Tuesday, March 8, 2011

Apakah Pemasar Benar-benar Membutuhkan RSS?

The Forrester Research baru-baru ini kajian, yang menyatakan bahawa hanya 2% dari rumah tangga dalam talian di RSS digunakan Amerika Utara, mengambil dunia internet marketing oleh badai. Adakah data ini benar-benar bermakna bahawa pemasar masih mampu untuk mengabaikan saluran ini?

Segera setelah kajian Forrrester menjadi awam, saya menerima enquiery tekan menanyakan apakah marketer harus tertarik RSS sekarang bahawa begitu sedikit orang dewasa online menggunakannya.

Apakah ini soalan yang tepat untuk bertanya? Mari kita lihat pada gambar yang lebih besar ...

1. Masa berlaku Forrester STUDI

Penyelidikan Forrester hanyalah salah satu dari yang sedia dan tidak boleh dianggap sebagai kajian hanya relevan, walaupun ini dilakukan dengan sampel 68.000 rumah tangga.

Jupiter Research menganggarkan penetrasi RSS sebesar 12% daripada penduduk talian Amerika, sementara laporan terbaru dari PPS menunjukkan bahawa 9% daripada penduduk talian Amerika memiliki idea yang baik dari apa RSS. Sebuah kajian PPS Oktober 2004 sebenarnya dijangka penetrasi RSS sebesar 5%.

Hal ini juga penting untuk memahami bahawa data Forrester tidak termasuk orang-orang yang bahkan mungkin tidak sedar mereka menggunakan RSS, khususnya melalui perkhidmatan seperti My.Yahoo, yang sebenarnya adalah RSS reader yang paling popular.

Juga, pada masa yang sama, Forrester Naib Presiden Henry Harteveldt mengatakan bahawa »RSS sangat penting bagi setiap organisasi yang ingin menjangkau orang di bawah usia 30«.

2. PERTUMBUHAN MASA DEPAN RSS

Terlepas dari angka kita meletakkan iman kita di, pertumbuhan masa depan RSS adalah tanpa soalan. Microsoft baru-baru ini mengumumkan sokongan penuh RSS dalam edisi berikutnya mereka pelayar Internet Explorer dan penuh integrasi RSS di edisi berikutnya dari sistem operasi mereka, Windows Vista.

Setelah RSS menjadi mudah sedia bagi pengguna internet paling out-of-the-box dan menjadi seperti luas sebagai penanda buku, adopsi akan tumbuh pada tahap yang luar biasa. Microsoft kini telah mengesahkan ini dalam kenyataannya akan terjadi.

Akibatnya, waktu bagi pemasar untuk tidak hanya menjadi tertarik RSS tetapi juga menguasainya sekarang. Mereka yang menguji dan mencari cara terbaik menggunakan RSS untuk pemasaran akan memenangi persaingan mereka tidak sekali semua orang mula menggunakan RSS.

Selanjutnya, kerana pelaksanaan RSS sebenarnya boleh bebas dari biaya apapun, tidak ada alasan untuk tidak bermula menyediakan kandungan anda di RSS feed sekarang.

3. GOOGLE ATAS MENUNJUKKAN JALAN

Microsoft dan Yahoo bukan pemain besar hanya untuk menunjukkan sokongan untuk RSS. Google baru-baru ini melancarkan iklan RSS sebagai sebahagian dari program Google AdSense mereka, memberikan penerbit alasan untuk memulakan RSS feed mereka sendiri untuk menghasilkan pendapatan langsung.

Mereka yang bergantung pada Google AdSense untuk sebahagian atau semua pendapatan online mereka benar-benar perlu untuk menyediakan RSS feed, atau berdiri untuk kehilangan sebahagian dari pendapatan tersebut kerana tetamu mereka beralih ke laman web dan feed dari pesaing mereka.

Hadapilah, hari ini banyak pengguna yang telah mula untuk meminta penerbit menyediakan mereka dengan RSS untuk melanggan kandungan mereka. Kecenderungan ini hanya akan terus, dengan banyak pengguna memilih RSS sebagai saluran utama mereka menerima dan membaca kandungan dalam talian.

4. KEBOLEHPERCAYAAN dipertanyakan E-MAIL

Semua hari pemasar menghadapi masalah penghantaran e-mel, terus bertanya-tanya apakah mesej mereka mendapatkan melalui atau tidak. Sederhananya, e-mel tidak boleh lagi dipercayai.

Untuk satu, menawarkan kandungan anda melalui RSS sebagai suplemen untuk e-mel akan membantu anda memastikan bahawa sekurang-kurangnya sebahagian dari pengunjung anda, mereka yang memutuskan untuk pilihan RSS, akan menerima semua kandungan anda tanpa keraguan.

Lockergnome.com memutuskan untuk mulai mendorong RSS bukan e-mel beberapa waktu lalu, dan sebagai hasilnya mereka melihat bahawa RSS feed yang lebih baik dari e-mel ketika datang ke nisbah klik pada tayang sekitar 500%. Juga fakta menarik, mereka saat ini memiliki 5 kali lebih banyak pelanggan RSS dari pelanggan e-mel.

Dan dua, pembaharuan kandungan yang paling penting, RSS benar-benar menjadi suatu keharusan, terutamanya jika anda perlu untuk berkaitan dengan pelanggan yang ada, rakan-rakan dan penonton kunci lain. Jika anda ingin menjadi 100% yakin bahawa mesej anda mencapai audiens anda, RSS adalah cara untuk pergi.

5. MANFAAT LAIN RSS

Tetapi semua di atas bahkan tidak menyentuh semua alasan mengapa pemasar harus mulai menggunakan RSS hari ini ...

a) RSS akan membantu anda menghasilkan traffic tambahan dan menjangkau audiens baru. Memandangkan kos rendah RSS pelaksanaan, ini adalah alasan yang cukup untuk memulakan dengan RSS hari ini.

b) RSS membantu anda dengan mudah mendapatkan kandungan anda diterbitkan di laman web lain, sehingga menghasilkan lebih banyak kredibiliti anda dan pengunjung.

c) Sebagai penerbit anda boleh menggunakan RSS untuk memaparkan kandungan daripada sumber lain, sehingga membuat halaman anda lebih relevan dan menarik untuk pengunjung yang ada.

Dan senarai berjalan dan terus.

RSS mungkin tidak mainstream, namun memberikan keuntungan cukup bahkan hari ini untuk membuat pilihan-wajib bagi pemasar.