Friday, March 11, 2011

Masyarakat eBay - Baik pelarut dan pelekat: mendefinisikan semula industri online

Mengapa anarki di eBay? Mengapa percanggahan antara merchandising sebagai sebuah komuniti dan peningkatan ketegangan yang mencipta Eksodus untuk platform yang bebas, melambatkan pertumbuhan di eBay, dan pengurangan pengguna pada platform?

Orang perniagaan dikuasakan eBay

EBay dikuasakan pengguna kecil untuk bersaing dalam dunia perniagaan pada kedudukan yang sama dengan kedai-kedai bata dan mortar tanpa overhead kerana kos kemudahan dan kos tenaga kerja. Mereka berkempen yang ideal oleh eBay pemasaran sebagai sebuah komuniti, walaupun virtual, memerintahkan pengguna melalui tujuan bersama terlepas dari lokasi geografi sehingga mengurangkan pemencilan virtual. Akses kepada masyarakat di eBay, serupa dengan sebuah desa global, dimenangi oleh penerimaan idea bahawa ada tujuan bersama. Objektif, disajikan sebagai usaha pasukan, bergantung pada kepentingan diri sendiri didorong baik pada bahagian eBay dan bahagian dari pengguna - keinginan memandu untuk kedua untuk berjaya dengan melonjaknya kejayaan dan peningkatan jualan.

Pengguna dikuasakan merasa pengkhianatan ketika konsep pasukan rosak kerana tidak adanya perbincangan yang bermanfaat pada aplikasi dan interpretasi dari Syarat-syarat Perkhidmatan (TOS) dan kos. Penguatkuasaan TOS adalah muktamad, sewenang-wenangnya dan tak terduga dengan sedikit kesempatan untuk perbincangan atau banding. Mekanisme pelaporan adalah masyarakat itu sendiri yang menangguhkan bayaran polis dari Syarikat. Mekanisme ini didorong oleh laporan sendiri oleh ahli lain yang biasanya memiliki manfaat diri sebagai target dilaporkan sering merupakan pesaing atau saingan peribadi.

Menghilangkan enthusiasism yang

Upaya individualisme dan pasukan yang didorong oleh eBay, selama tempoh inisiasi, yang dicekik oleh lebih dari anggota tanpa nama dari sebuah kolam semangat kerja masyarakat di suatu bentuk batu bata dan mortir sering jauh dari pejabat Syarikat. Keputusan kesalahan KL yang disampaikan melalui e-mel berwajah yang menawarkan sedikit penjelasan kecuali beberapa rujukan untuk bahagian-bahagian rumit samar-samar dalam KL yang mungkin, atau mungkin tidak berlaku, bagi pelanggaran dengan notis bahawa lelong dibatalkan, pengguna ditangguhkan, atau Membayar Pal akaun beku. Pengguna dibiarkan menggelepar dengan kemampuan untuk melakukan sedikit tetapi email seorang pekerja yang namanya tidak diketahui eBay akan berubah sebagai perubahan bergeser - ini kolam yang dihasilkan dari peserta menambah tafsiran lebih lanjut, pendapat yang saling bertentangan, dan tidak ada janji sidang atau jalan yang nyata.

Protes, dan boikot picketing

Dan begitu mundur pengguna ke Forum dan Dewan untuk memproses peristiwa, dalam komuniti maya, memberikan versi bias dari suatu masalah yang diajukan sebagai ancaman yang cenderung mengobarkan panik moral. perdebatan lebih banyak dari kepanikan moral meningkat penggera yang kemudian menyebar ke papan yang sama dengan tujuan lain yang sama untuk merosakkan kredibiliti eBay. Identiti negatif eBay dibuat, meningkat, dan dipelihara oleh konflik. Masalah lebih lanjut diperparah dengan troll bahawa umpan kumpulan pengguna dan kemudian berdiri kembali untuk menikmati konflik. Mesin carian labah-labah komen lebih lanjut menyebarkan hal negatif yang tidak hanya berdampak pada masyarakat eBay tapi kredibiliti pasaran lelong online secara keseluruhan.

