Tuesday, March 8, 2011

Jadi realistik ketika menjual di eBay

Seperti beberapa dari anda tahu, saya menghabiskan bertahun-tahun membeli dan menjual baik di dalam maupun offline dan beberapa produk saya berdasarkan pengalaman saya sendiri di daerah ini. Saya tahu bahawa sebahagian besar pelanggan saya dan pelanggan mempunyai kepentingan dalam perdagangan apakah itu di eBay atau di pasaran tempatan tapi lebih banyak saya melihat orang-orang dengan harapan benar-benar realistik dari apa yang mereka akan dapat dilakukan. Umumnya ini adalah harapan yang tidak realistik mengenai berapa sebenarnya bayaran untuk membeli produk-produk tertentu dan apa yang mereka kemudian boleh dijual di untuk.

Saya secara teratur menerima email dari orang yang ingin tahu di mana mereka boleh membeli produk seperti telefon (sel) telefon, DVD keluaran baru, game Playstation dan yang sejenis, katakanlah, diskaun 50% untuk dijual kembali di eBay. Faktanya adalah bahawa hal seperti itu tidak terdapat - itu adalah kes sederhana dari tawaran dan permintaan dan persaingan.

Muat DVD misalnya, kebanyakan orang berfikir bahawa ini adalah produk unggulan untuk dijual kembali di eBay kerana mereka sangat popular, tidak terlalu mahal dan mudah untuk pakej dan kapal. Malangnya, mereka tidak boleh lebih salah. Pasar DVD salah satu yang paling kompetitif yang ada - memuat melihat sendiri dan lihat berapa banyak lelong ada di eBay untuk DVD pada satu masa. Saya baru saja melihat dan sebanyak hampir 300,000! Pada satu waktu hanya ada sejumlah pembeli yang ingin membeli DVD tertentu dan jika anda mempertimbangkan pelbagai tempat yang berbeza ada yang setiap pembeli boleh membeli dari, kemungkinan bahawa secara umum, akan ada lebih banyak salinan dari DVD individu sedia daripada ada pembeli untuk membeli mereka. Situasi ini menyebabkan harga turun. Faktor lain yang memaksa harga turun adalah kenyataan bahawa satu DVD sama lain. Dengan ini saya bermaksud bahawa dari sudut pandang pembeli, tidak ada perbezaan untuk sebuah DVD baru yang dibeli di eBay ke salah satu yang dibeli dari kedai tempatan DVD mereka. Seringkali satu-satunya cara untuk membezakan adalah pada harga dan tentu saja, satu-satunya cara untuk membuat harga lebih menarik untuk pembeli adalah untuk menurunkan itu.

Alasan di atas membantu menjelaskan mengapa diskaun grosir pada keluaran baru DVD hanya £ 1 atau 2 £ paling banyak ($ 2 atau $ 3 kasar di AS). Apabila anda mengira fakta bahawa rantai runcit besar boleh membeli ribuan DVD pada masa dan menerima diskaun lebih besar dari peniaga individu, anda akan melihat mengapa sangat sulit bagi usaha kecil untuk bersaing dalam suatu industri yang kompetitif. Anda tidak boleh membeli DVD keluaran baru dengan harga diskaun 50% dan bahkan jika anda bisa, tidak akan lama sebelum harga dipaksa turun kerana selalu ada seseorang yang bersedia menjual sedikit lebih murah daripada orang berikutnya.

Hal ini tidak hanya DVD yang termasuk dalam kategori ini. Muat turun mobile (sel) telefon. Di sini di UK, anda boleh berjalan turun hampir semua jalan tinggi dan mendapatkan telefon terbaru percuma atau untuk pembayaran token minimum. Kedai-kedai yang bergantung pada membuat wang mereka dari kontrak sewa baris yang akan anda harus masuk untuk mendapatkan telefon. Tentu saja, kos sebenar telefon tidak bebas - telefon baru yang paling sebenarnya bernilai £ 200 atau £ 300 yang bermaksud bahawa jika anda ingin membeli batch telefon di grosir, anda akan melihat sebuah unit cukup tinggi bayaran. Seperti produk elektrik kebanyakan, pasaran yang kompetitif dan harga telah dipaksa turun yang bererti bahawa perbezaan antara harga beli borong dan harga jual runcit anda minimal.

Ada pelbagai produk yang menderita daripada keadaan pasaran yang sama seperti DVD dan telefon dan baru / peniaga kecil benar-benar harus menghindari cuba untuk menjual barang-barang seperti di semua kos kerana biasanya akan kecewa dan akhirnya tidak menguntungkan secara kewangan. Ketika cuba untuk memutuskan apa produk untuk dijual, anda harus berfikir tentang jenis pasaran bahawa suatu produk-produk tertentu yang dijual masuk Jika sudah ada banyak penjual dan banyak syarikat besar menjual dengan potongan harga yang cukup besar ini jauh dari ideal. Pengecualian terhadap peraturan ini jika anda boleh menambah nilai dalam beberapa cara untuk membuat 'korban' anda lebih unik. Aku menulis tentang nilai tambah tahun lalu di salah satu buletin saya - anda boleh membacanya di sini: http://www.thetraderonline.com/jul2204.html

Pada akhir hari, itu semua kajian tentang, bersikap realistik dan mempunyai pemahaman pasaran yang anda ingin beroperasi masuk Walaupun akan menjadi besar untuk dapat membeli dan menjual DVD keluaran baru (atau apa pun) sepanjang hari panjang, menggandakan wang anda setiap kali, saya takut bahawa ini tidak akan berlaku.