Tuesday, March 8, 2011

Drive Diri Anda Lebih eBay Wang Lelong

item tiket Big semakin popular di eBay.

Mobil mungkin salah satu contoh terbaik dari ini.

Bahkan, eBay merupakan pengedar mobil bekas terbesar di Amerika Syarikat. Dan kereta eBay jualan di Inggeris juga tumbuh secara signifikan. Setiap 16 saat, kereta dijual di eBay!

Jika anda seorang penjual eBay, inilah idea anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk membuat wang tambahan.

Sebahagian besar penjual kereta tidak menggunakan eBay. Mereka memasang iklan di akhbar, biasanya tempatan, dan pelanggan mereka juga biasanya hidup dalam liputan dealer kereta.

Apa eBay Motors telah berjaya membuktikan adalah bahawa orang akan tawaran pada pemilik kereta dari ratusan atau bahkan ribuan batu jauhnya.

Mengapa tidak mengambil keahlian menjual eBay anda, dan menawarkan perkhidmatan anda kepada penjual kereta di kawasan anda?

Kau tahu cara membuat lelong, mengambil dan meng-upload foto, dan menetapkan lelong. Para pengedar mempunyai kenderaan yang mendapatkan sebahagian kecil daripada paparan yang eBay boleh menawarkan.

Anda mungkin memutuskan untuk menawarkan kepada pengedar atas dasar tanpa bayaran. Dengan kata lain, anda menanggung kos pencatatan eBay dan kos jualan. Manfaat di sini adalah bahawa tidak ada sebab mengapa peniaga tidak perlu memberi lampu hijau. Mereka boleh mendapatkan jualan tanpa bayaran kepada mereka dan tidak ada usaha tambahan atas nama mereka. Itulah yang saya sebut no-brainer!

Atau, anda bisa lulus pada kos pentadbiran kepada penjual atas dasar bahawa mereka akan menghabiskan wang saja iklan tekan.

Tetapan komersil yang lain sederhana. Anda boleh bekerja pada sebuah yuran, di mana anda mendapatkan peratusan dari harga jual. Atau anda boleh bersetuju dengan harga yang dealer akan menerima untuk penjualan kereta, dan apapun yang anda boleh mendapatkan di atas harga yang keuntungan anda. Hal ini akan bekerja sangat baik jika penjual telah memiliki kenderaan selama beberapa waktu, dan tidak mempunyai kepentingan di dalamnya.

Jenis terbaik kereta untuk menjual di eBay adalah mereka yang tidak biasa untuk satu alasan atau yang lain. Mungkin kenderaan vintage atau klasik, kereta sport atau model nilai tinggi. Kau terbaik untuk mengelakkan apa yang mungkin disebut "normal" kereta. Hal ini juga bergantung pada jenis penjual yang ada di kawasan anda.

Salah satu potensi masalah utama adalah mudah ditangani. Anda tidak boleh mengharapkan pengedar untuk berhenti cuba untuk menjual kenderaan yang anda miliki di lelong eBay. Dalam lelong setiap anda menjalankan untuk kereta, anda menyatakan bahawa kenderaan yang juga dijual dengan cara lain, dan bahawa anda berhak untuk menariknya sebelum akhir tempoh lelong. Anda akan melihat laporan seperti pada banyak kereta lelong eBay.

Idea ini tidak harus terhad pada kereta. Ada peluang item besar tiket dalam beberapa kategori. Anda mencari gerai runcit yang cenderung menumpukan pada iklan tempatan dan perdagangan tempatan. Contoh ini akan perhiasan, peniaga antik dan operasi real estat.

Dengan barang tiket besar, hanya satu atau dua jualan pada minggu boleh membuat perbezaan yang signifikan untuk anda.

Worth memikirkan!