Tuesday, March 8, 2011

eBay Emas

lelong Internet relatif baru yang telah ada sejak pertengahan tahun 1990 itu. Ada lelong beberapa Internet termasuk Yahoo Lelong dan UBid. Tapi tentu saja raja tak perlu dari lelong Internet Ebay. Ebay mempunyai lebih dari 40 juta pengguna berdaftar menjadikannya salah satu daripada 10 besar halaman paling sering dikunjungi di dunia.

Saya mendapati cara Ebay semula pada tahun 1998. Pada awalnya, saya ketat pembeli. Saya kagum pada ribuan item yang boleh ditemui di Ebay. Apa saja yang boleh anda bayangkan boleh didapati di Ebay. Dan ada tawaran luar biasa lagi yang boleh didapati dari pada setiap laman web e-commerce lain atau batu bata dan mortir kedai yang pernah saya kunjungi. Setelah sekitar enam bulan atau lebih daripada membeli, saya mula menjual barang-barang di Ebay. Saya mempunyai koleksi tidak terbangun serta membina kereta model plastik. Aku mula menempatkan model di Ebay dengan mulai tawaran $ 5,00 dan tidak ada cadangan. Untuk mengejutkan saya, orang-orang mulai melompat turun model kit ini. Beberapa dari mereka dijual setinggi $ 70,00. Ini adalah saat ini bahawa saya menyedari wang yang sangat besar membuat potensi Ebay. Kunci untuk menjadi penjual yang berjaya di Ebay adalah menjual barang-barang yang diinginkan orang. Ada sejumlah ebooks di lelong internet yang menceritakan tentang pentingnya sebuah judul besar dan iklan pembunuh untuk lelong anda. Meskipun hal ini benar, juga penting untuk diingat bahawa iklan terbaik di dunia tidak akan pernah menjual item yang tidak ada yang mau. Item yang melakukannya dengan baik di Ebay adalah barang-barang unik atau menarik balik. Barang antik,, tembikar koleksi dan pakaian high-end hanya beberapa item yang akan membawa tawaran tinggi di Ebay. Jika anda dapat dengan mudah menemukan item di Wal-Mart, kemungkinan tidak akan melakukannya dengan baik di Ebay.

Ada sejumlah grosir di seluruh negeri yang anda boleh membeli barang dagangan untuk dijual di Ebay. Tapi sebelum anda membeli, melakukan pekerjaan rumah anda. Ini sangat menggoda untuk membeli sekumpulan widget elektronik yang dijual $ 2,00 sepotong. Anda mungkin berfikir anda boleh membeli 20 daripada widget $ 2,00 dan kemudian menjual mereka untuk $ 12,00 sepotong di Ebay dan membuat membunuh. Malangnya, anda mendapati bahawa tidak ada tawaran pada widget anda walaupun anda telah memulakan tawaran di hanya $ 6,00. Bahkan, ada sangat sedikit orang yang bahkan melihat lelong anda. Hasil akhirnya adalah anda sekarang terjebak dengan 20 widget yang tidak ada yang mau. Kesalahan pertama di sini adalah tidak melakukan sebuah pencarian dari widget di Ebay untuk mengetahui jika mereka panas atau tidak. Kesalahan kedua adalah cuba untuk menjual barang elektronik. Ya, saya tahu ada pasaran yang besar untuk alat elektronik. Itu masalah; pasaran terlalu besar. Hal ini sudah jenuh. Berapa kali sehari anda dibombardir dengan menawarkan untuk telefon terbaru dan terbaik atau kamera digital? Jika anda cuba untuk menjual di pasaran di Ebay, anda melanggar di kandang Best Buy, yang bererti anda akan hancur seperti bug. Di sisi lain, berapa banyak menawarkan anda terima untuk koleksi NASCAR atau kasut Gucci? Atau bagaimana model die cast? Ini adalah item panas di Ebay. Ini adalah dalam item permintaan dan yang lebih penting anda dapat menjual barang-barang tanpa bersaing dengan Wal-Mart dan Best Buy.

