Tuesday, March 8, 2011

Blogging untuk Dolar

Blogging untuk dolar mungkin terdengar seperti acara permainan terbaru atau beberapa permainan minum baru, tapi itu adalah kegemaran terbaru untuk memukul Internet. Blogger mulai blogging untuk beberapa alasan, tetapi sebagai gerakan blog telah meningkat popularitinya, mereka telah menemui cara untuk menghasilkan wang blog mereka dan melihat komitmen mereka membayar.

Apakah fokus seorang blogger adalah untuk berkomunikasi dengan pelanggan atau hanya untuk bersenang-senang, mereka telah mula mencari cara untuk mendapatkan pendapatan dari blog mereka. Cara yang paling popular bagi blogger untuk mendapatkan beberapa wang tambahan untuk projek haiwan kesayangan mereka adalah:

1. ) Google Adsense di Blog
Google AdSense membolehkan webmaster untuk secara dinamik memasang iklan kandungan relevan di blog. Jika pengunjung mengklik salah satu iklan AdSense berfungsi untuk blog, pemilik website ini dikreditkan untuk arahan. Webmaster hanya perlu memasukkan java script yang dihasilkan Google ke dalam template blog atau blog. Google spider mem-parsing blog AdServing dan melayani iklan yang berkaitan dengan isi blog. Google menggunakan kombinasi pencocokan kata kunci dan analisis konteks untuk menentukan iklan apa yang harus dilayani.

2. ) Program Gabungan (Pengesahan Produk)
Program Gabungan berfungsi apabila sebuah laman web sekutu menerima pendapatan untuk menghasilkan jualan, arahan, atau lalu lintas ke laman web merchant. Umumnya, blogger akan menyebutkan atau menyokong produk khusus dan jika pengunjung laman membeli produk, blogger akan menerima sebahagian dari jualan.

3. ) Produk Promosi
Perniagaan menggunakan blog untuk detail bagaimana ciri-ciri tertentu atau produk add-ons dapat meningkatkan fungsi dan menjimatkan masa. promosi produk Kandungan kaya akan membantu dengan penempatan mesin carian.

4.) Banner Ads
Walaupun kurang popular daripada di masa lalu, halaman dengan tahap lalu lintas yang tinggi tetap boleh mendapatkan pendapatan yang layak dengan menjual ruangan banner.

Ketika Internet berkembang blogger akan terus mencari cara untuk menghasilkan wang pendapat mereka dan fikiran. jurnal harian dan blog online telah menjadi lebih daripada sekadar komunikasi suatu alat bagi banyak orang.