Friday, March 11, 2011

The Top Ten eBay Pembeli Personalities

Pada tahun-tahun saya jual di eBay saya temui segala macam orang. Untuk sebahagian besar orang-orang ini sudah sangat bagus dan mudah untuk berurusan dengan. Oleh itu, selalu ada peratusan kecil, seperti dalam perniagaan online atau offline, siapa yang akan anda mempunyai beberapa darjat masalah dengan. Sebagaimana dijelaskan dalam buku saya "eBay Marketing Wholesale SourcePak" anda perlu menjadi seperti sopan yang anda mampu dan mempunyai sedikit kesabaran ketika berhadapan dengan orang-orang ini. Di bawah ini anda akan menemukan Popular saya Sepuluh Kepribadian Senarai Pembeli eBay dan bagaimana menangani mereka.

10 - The Manipulator
Akan ada saat-saat ketika anda mempunyai akhir lelang tanpa tawaran. Ketika ini berlaku hati-hati untuk Manipulator. Ini adalah seorang individu yang akan menghantar e-mel kepada anda selepas anda lelong berakhir ingin membeli item anda dari eBay dengan harga ridiculously rendah. Ia sering akan cuba untuk memanipulasi anda menjadi percaya produk tidak akan menjual tetapi ia akan senang untuk mengambilnya dari tangan anda. Lupakan tentang mereka! Jangan menjual barang kepada mereka. Sebaliknya menatatkan kembali item untuk lelongan di eBay dengan judul baru. Jika dia menginginkannya cukup buruk, mereka harus mendapatkan item melalui lelong anda. Dan percayalah 99% dari masa kandungan anda akan menjual.

9 - Pembeli tidak sabar
Ini adalah seseorang yang telah memenangi lelong anda hari ini dan bertanya-tanya mengapa hal itu tidak dihantar terakhir. Individu ini menginginkan apa yang dibeli cepat, cepat nyata. Hanya memiliki kesabaran, bersikap sopan dan menjelaskan proses penghantaran anda kepadanya. Mendapatkan produk keluar cepat dengan ucapan terima kasih nota untuk pembelian akan memberikan pelanggan bahagia.

8 - Pembeli Kecewa
Ada beberapa orang yang tidak boleh menyenangkan, bahkan jika anda berdiri di atas kepala anda. Mereka akan kecewa tidak peduli apa yang anda lakukan. Kadang-kadang orang-orang ini boleh berada di bawah benar kasar dan mengambil banyak masa anda. Belajarlah untuk mengenali jenis orang dan tidak terjebak dalam pada slot e-mel. Ingat bahawa masa adalah wang, dan sekali anda telah melakukan semua yang boleh anda lakukan untuk memperbaiki memindahkan masalah mereka. Jika e-mel terus mengabaikan mereka.

7 - Pembeli Invisible
Ini adalah seseorang yang telah memenangi lelong anda, tetapi anda tidak pernah mendengar dari mereka. Pernah! Mereka membayar anda tepat waktu tanpa masalah. Jadi anda menghantar produk mereka memenangi kepada mereka. Dan hanya itu! Mereka tidak meninggalkan maklum balas, dan tidak mengembalikan e-mel. Mereka hanya menghilang ke udara. Jika anda menghantar beberapa tindak lanjut email menanyakan apakah mereka menerima barang mereka dan meminta maklum balas positif dan anda tidak mendapat balasan, hanya melupakan mereka dan terus maju.

6 - interogator
Orang ini boleh membuat anda gila. Itu bukan kesalahan mereka, mereka hanya mempunyai sebarang soalan. Banyak Soalan! Bagi orang-orang bahkan jika dibayangkan setiap soalan dijawab dalam keterangan lelong anda, mereka masih akan menetapkan untuk mencari alasan kepada e-mel anda soalan. Jadi lelah dari jenis individu mereka dapat, dan akan membuang banyak masa anda jika anda membiarkan mereka. Pada email pertama anda kepada mereka akan menjawab sopan soalan mereka kemudian merujuk kembali kepada keterangan lelong anda mengatakan kepada mereka semua jawapan ada di sana. Sarankan mereka membacanya lagi. Jangan terjebak dalam e-mel selepas e-mel. Selalu ingat waktu itu adalah wang, dan jika anda telah melakukan keterangan lelong anda benar seharusnya tidak ada pertanyaan yang tersisa untuk bertanya. surfer lelong anda harus bersedia untuk membuat tawaran.