Sebuah sistem yang diberi makan oleh tanpa nama Pembeli dan Penjual

Komunitas pasaran talian lelong didasarkan pada annominity didorong oleh eBay dan sekarang pindah ke platform independen mereka meniru gambar eBay. Nama pengguna merupakan asas untuk semua urusan perniagaan dan nama asli tidak dianjurkan dengan hujah bahawa keselamatan dari 'User' akan diruntuhkan oleh keakraban tersebut. Lebih banyak peracikan ini adalah pengguna yang mempunyai beberapa nama pengguna.

Ini hujah untuk annominity ditiadakan sebagai identiti pengguna apapun boleh didapati selepas satu transaksi kepada nama lengkap, alamat, telefon, dan alamat e-mel. Jadi jika username begitu mudah 'dijumpai' - mengapa cabaran untuk terus menyembunyikan identiti? Amalan nama pengguna tanpa nama sahaja terus digalakkan bahkan di forum eBay diri mereka lebih banyak menambah masalah.

Didorong oleh annominity dan diperparah dengan menggunakan nama pengguna dibenarkan ganda untuk poster individu - posting lebih antagonis dalam persekitaran dalam talian daripada akan di wajah yang nyata untuk menghadapi konfrontasi. Sikap negativisme adalah menggenjot produksinya dan didorong oleh respon inflamasi bias bertujuan untuk menguatkan kedudukan pihak terluka. Mereka tidak memberikan sumbangan kepada kedudukan yang popular di papan diperlakukan ke kumpulan perpeloncoan ritual yang mengasingkan target dan drive poster tidak sesuai dari papan atau forum. The perpeloncoan di forum eBay sendiri bervariasi dari papan ke papan dan bergantung pada toleransi dari eBay menunjuk Moderator, yang tidak dapat bekerja untuk eBay itu sendiri, tetapi subkontraktor dibawa untuk menjalankan forum. Sebagai anarki yang meningkat demikian juga jumlah pembentukan forum untuk kempen sentimen anti eBay dan sponsor pertumbuhan lelong platform bebas.

Sebuah nasional diamanatkan penyelesaian?

Segera mungkin penyelesaian dalam bahawa semua Penjual talian akan harus berdaftar nasional sebagaimana diamanatkan oleh Undang-undang Cukai Streamlined. Amalan saat ini beberapa dasar nama pengguna tanpa nama mungkin melihat sebuah perombakan radikal dalam waktu dekat. Kurangnya annominity boleh menukar amalan perniagaan saat ini sebagai mereka perlukan untuk melindungi bahawa Lesen Nasional dan juga marah nada pada papan sebagai integriti peribadi yang dipertaruhkan - dan mungkin ada trickle down effect pada negatif.

Standard bata dan mortar - sebuah penyelesaian.

Saat ini masyarakat adalah baik pelarut dan lem didorong sana oleh syarikat yang telah menjadi begitu jauh tidak akan berkomunikasi secara langsung dengan pasukan sendiri, Pembeli dan Penjual, kecuali dalam siaran pers, notis terhad pada papan pengumuman, e-mel diperpanjang berwajah kempen, dan janji token akses kepada perkhidmatan telefon jika pengguna 'membayar' untuk perkhidmatan tambahan - kecuali kedai mana akan diberikan sebagai salah satu manfaat. Begitu banyak usaha pasukan - yang akan mengambil perbincangan dan yang non ada. Ribuan platform baru lelong online bermunculan untuk bersaing sebagai Eksodus terus tetapi platform baru tidak lolos tanpa cedera. Jatuhnya keluar - masyarakat seluruh lelong online seperti yang berjuang untuk mendapatkan kredibiliti di mata awam dengan semua penyebaran publisiti buruk sehingga cekap dengan search engine spider.

Ini adalah masa untuk perubahan dalam industri online dan mungkin sesuai dengan standard perniagaan batu bata dan mortir adalah apa yang akan diambil.