Thursday, October 6, 2011

Apabila AdSense Goes AWOL

Tidak kira berapa keras anda bekerja untuk mengoptimumkan halaman anda, akan menjadi masa apabila Google hanya tidak dapat memikirkan mana iklan AdSense untuk menyampaikan, maka ia mungkir untuk menyampaikan PSA (Iklan Perkhidmatan Awam) sebaliknya.

Sekarang saya tidak mempunyai sebarang masalah dengan badan-badan amal, tetapi saya berikan kepada orang-orang yang saya memilih untuk memberi. Kerana saya tidak mempunyai lesen bukan keuntungan yang saya sendiri, matlamat laman web saya untuk membuat wang dan saya bergantung kepada hasil Google AdSense untuk membantu membayar bil saya. Suatu hari nanti saya mahu kepada dana persaraan saya juga, jadi saya tidak mampu untuk bukan hasil PSA muncul di lokasi saya.

Berita baiknya adalah Google memahami sifat tamak asas manusia, jadi ia menyediakan kita dengan alternatif untuk menderma estet web kami berharga sebenar kepada pertubuhan-pertubuhan kebajikan. Alternatif yang dikenali sebagai Iklan AdSense Alternate.

Seperti yang pelik kerana ia seolah-olah, ciri ini membolehkan anda untuk membenarkan pesaing Google ke dalam laman web anda. Jangan bimbang, Google membenarkan dengan mata mereka terbuka luas. Mereka juga memberitahu anda bagaimana untuk menetapkan kod iklan alternatif untuk bekerja di lokasi anda dan mereka membiarkan anda lakukan betul-betul di panel kawalan AdSense anda.

Sebaik sahaja anda menambah kod ke laman web anda, Google akan tarik iklan daripada apa-apa perkhidmatan yang anda tentukan dan bukannya menyampaikan suatu PSA. Google akan berbuat demikian walaupun iklan tersebut datang dari Yahoo, atau Overture, atau loteng nenek anda.

Ini pergi jauh ke arah memastikan bahawa anda tidak kehilangan peluang untuk mendapatkan wang kali pengunjung yang dibelanjakan untuk laman web anda. Cantik Google memberikan kita peluang itu.

Siapa yang anda pilih?

Ah, kini yang menjadi persoalan. Kebanyakan orang kepala lurus untuk Overture atau Yahoo, tetapi ada ikan lain di laut bernilai mengingati. Malah, beberapa ikan ini menjadikan hidup mereka hampir semata-mata dengan menyampaikan iklan penggantian untuk PSA. Main carian ini di Google dan anda akan mempunyai banyak pilihan untuk dipilih.

Kenapa bersusah payah?

Kadang-kadang Google tidak mempunyai apa-apa iklan dalam inventori untuk sesuai dengan kata kunci laman anda. Kadang-kadang Google mendapat keliru dan tidak dapat memikirkan yang iklan untuk menyampaikan, maka ia mengambil sebuah iklan PSA.

Google juga mempunyai senarai yang tidak-begitu-mudah-tersedia apa yang dipanggil "perkataan stop". Apabila Google AdSense labah-labah mengesan kata-kata ini pada halaman anda, mereka secara automatik mencetuskan PSA. Beberapa perkataan yang lebih dikenali termasuk kata-kata kotor yang teruk (berfikir: Words 7 George Carlin Anda tidak Katakanlah (wahai Muhammad) di TV), serta kata-kata lain yang sangat boleh agak yang sah untuk laman web anda seperti dadah, farmaseutikal, kematian, mati, pengguguran bayi, dan senarai yang berlaku dan. Sekurang-kurangnya kita FIKIRKAN bahawa ia pergi dan tetapi tiada siapa yang benar-benar tahu dengan pasti di luar Google yang dipercayai kakitangan beberapa.

Tetapi, tidak kira apa sebabnya, anda tidak mahu bukan hasil iklan yang berjalan di laman anda. Ada alasan tidak apabila Google menjadikan ia begitu mudah untuk menjaga hasil yang mengalir.