Jika anda baru ke Ebay, hal pertama yang perlu anda lakukan adalah untuk membina maklum balas positif. Umpan balik sangat penting untuk kejayaan anda di Ebay. Calon pembeli akan membaca maklum balas anda untuk menentukan sama ada anda seorang penjual jujur. Jika anda mempunyai jumlah yang tinggi maklum balas negatif, banyak pembeli akan mencari di tempat lain. Lihatlah beberapa maklum balas Ebay Power Sellers. Banyak dari mereka mempunyai maklum balas dalam ribuan dengan rating lebih dari 99% positif. Bukan rahsia bagaimana menjadi sukses Power Penjual di Ebay. Mereka menjaga pelanggan mereka. Ini bermakna mereka akan punya banyak perniagaan yang berulang.

Saat pertama kali mendaftar dengan Ebay, anda akan memiliki sifar umpan balik. Kebanyakan pembeli akan menghindar dari newbie Ebay dengan sifar atau sangat rendah umpan balik. Mula membina penilaian maklum balas anda dengan menjual barang-barang peribadi dari seluruh rumah yang tidak anda inginkan lagi. Ini adalah cara yang baik untuk mendapatkan merasakan menggunakan Ebay dan membina maklum balas positif. Anda perlu melabur dalam kamera digital yang baik. gambar yang jelas baik merupakan ciri penting menjual di Ebay. Ingat untuk menggambarkan item anda secara tepat dan jujur. Jangan cuba untuk mengelabui atau menipu pembeli dengan apa-apa cara. Anda tidak mampu menerima maklum balas negatif ini di awal permainan.

Saya datang di contoh sempurna dari seorang penjual tipuan di Ebay beberapa waktu lalu. Penjual telah menjual sepasang goncangan sedikit digunakan untuk pickup Chevy 2003. Dia menggunakan Ebay's Buy-It-Sekarang ciri untuk menjual goncangan hanya satu sen. Wow! Apa perjanjian yang luar biasa! Tapi tunggu sebentar. Pembeli waspada lupa untuk membaca seluruh lelong. Kos penghantaran adalah 60 kekalahan dolar! Hasilnya adalah pembeli daripada marah dan umpan balik negatif bagi penjual. Hal ini merupakan usaha jelas pada bahagian penjual untuk membuat wang di kos penghantaran. Dia perbankan pada kenyataan bahawa pembeli tidak akan membaca semua lelong dan hanya akan menganggap kos penghantaran akan masuk akal. Jangan gunakan penipuan dalam lelong anda atau cuba untuk membuat wang di kos penghantaran. Jika anda melayan pelanggan anda seperti yang anda harapkan untuk diperlakukan anda tidak akan pernah salah dan anda akan baik di jalan untuk membina reputasi sebagai top seller-takik jujur.

Jika anda kebetulan untuk mendapatkan penawar non-membayar sedikit, menahan godaan untuk meninggalkan maklum balas negatif bagi orang-orang ini. Meninggalkan umpan balik negatif hanya akan menghasilkan balasan dimungkinkan oleh penawar tidak bayar dan umpan balik negatif bagi anda. Sekali lagi, anda tidak mahu umpan balik negatif ini di awal permainan. Membeli item off Ebay banyak cara lain untuk membina maklum balas positif. Apabila anda memenangi lelong, membayar untuk item akan. Hasilnya akan menjadi umpan balik positif bagi anda. Kebanyakan pembeli tidak akan peduli apakah tanggapan anda datang sebagai akibat dari membeli atau menjual asalkan itu positif.

Selepas anda telah membina sebuah penilaian umpan balik dari sekurang-kurangnya 25, anda akan siap untuk mula membeli barang grosir untuk menjual di Ebay. Ingat apa yang saya katakan tentang melakukan kerja rumah anda sebelum membeli barang dagangan. Jika anda mempunyai mata anda pada item tertentu yang menurut anda akan menjual di Ebay, pertama melakukan pencarian dari item di Ebay untuk mengetahui apa yang orang tawaran jika ada pada item. Jika dilihat panas, sekurang-kurangnya 7 atau 8 tawaran, maka mungkin pertaruhan yang baik. Jika tidak muncul untuk mendapatkan banyak tawaran, anda perlu mengarahkan jelas. Anda juga boleh melakukan carian lanjutan untuk lelong yang telah berakhir. Ini adalah cara yang bagus untuk mengetahui harga tawaran akhir untuk item tertentu. Beberapa minit beberapa tambahan kajian dapat menyelamatkan anda daripada sakit kepala raksasa di jalan.