Wednesday, March 9, 2011

Google AdSense dan Blog

Jika anda memiliki sebuah blog, atau berfikir tentang memulakan blog, maka anda pasti akan mahu membaca artikel ini. Ini semua tentang bagaimana garis poket anda dengan wang yang hanya menunggu untuk dibuat tanpa perlu bekerja lebih keras daripada anda sudah berada.

Tidak hanya blog hal terpanas pada 'benar bersih sekarang, tapi mereka custom-made bagi program AdSense Google. Mengapa? Sangat sederhana. Blog merupakan terus berubah dan kandungan segar untuk spider search engine Google. Makanan kandungan segar bagi mereka labah-labah kecil adalah seperti melempar daging mentah untuk harimau. Mereka hanya melahap itu. Laman-laman lebih dari blog anda yang boleh diindeks, semakin banyak lalu lintas yang anda dapatkan. Dan semakin banyak lalu lintas yang anda dapatkan, pendedahan lebih iklan AdSense anda dapatkan. Adakah anda mula melihat mana aku pos di sini?

Ini bukan hanya Google yang mencintai kandungan baru, semua enjin utama lakukan. Bahkan, beberapa blogger web-savvy sedang menguji iklan Google pada satu laman dan iklan Overture di sisi lain. Tidak butuh waktu terlalu lama untuk melihat iklan mana yang melakukan yang terbaik apabila anda telah hampir side-by-side perbandingan statistik untuk melihat. Hanya saja, jangan membuat kesalahan dengan meletakkan iklan Google dan Overture pada halaman yang sama bersama-sama. Walaupun mereka tidak akan membunuh antara satu sama lain seperti sepasang Siam pertempuran ikan di usus yang sama akan, anda akan melanggar Syarat-syarat kedua-dua laman 'Perkhidmatan, dan tidak layak membunuh angsa (angsa) yang meletakkan telur emas.

Begitu mudah untuk membuat iklan Google AdSense di blog anda. Segala sesuatu yang anda perlu tahu benar bahagian dalam panel kawalan Google. Apa yang tidak mudah adalah mencari tahu apa iklan yang akan muncul di setiap halaman. Karena Google menargetkan kata kunci anda, dan artikel blog anda mungkin bisa mengembara terhadap pelajaran apapun, Anda tidak pernah tahu apa yang akan anda dapatkan.

Nah, "tidak pernah" adalah kata yang kuat kerana ada sebenarnya IS cara untuk pra-menguji iklan blog anda sebelum anda memposting edisi terbaru. Ini adalah apa yang anda lakukan:

• Tulis artikel blog anda seperti biasa
• Pasang kod AdSense anda dan kemudian laman anda posting terbaru ke direktori sub yang bukan sebahagian daripada blog anda.
• Klik refresh beberapa kali sehingga Google bangun dan mula menghantar iklan.
• Jika anda tidak menyukai apa yang anda lihat kemudian menyempurnakan rencana sehingga anda melihat jenis iklan yang anda cari.

Dengan beberapa iklan membayar sebanyak $ 5 per klik atau lebih, aku pasti menghabiskan 30 minit tambahan atau lebih tweaking blog saya. Itu pasti.

Jika anda bekerja keras untuk mendapatkan blog anda di depan bola mata melawat, maka itu tidak masuk akal sama TIDAK akan menggunakan Google AdSense untuk menarik setiap sen daripada laman anda yang mungkin. OK, itulah akhir artikel. Sekarang sibuk tweaking blog anda dan memeriksa iklan anda. Anda sudah punya wang yang menunggu untuk dibuat!