5 - Wajib Akhir
Pelanggan ini tidak mempunyai petunjuk tentang tarikh masa dan mereka benar-benar tidak peduli tentang mereka juga. Sikap mereka adalah anda akan dibayar ketika saya bersedia untuk membayar anda. Anda akan perlu menetapkan pedoman untuk masa pembayaran. Jika bayaran tidak diterima, anda boleh memilih untuk memberikan pembeli anda satu sambungan. Jadi khusus memberinya / a kencannya untuk ketika baki yang ada jatuh tempo. Juga memberitahu mereka, jika pembayaran tidak diterima mengikut tarikh yang anda akan punya pilihan lain selain menatatkan kembali item untuk lelong. Kadang-kadang satu bulan atau lebih di jalan anda akan berakhir mendapatkan cek melalui pos dari orang ini dengan nota untuk mengapa mereka terlambat. Cukup kembali bayaran dengan penjelasan bahawa barang itu kembali disenaraikan sebagai dia gagal memenuhi batas waktu pembayaran dan telah dijual kepada orang lain.

4 - pecundang The
Tidak ada pembeli lebih menjengkelkan dibandingkan dengan orang yang selalu memberitahu anda cek tersebut melalui pos. Tentu saja menyemak tidak pernah tiba. Sayangnya tidak banyak yang dapat anda lakukan tentang hal ini. Seperti di atas memberi mereka batas masa dan jika mereka tidak membuatnya menatatkan kembali item untuk lelong lagi.

3 - "Saya sooo Bingung" Pembeli
Pelanggan ini tidak mahu membeli dari anda. Sungguh, mereka lakukan! Jika mereka hanya boleh mencari tahu bagaimana! Bagaimana tawaran, bagaimana untuk membayar, bagaimana ... Semua ini hal komputer berteknologi tinggi hanyalah cara untuk mengelirukan bagi mereka. Memiliki kesabaran dan bersikap sopan. Jelaskan apa yang harus mereka lakukan selanjutnya. Jika anda mencari tidak peduli bagaimana anda menjelaskan hal-hal itu tidak mendaftar dengan mereka, menyarankan mereka membaca lebih dari tutorial eBay. Ingat waktu adalah wang dan anda hanya boleh menghabiskan begitu banyak masa dengan pelanggan berpotensi sebelum anda harus pindah.

2 - Spender The
Individu ini boleh menghabiskan banyak wang dengan anda. Dan sering akan kembali sebagai pembeli berulang biasanya membeli sedikit dari semua yang anda miliki Facebook lelong. Orang ini juga akan menghabiskan $ 100,00 dalam barang dagangan untuk menjimatkan $ 10,00 pada penghantaran. Memberkati dirinya!

1 - Pelanggan Sempurna
Individu ini hanyalah sebuah Person Happy. Ia telah memenangi lelong anda dan mereka hanya senang tentang hal itu. Hal yang besar tentang jenis pembeli adalah jika anda mengalami masalah mereka selalu memahami dan mudah untuk berurusan dengan. Jika dilihat setelah benar, sangat sering orang-orang ini akan menjadi pelanggan seumur hidup. Sekarang, jangan kita ingin semua pelanggan yang seperti ini.

Jadi, begitulah. The eBay Sepuluh Pembeli Personalities. Jika anda sudah menjual di eBay saya yakin anda akan mengenali beberapa ciri-ciri keperibadian di pelanggan anda sendiri. Jika anda baru sahaja bermula dengan anda eBay Lelong Business diragukan lagi anda akan berlari ke orang-orang ini akan. Apapun keperibadian hari anda membawa anda, selalu kesabaran, sopan dan hanya bersenang-senang dengan itu.