Tuesday, March 8, 2011

Penipuan eBay To Watch Out Untuk Atau Mungkin Anda Seterusnya!

Ada eBay penipuan di luar sana untuk menjaga keluar mata ketika anda jual di eBay. Artikel ini akan merangkumi beberapa dikenali dan tidak begitu dikenali penipuan yang harus diperhatikan. Apakah kamu seorang penjual kausal, atau penjual profesional di eBay, anda perlu tahu tentang penipuan ini sehingga anda dapat mengambil langkah-langkah untuk mencegah atau mengenali apakah itu terjadi pada anda.

Tawaran Perisai
scam Ini adalah sesuatu yang anda perlu diwaspadai sebagai penjual di eBay. Pada dasarnya scam dijalankan menggunakan dua akaun eBay berasingan. penipuan bekerja seperti ini. Anda meletakkan kandungan anda untuk pelelangan. Katakanlah kandungan anda bernilai $ 100 dan anda mempunyai cadangan tidak. Penawar pertama (scammer) datang dan tawaran $ 5 pada item anda. Tepat setelah itu, penawar lain bekerja sama dengan penawar pertama datang dan tawaran $ 200 pada item anda. Kerana kandungan anda hanya bernilai $ 100, anda tidak menerima tawaran yang lebih tinggi untuk tempoh lelong anda. Tepat sebelum lelong anda berakhir, penawar pertama punggung keluar dan membatalkan tawaran mereka, meninggalkan penawar $ 5 pemenang, berkesan melindungi semua bidder berpotensi lain kerana tawaran $ 200.

Kerana potensi penipuan ini selalu baik untuk memiliki sandaran pada lelong anda. Juga, saya akan menaruh semacam penafian pada lelong anda menyatakan bahawa jika anda mengesyaki tawaran perisai pada lelong anda, anda berhak untuk berundur dari penjualan. Itu selalu idea yang baik untuk mengawasi lelong anda dan menonton untuk jenis perilaku. Jika anda mengesyaki hal ini terjadi pada anda, pastikan anda melaporkan pihak yang terlibat untuk eBay akan.

Grosir Daftar Scam
scam ini mengambil keuntungan dari fakta bahawa banyak orang tidak membayar perhatian atau membaca tulisan kecil pada lelong. scam ini disasarkan pada pembeli yang mencari transaksi pada barang elektronik dan teknologi di eBay. Senarai scam grosir pada dasarnya adalah sebuah lelong yang kelihatan seperti penjual menawarkan banyak pada produk seperti iPod misalnya. Mereka mungkin telah membeli sekarang harga $ 40 untuk iPod yang bernilai $ 150. Namun, jika anda benar-benar membaca baik cetak pada lelong, anda akan mendapati bahawa anda tidak benar-benar membeli iPod. Bahkan anda membeli senarai grosir.

Untuk mengelakkan penipuan ini, pastikan bahawa anda membaca semua butiran lelong sebelum membuat tawaran atau membeli. Pada dasarnya, hanya menggunakan akal sihat. Jika dilihat terlalu bagus untuk menjadi kenyataan, mungkin sekali, sehingga membaca lelong dengan hati-hati.

Bad Semak Scam
Ini scam eBay adalah persis seperti apa suara. Penipuan cek kosong sederhana. Seseorang pembelian item anda dan menghantar anda cek sebagai bayaran. Anda menerima cek, dan menghantar item tersebut. Namun, 2 minggu kemudian anda mengetahui bouncing cek dan sekarang anda berada di luar kandungan anda dan wang.

Untuk mengelakkan hal ini, cukup dengan tidak menghantar produk sampai waktu check telah dibersihkan.

EBay spoof Email
Ini scam eBay merupakan usaha untuk mendapatkan maklumat peribadi anda dan / atau maklumat eBay account. Pada dasarnya scammer akan menghantar anda sebuah e-mel yang kelihatan seperti itu dari eBay. Email ini mungkin mengarahkan anda ke sebuah laman web (yang juga kelihatan seperti eBay) di mana ia meminta kepada anda mengesahkan maklumat anda. Pada kenyataannya, website ini dibuat oleh scammer untuk mengumpul maklumat peribadi anda dan menggunakannya untuk kecurian identiti. Para scammer bisa sangat rumit dan membuat semuanya terlihat sangat rasmi.

Untuk mengelakkan penipuan ini, anda harus waspada dari setiap email yang anda dapatkan. Perkara pertama yang perlu anda periksa adalah header email. Email dari eBay, akan mempunyai "@ ebay.com" sebagai sebahagian terakhir dari e-mel penghantar. Juga setiap link dalam e-mel yang mungkin mengarahkan anda di tempat lain selain tempat yang mereka katakan mereka. Juga copy dan paste link ke browser anda, dan hanya melawat link rasmi yang bermula dengan "www.ebay.com". Jika sesuatu tampak mencurigakan kepada anda, meneruskan email ke eBay dan menunggu respon mereka. Mereka akan memberitahu anda apakah itu sah atau tidak.

Sebagai kesimpulan, kebanyakan orang anda mengalami di eBay adalah orang-orang jujur baik dan tidak keluar untuk scam anda. Anda boleh melakukan perniagaan di eBay selama bertahun-tahun dan tidak pernah bertemu dengan semua ini. Namun, terkadang hal ini bisa terjadi sehingga penting untuk menggunakan akal sehat dan menggunakan penilaian terbaik anda ketika datang ke hal ini. Hanya menyedari bahawa hal ini boleh terjadi, dan mengambil tindakan keselamatan yang diperlukan dan anda akan baik-baik. Ada banyak wang yang akan dibuat di eBay, jadi jangan membiarkan apa pun menakut-nakutkan anda pergi. Menjaga diri bersenjata dengan pengetahuan dan maklumat dan anda akan keluar sukses ada di dunia lelong!