Wednesday, March 9, 2011

Cara Membangun Kepercayaan Pelanggan di anda Lelong!

Adakah anda menyedarinya atau tidak anda mungkin memberi anda pengunjung lelong alasan untuk tidak membeli produk atau perkhidmatan anda. Dan itu bisa saja yang terkecil dari masalah yang akan menyebabkan mereka untuk berfikir dua kali tentang pembelian dari lelong anda. Sebagaimana dijelaskan dalam buku saya "eBay Marketing Wholesale SourcePak" anda perlu memadam halangan-halangan dari laman jualan lelong anda sehingga pengunjung anda akan menjadi penawar. Di bawah ini anda akan menemui beberapa hambatan dan bagaimana anda boleh dipecahkan mereka pada laman lelong anda.

Apakah Penjual ini Terpercaya?
Ini adalah soalan yang serius anda semua pengunjung lelong akan bertanya pada diri sendiri. Kerana mereka tidak tahu anda bahawa mereka akan ingin memeriksa anda. Tapi bagaimana yang akan mereka lakukan ini? Nah, hal pertama yang mereka akan dicari adalah penilaian maklum balas anda. Komen adalah eBay cara membolehkan pembeli dan penjual untuk mengadar pengalaman mereka satu sama lain. Jika anda mempunyai kedudukan bintang Komen pengunjung anda akan merasa anda boleh dipercayai. Tujuan anda harus meningkatkan umpan balik lelong anda dan tetap positif.

Cara lain pengunjung mungkin semak untuk melihat apakah anda boleh dipercayai adalah dengan mengklik ke tentang anda "Me Page". Tentang "Me Page" adalah laman anda boleh membuat dalam akaun eBay anda. Hal ini membolehkan anda untuk memberikan penawar berpotensi anda beberapa maklumat latar belakang tentang anda dan perniagaan anda. Anda juga boleh memasukkan tanggapan anda dan lelong disenaraikan lain pada halaman ini juga. Ini adalah di mana anda mempunyai kesempatan untuk memberitahu penawar berpotensi anda tentang diri anda dan perniagaan anda, kenapa ia harus membeli dari anda. Saya akan sangat menyarankan anda mengambil keuntungan dari ini dan mencipta tentang "Me Page" di dalam akaun eBay anda.

Juga orang mungkin mempunyai pertanyaan tentang lelong anda. Jadi anda boleh mendapatkan e-mel bertanya tentang produk atau perkhidmatan anda. Anda perlu menyambut kesempatan ini sebagai cara untuk menunjukkan potensi anda penawar anda adalah orang yang nyata. Ambil waktu untuk menunjukkan integriti anda, kejujuran, kredibiliti, dan kepakaran dalam produk atau perkhidmatan anda. Sertakan pada halaman lelong link e-mel anda dan pengunjung anda memberitahu bahawa setiap enquires dipersilakan.

Apa Tentang Jaminan A?
Anda selalu perlu semacam jaminan untuk produk atau perkhidmatan anda. Sekali lagi ini akan membantu untuk menunjukkan pengunjung anda, anda adalah orang perniagaan yang boleh dipercayai. Ingat bahawa pembeli anda menganggap sebahagian besar risiko di sini. Dia / dia membeli dari seseorang yang mereka belum pernah bertemu, produk yang mereka hanya terlihat pada foto, dan mereka perlu membayar untuk produk tersebut sebelum menerimanya. Sebuah jaminan yang sesuai untuk produk atau perkhidmatan anda akan membantu pengunjung anda menjadi peserta lelong.

Bagaimana Saya Bayar?
Pilihan yang anda miliki untuk pembayaran maka semakin banyak pengunjung akan menjadi penawar. Ada banyak cara pembayaran. Yang sedang PayPal muzik. PayPal adalah sebuah syarikat eBay sehingga memiliki butang pembayaran PayPal di lelong anda adalah pilihan yang mudah dan percuma untuk memasukkan di laman jualan lelong anda. Namun selain PayPal anda mungkin ingin mempertimbangkan pilihan kecuali pembayaran lain juga ..

Apa Tentang Pengiriman?
Selalu sepenuhnya mendedahkan bagaimana produk anda atau perkhidmatan diserahkan dan kos penghantaran anda. Adakah anda menghantarnya melalui perkhidmatan pos atau kurir penawar anda akan ingin tahu bagaimana dia harus mengharapkan untuk menerima pembelian dan apa biayanya. Anda biasanya dapat memberikan anggaran masa dan kos berdasarkan maklumat yang diperolehi daripada pejabat pos tempatan atau kurir.

Jika anda menjawab pertanyaan di atas pada halaman lelong anda akan membangun kepercayaan pelanggan dan ia lebih cenderung untuk menjadi peserta lelong. Dan penawar lebih berarti keuntungan lebih untuk anda!