Wednesday, March 9, 2011

Bagaimana Webmaster non-teknikal Apakah Memanfaatkan Kekuatan RSS

Peluang anda dengan cepat dan mudah melaksanakan dan memanfaatkan kekuatan RSS cukup nyata dan program-program baru menjadi sedia setiap minggu yang membolehkan pemasar non-teknikal dan webmaster untuk memanfaatkan penggunaan RSS berkesan.

Jim Edwards berbicara tentang trend dalam terbaru "Untuk Punca Raya" teleseminar. blog Media-kaya dan laman kandungan yang melekat dan menjaga pengunjung di laman lagi.

Pertimbangkan penghantaran kandungan audio melalui internet dengan membuat blog dan menggabungkan streaming audio. Dengan demikian, mesej yang kaya media anda mencipta hubungan dengan pengunjung yang tidak dapat dicapai dengan teks sahaja.

Jika anda ingin mengambil satu langkah lebih lanjut, mula menggunakan kandungan video. Inilah perbezaan antara membaca risalah versus mendengar radio versus menonton televisyen. Mengapa orang tertarik ke TV bila setiap rumah memiliki radio? Ketika disajikan dengan pilihan tersebut, kita lebih memilih kepuasan dari kedua-dua deria pendengaran dan visual.

Kekuatan sebenarnya dari blog, audio dan video adalah bahawa anda boleh mengundang pengunjung anda untuk menyertai dan berinteraksi dengan anda dengan membolehkan mereka untuk menghantar komen. Blog Anda menjadi sebuah acara komuniti dan kita semua cinta pesta.

Jika anda akan menggunakan strategi blogging dengan audio dan video, ada tiga hal yang harus anda lakukan.

Pertama, sebagaimana disebutkan di atas, membolehkan pengunjung anda untuk menghantar komen ke blog anda.

Kedua, selalu memberikan pengunjung peluang untuk sign up newsletter atau ezine langsung dari blog anda.

Ketiga, bagi mereka yang lebih memilih untuk menerima berita melalui RSS feed, RSS feed posting anda pada setiap laman blog anda.

Tercatat wawancara dengan pakar industri makan melalui podcast dapat meningkatkan kredibiliti anda hanya dengan persatuan. Mengatur sebuah wawancara telefon dengan seorang pakar dalam bidang pasaran anda, mendapatkan izin untuk merakam panggilan dan posting ke blog anda. Jika anda menawarkan publisiti dan pendedahan untuk diwawancara, itu harus sederhana untuk mencari pihak yang bersedia dan bersemangat.

RSS menawarkan kemampuan untuk memberikan pembaharuan kandungan frekuensi tinggi. Hal ini dapat harian atau per jam. Menyampaikan mesej penting, berita dan kandungan yang lain pada permintaan lebih kerana menunggu zine yang dijadualkan secara rutin e-.

Apa selanjutnya? ...

Di sinilah segala sesuatunya menjadi menyenangkan bagi pemasar online dan webmaster. Salah satu bidang khususnya di mana anda benar-benar dapat mulai memanfaatkan teknologi RSS adalah untuk membina kandungan melekat di laman web anda dan wang dengan program seperti Google Adsense.

RSS feed yang terdapat dalam kelimpahan yang menyediakan berita produk, siaran pers dan update. Situs seperti PRWeb (http://www.prweb.com) menginginkan anda untuk menggunakan berita mereka feed di laman anda. Jadi mengapa tidak? Membangun kandungan halaman anda dengan berita dan maklumat suapan yang memberikan mantap aliran lalu lintas.

Lakukan sedikit carian dan anda akan menemui program dan script yang membuat penambahan RSS feed ke laman web anda sangat sederhana dan cepat.

RSS memberi anda tepi atas pesaing anda dengan membolehkan anda untuk menciptakan rasa komuniti, interaksi menawarkan dan menyediakan berita terbaru dan maklumat hampir autopilot.