-kes relatifnya didokumenkan beberapa orang yang berpendapatan sebanyak $ 500 setiap HARI dan lebih. Bilangan seperti itu adalah pengecualian yang jarang berlaku. Walaupun begitu, tidak ada sebab mengapa anda tidak boleh mendapat tempat sekitar $ 1,000 sebulan, atau lebih, sekali anda biasa itu.

Bagaimana untuk bermula menggunakan Google AdSense

Buat lawatan ke Quick Google AdSense (https://www.google.com/adsense/) dan sign up. Pastikan bahawa anda membaca Penggunaan Polisi Diterima mereka dan bahawa anda mengikut keperluan kandungan mereka. Google telah mereka sendiri "Polis AdSense" yang akan tidak mempunyai masalah boot anda keluar dari program jika anda gagal untuk berjalan selaras.

Menggunakan Google AdSense pada laman web anda adalah seperti mengutip wang percuma. Tiada sebab tidak melakukannya dan berpotensi beribu-ribu dolar sebab-sebab untuk melakukannya.