Tuesday, March 8, 2011

PING BLOG ... ... OPT-IN ... SIG FILE ... Ezine

A Guide to ISTILAH PEMASARAN INTERNET


Pada awalnya ...

Saya baru-baru mulai saya sendiri "menghasilkan wang, perniagaan rumah" yang saya mendaftar dengan pengertian bahawa aku akan mendapatkan wang untuk melakukan apa-apa. Lain-lain (sekutu) yang akan membayar saya yuran untuk merujuk baru sign-up ke laman mereka. Ini terdengar seperti kesempatan hebat untuk membuat banyak wang tanpa benar-benar menjual apapun. Tidak memegang saham, ongkos kirim dll

My pendaftaran dimasukkan (di antara barang-barang lain) panduan yang meliputi 30 hari. Saya juga perlu mendaftar ke 5 laman pemasaran online (anda menerima bayaran pendaftaran semula dalam masa yang singkat) dan bergabung dengan sebuah syarikat web-hosting.

Massive jumlah maklumat yang diberikan kepada anda, tetapi dalam cara yang diserap. Sangat keluar. Saya akan menyamakan maklumat ini untuk membaca novel suspense ... tidak sabar untuk melihat apa yang terjadi selanjutnya!

Pokoknya rencana ini tidak dimaksudkan untuk menjadi tentang itu ... itu bertujuan untuk menutup beberapa terminologi dan definisi mereka, beberapa di antaranya belum pernah saya dengar sebelumnya.



AdSense

AdSense adalah cara cepat dan mudah bagi Penerbit laman web segala ukuran untuk menampilkan iklan yang relevan pada halaman kandungan laman mereka dan mendapatkan wang. Kerana iklan berkaitan dengan apa yang pengunjung anda sedang mencari di laman anda - atau berpadanan dengan ciri-ciri dan minat pengunjung kandungan anda menarik - anda akhirnya akan mempunyai cara untuk menguangkan baik dan meningkatkan laman kandungan anda.
Ini juga merupakan cara untuk penerbit website untuk menyediakan carian web dan halaman ke tetamu mereka, dan untuk mendapatkan wang dengan menampilkan iklan pada halaman hasil pencarian.

Adwords

Dengan AdWords anda membuat iklan sendiri, memilih kata kunci untuk membantu kami memadankan iklan anda ke audiens anda dan membayar hanya bila seseorang mengklik pada mereka.

Gabungan

Seseorang, organisasi, atau pendirian yang berkaitan dengan yang lain sebagai anak syarikat, bawahan, atau ahli: sekutu rangkaian.

Auto-Responder

Ini adalah alat pemasaran yang cerdik. Ini mengotomatisasikan e-mel anda dan yang berikut-up pada pelanggan berpotensi selepas mereka yang mendaftar untuk newsletter anda dll

Blog

Buku harian online atau log kronologi peribadi fikiran diterbitkan pada halaman web, juga disebut Weblog, Web log. Biasanya dikemaskini setiap hari, blog seringkali mencerminkan keperibadian penulis. Ini adalah bentuk pendek dari Weblog.

Ezine

Sebuah majalah yang diterbitkan secara elektronik, terutama di Internet.

Kata Kunci

Sebuah kata yang digunakan sebagai titik acuan untuk mencari kata lain atau maklumat. Lihat Adwords.

Off-line Marketing

Sebagai iklan, misalnya di surat khabar, radio dan televisyen. Menggunakan telefon sebagai alat pemasaran secara off-line juga menjadi sangat popular.

On-line Marketing

Iklan menggunakan internet, contoh mungkin termasuk ... e-mel, banner, popup dll

Opt-In/Opt-out Pelanggan

Ini adalah ketika anda memilih anda menerima newsletter melalui e-mel dll. Contoh:

Dengan melakukan ini, anda opt-in ke milis email. Senarai ini dijual melalui internet dengan pelbagai syarikat pemasaran. Sebahagian besar e-mel yang dihantar melalui opt-in kaedah juga mempunyai pilihan opt-out. Gunakan ini ketika anda tidak lagi mahu menerima e-mel dari pemasar. Bila anda tidak punya pilihan ini disebut sebagai SPAM.

Ping

Sebuah protokol yang menghantar mesej ke komputer lain dan menunggu pengakuan, sering digunakan untuk menyemak sama ada komputer lain di dalam sebuah rangkaian dapat dicapai.
Anda perlu menggunakan ping blog anda untuk mendapatkannya secara online. (Mudah sekali)

Sig File

Sebuah blok teks pada akhir mesej mengenalpasti penghantar dan memberikan maklumat tambahan untuk contoh, web / alamat e-mel.

Solo Iklan

Ini adalah iklan melalui email melekat pada sebuah ezine. Ini hanya satu iklan (menutupi peranan banyak iklan kecil dari pelbagai syarikat), sehingga memberikan anda pendedahan maksimum.


Viral Marketing

Ini bekerja serupa dengan virus tapi bukannya merosakkan mendorong orang untuk menyampaikan mesej pemasaran.