Friday, March 11, 2011

The Sepuluh Tips Untuk Sukses Lelong!

Jika anda melihat melalui eBay, atau laman lelong online yang lain dalam hal ini, anda akan mendapati bahawa banyak orang membuat beberapa kesalahan yang sangat asas. Dan, mereka mengulang kesalahan-kesalahan ini berulang-ulang. Sebagaimana ditunjukkan dalam buku saya "eBay Marketing Wholesale SourcePak" dengan sedikit akal sehat kesalahan-kesalahan ini benar-benar dapat dicegah. Jadi untuk mengelakkan anda daripada membuat kesalahan-kesalahan yang sama saya telah mengumpulkan Sepuluh Tips Popular Lelong Sukses.

10. Pengiriman
Selalu negara berapa harga penghantaran anda akan menjadi. Dan, Jangan cuba rip off pembeli anda dengan menggembungkan harga penghantaran untuk meningkatkan keuntungan anda. Percaya atau tidak, orang yang memiliki idea yang adil dari apa kos penghantaran seharusnya. Jika mereka merasa anda menggembungkan harga penghantaran anda, mereka tidak akan menawar kandungan anda dan tidak mungkin kelihatan pada setiap lelong lain baik dari takut ditipu.

9. Sokongan Pelanggan
Anda harus merespon semua e-mel mengenai lelong anda. Ya, menanggapi email sangat memakan masa. Tapi, jika anda tidak, bahawa penawar berpotensi akan mencari lain ware untuk produk dan anda akan kehilangan diri pelanggan.

8. Harga Cadangan
Lakukan kajian anda pada harga untuk item anda. Jika anda perlu menggunakan harga cadangan keep it real. Jika anda atas harga kandungan anda Anda tidak akan mendapatkan banyak tawaran. Dan, sementara semua pemasar yang baik tahu ada masa dan tempat untuk Lelong Reserve, anda boleh mendapatkan tawaran lebih tidak menggunakan harga cadangan sama sekali. Apakah penyelidikan anda untuk membantu anda membuat keputusan ini.

7. Keadaan Item
Anda perlu memberitahu penawar tahu apa keadaan barang anda masuk Adakah baru dan dalam bungkusan itu, atau digunakan tetapi keadaan seperti baru. Apakah memiliki ketidaksempurnaan mereka harus dibuat sedar .. Sebuah penawar berpotensi akan ingin tahu apa keadaan kandungan anda berada di sebelum membuat tawaran apapun.

6. Syarat-syarat
Ini boleh datang di bawah Customer Service pos. Jika anda mempunyai istilah pada halaman lelong anda yang membaca sesuatu seperti ini "Tidak Bertanggung Jawab Untuk Item Setelah Dihantar" atau "Item Jualan Sebagai Apakah" anda akan mengurangkan jumlah peserta lelong lelong itu. Jadi ebayer bertanggung jawab, memiliki insurans pada item bahawa pembeli anda boleh membeli. Dan pastikan anda mempunyai semacam jaminan pada produk anda.

5. Umpan balik
Salah satu bahagian terpenting dari eBay Perniagaan anda. Komen adalah kaedah eBay digunakan untuk membolehkan pembeli dan penjual untuk merakam pengalaman mereka satu sama lain. Kemudian, orang lain boleh menyemak maklum balas dari setiap ebayer mereka ingin menangani, untuk melihat apakah telah terjadi setiap komen negatif kiri. Oleh kerana itu, sangat penting untuk menjaga rating tanggapan anda positif.

4. Lelong Start / Waktu Dekat
Anda perlu merancang memulakan lelong anda / waktu dekat ini sekitar penawar anda ingin menarik untuk lelong anda. Jika produk yang anda jual menarik bagi wanita bekerja, waktu terbaik untuk mula / akhir lelong anda akan berada di malam hari atau pada akhir pekan. Selalu membuat profil pada produk anda dan apa kumpulan penduduk yang anda jual untuk.

3. Item Description
Tidak maklumat yang cukup atau terlalu banyak bertele-tele maklumat akan menghalang orang dari tawaran. Begitu juga akan dapat banyak kesalahan ketik. Penerangan Item anda harus bersih dan ringkas. Ringkas memberikan semua maklumat yang diperlukan untuk menjelaskan item yang cukup dan mencipta minat pembeli.

2. Gambar
Anda perlu menggunakan gambar pada laman lelong anda. Ingat gambar bernilai 1,000 kata! Potensi penawar akan ingin melihat apa item seperti sebelum mereka membuat tawaran. Dengan kamera digital, yang sangat terjangkau hari ini menambah gambar ke laman lelong anda lebih mudah lalu pernah. Namun, pastikan gambar terlihat jelas dan terang untuk menunjukkan detail itu atau ketidaksempurnaan itu mungkin. Juga, menjaga image dengan ukuran pixel yang wajar sehingga laman lelong anda tidak mengambil yang cukup lama untuk load.

1. Headlines
Ini adalah masalah yang paling penting untuk mendapatkan penawar lebih ke laman lelong anda. Anda harus menyertakan kata-kata yang orang akan mencari di eBay. Dan, anda perlu membuat judul anda menarik, penawar sehingga potensi akan klik. Jika anda menjual sebuah membuat antik-up table judul mengatakan meja rias yang lama tidak akan menarik banyak peserta lelong. Tapi, jika anda mengatakan sesuatu seperti "Vintage Vanity Jadual - Mint Condition - Pengumpul Item" tidak hanya akan anda dapatkan penawar lebih berpotensi untuk melihat lelong anda, anda juga akan menggunakan kata-kata orang-orang akan mencari eBay. Tajuk lelong anda akan muncul dalam pencarian untuk Vintage, Vanity Jadual, Pengumpul Item. Oleh kerana itu, yang membolehkan penawar bahkan lebih berpotensi untuk melihat tajuk anda.