Friday, March 11, 2011

Bahaya membuat perniagaan anda untuk bergantung di eBay

eBay memberikan peluang besar bagi usaha kecil untuk menjadi sangat berjaya, tapi menempatkan semua telur anda dalam satu keranjang tidak pernah merupakan idea yang baik, bahkan ketika bakul adalah eBay.

Jika anda saat ini mencari nafkah di eBay mungkin bijaksana untuk mempertimbangkan membuka jalan lain dari pendapatan untuk beberapa alasan bagus.

Salah satu alasannya adalah bahawa eBay mempunyai hak untuk membatalkan semua listing anda setiap waktu atas dasar mereka. Ini tidak adil dalam erti bahawa eBay harus mengawasi pelanggaran listing untuk menjaga pasaran lebih selamat bagi semua. Hanya hal adalah bahawa jika anda tidak mempunyai sumber pendapatan lain dan untuk beberapa alasan anda ditangguhkan, wang anda berhenti di sana.

Faktor lain untuk dipertimbangkan adalah peningkatan kos eBay. Dengan platform lain yang sekarang menawarkan cara murah untuk mendapatkan produk anda dilihat itu baik untuk terlibat dengan sebanyak masa anda membolehkan. Melihat ke arah syarikat seperti Yahoo Lelong, Froogle, terlalu banyak menimbun dan uBid untuk memperluaskan wawasan anda dan kewujudan dalam talian.

Hal ini juga penting untuk mempertimbangkan membayar untuk beberapa web-hosting untuk setup website sendiri untuk menjual produk anda dari. Keuntungan untuk memiliki website anda sendiri sangat banyak tapi yang utama adalah bahawa anda mempunyai kawalan penuh atas apa yang anda boleh menerbitkan dan menjual dan jelas tidak ada bayaran eBay terlibat.


Idea besar harus menjadi perniagaan multi-domain yang saling terkoneksi dan menghantar lalu lintas dari laman eBay AboutMe anda terus ke pelbagai laman anda. Ada teknik indah yang diajarkan oleh Jim Cockrum dalam ebook "The Silent Sales Machine Hiding di eBay" untuk menyalurkan berjuta-juta pada pengguna eBay untuk laman web anda sendiri. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai teknik ini kunjungi http://www.auction-buying-tips.com/ebay-auction-business.html

eBay Guna dengan cara yang betul untuk memastikan anda tidak kehilangan keluar pada prospek berharga dan mengarah yang dapat dihasilkan dari ratusan atau bahkan ribuan pengunjung yang mengunjungi eBay listing anda tetapi tidak tawaran atau membeli. Ini menggunakan eBay cara cerdas, sebagai sebahagian daripada perniagaan anda, bukan hanya perniagaan anda. Pertimbangkan eBay sebagai hanya satu lagi (sangat baik) saluran pendapatan.