Tuesday, March 8, 2011

Hati-hati: Bahaya Menjual di eBay 101

Sudah jelas bahawa eBay menyediakan pengguna internet dengan sebuah pasar loak talian di mana pembeli dan penjual dari seluruh dunia bertemu untuk melakukan perdagangan.

Namun, seperti kebanyakan peniaga yang dihadapi dengan inovasi seperti ini, soalan yang pertama akan selalu: Adakah selamat?

Jawapannya adalah ya, tetapi scammers licik tampaknya merancang setiap hari untuk meneruskan skim pengecut mereka dan mengambil keuntungan dari daya eBay.

Jadi, apa jalan pengguna? Pengguna eBay harus belajar untuk mengumpul maklumat dan mengambil rawatan yang sangat teliti dalam berurusan di eBay. Hanya kemudian boleh mereka kurang mudah tertipu untuk penipu.

Sebuah konsensus umum adalah bahawa bidder sering scammed oleh penjual. Tapi mungkin untuk hal-hal menjadi sebaliknya.

Ini adalah senarai pertemuan penjual masalah umum dan sarana untuk menangani mereka.

Fake Perkhidmatan Escrow

Seorang pemenang lelang boleh meminta perkhidmatan escrow digunakan untuk memastikan kedua-dua belah pihak dari suatu transaksi yang adil. Malangnya, penjual kadang-kadang ditipu untuk menggunakan sistem escrow palsu.

Untuk mengelakkan situasi ini, penjual harus selalu mengesahkan bahawa perkhidmatan escrow. eBay mengesyorkan penggunaan escrow.com. Jika penawar berkeras dalam perkhidmatan escrow nya, kemungkinan besar, orang itu adalah scammer.

Korban penipuan ini sukar merebut kembali barang-barang mereka. Mereka mungkin, bagaimanapun, menarik bagi sistem undang-undang yang diberikan oleh negara mereka tinggal masuk Mereka juga harus contact eBay mengenai masalah untuk mendapatkan bantuan mereka mungkin bersedia menawarkan.

Pecundang Peserta Lelong

penawar pecundang (a pemenang tender yang tidak membayar untuk item di menutup lelong) yang lebih umum di eBay. Jika pemenang lelang anda tidak membayar, anda mungkin meninggalkan bahawa seseorang umpan balik negatif.

Adapun biaya daftar penjual kerang keluar, eBay menjabarkan prosedur empat langkah yang penjual boleh digunakan untuk memulihkan berpotensi kos jualan yang hilang. Jika penjual melengkapkan proses untuk kepuasan eBay, mereka akan menerima kredit Nilai Akhir Fee dan kredit senarai semula. Mengajukan keluar perselisihan Item yang belum dibayar adalah langkah pertama menuju eBay penggantian kos tersebut. Seseorang boleh melaporkan item dibayar sampai dengan 45 hari selepas menutup lelong.

Sengketa Perdagangan

Hal ini terjadi ketika penjual dan penawar tidak bersetuju dalam beberapa perjanjian jualan. Hal ini juga terjadi jika ada kesalahan yang mengaku dari salah satu perjanjian ini.

Jika komunikasi antara kedua-dua belah pihak tidak membantu, mereka boleh mempertimbangkan availing dari pakaian penyelesaian pertikaian pihak ketiga untuk membantu. SquareTrade.com adalah salah satu pakaian yang mengesyorkan eBay.

Sebuah Ounce Pencegahan adalah suatu Worth Pound Cure

Kehidupan penjual boleh dibuat mengerikan kerana serangan menipu terus-menerus melakukan individu yang tidak bermoral. Tapi, dengan maklumat yang tepat dan rawatan, ia boleh meneruskan dagangan pada eBay dengan relatif aman.



Kaedah Pembayaran di eBay

Sudah hari-hari ketika hanya wang tunai (atau lembu dalam beberapa kes) adalah moda hanya menerima bayaran untuk perdagangan. Sebagai konsep perdagangan berkembang, begitu pula sarana membayar untuk item.

dunia elektronik saat ini menyelimuti menggalakkan lebih lanjut. Dengan munculnya sistem perdagangan online seperti eBay, bentuk pembayaran baru yang telah berkembang.

Pertama-tama, di eBay, mod pembayaran bergantung pada kesepakatan antara pembeli dan penjual. Paling sering, penjual akan menetapkan kaedah pembayaran yang dikehendaki nya. Dalam kes ini, penjual sering mempunyai keutamaan dalam membuat keputusan mengenai cara pembayaran. Namun, pembeli masih boleh berkomunikasi dengan penjual mengenai alternatif jika itu sesuai dengan kedua-dua belah pihak.

Berikut ini adalah senarai cara pembayaran eBay umum.

Cash On Delivery

Cash adalah, setelah semua, masih kas. Kaedah bayaran boleh dilakukan melalui sistem kurir pihak ketiga atau oleh pembeli dan penjual bertemu satu sama lain di sebuah tempat yang telah disepakati. Keuntungan dari transaksi tunai adalah bahawa pertukaran item pembayaran dilakukan di hadapan pembeli dan penjual (atau wakil penjual). Namun, beberapa orang tidak akan menerima risiko yang hadir ketika dua orang asing bertemu.

Personal Check

Salah satu kaedah popular pembayaran cek peribadi. Menulis cek mudah dan aman. Namun, banyak penjual tidak suka menerima cek kerana mereka mudah untuk membatalkan.

PayPal

PayPal merupakan pilihan pembayaran di eBay. Bahkan, eBay mempunyai PayPal.

Menggunakan PayPal mudah, nyaman, dan relatif aman. PayPal bertindak sebagai seperti internet 'wire transfer. "

Setelah sign-up untuk PayPal, seseorang mungkin menghantar wang untuk siapa pun yang mempunyai alamat e-mel dengan menggunakan sistem PayPal. PayPal juga mempunyai ciri-ciri keselamatan yang melindungi terhadap penipuan dalam hal ada pertikaian antara penjual dan pembeli. Sistem ini yang terbaik untuk transaksi sampai dengan $ 1000.

Escrow.com

Escrow.com adalah bayaran pilihan untuk pembelian lebih dari $ 500. Escrow.com memegang wang pembeli dari penjual sampai penjual memberikan item. Hanya kemudian akan dana akan dikeluarkan kepada penjual. Sistem ini boleh membuat untuk yang sangat selamat, walaupun transaksi sangat prosedural.

Wire Transfer

Ini adalah bayaran pilihan bagi negara-negara yang tidak membawa perkhidmatan PayPal. Wire transfer yang berisiko kerana biasanya pembeli harus kawat selama dana sebelum penjual menghantar barang. Peluang untuk non-penghantaran barang tinggi.

Sistem Pembayaran Kandungan

Jumlah perkhidmatan pembayaran pihak ketiga yang terus meningkat. sistem mereka untuk pembayaran bervariasi. Namun, untuk menjadi sukses mereka harus nyaman digunakan, dan aman juga.