Wednesday, March 9, 2011

Bagaimana Menjual Kerajinan anda di eBay

Seniman, pengrajin dan jurugambar yang berjaya menjual barang-barang mereka sehari-hari di laman lelong online, eBay. Menurut analisis terkini jualan eBay, barang kerajinan yang berkaitan dengan yang dijual setiap sembilan saat, sebuah item lembar memo dijual setiap minit, dan 40 cross-stitch item menjual dalam satu jam di eBay. Penjualan barang-barang kerajinan di eBay telah tumbuh hampir 60 peratus pada tahun lalu, menurut TheBidFloor.com.

Namun, pada masa yang sama, akan banyak penjual senarai potongan untuk dijual di lelong dan mendapatkan tidak ada tawaran, eBay menyimpulkan bahawa hanya tidak berfungsi.

Ini adalah beberapa tips dari James Dillehay, artis kerajinan, penjual eBay dan penulis buku baru, "Jual Kerajinan anda di eBay" (Warm Snow Penerbit), tentang cara menjual barang-barang anda menguntungkan secara online:

1. Siapapun yang boleh menaip dan mempunyai akses kepada Internet boleh menjual di eBay. Tetapi orang kreatif memiliki keuntungan di eBay ketika ia berubah bahawa kreativiti terhadap meneliti peluang diabaikan.

Sebagai contoh, selama bulan-bulan sebelum Krismas, lebih daripada 3,000 Krismas item yang dijual setiap 24 jam di eBay. Kaedah kajian yang diterangkan dalam Jual Kerajinan anda di eBay menunjukkan bahawa di antara 12 Februari dan 12 Mac tahun ini, 4.107 pelelangan dengan ornamen Natal 'dalam tajuk selesai dengan sukses pada harga rata-rata $ 17,34. Bayangkan berapa banyak wang yang perajin cerdas boleh membuat sepanjang tahun mengetahui bagaimana untuk mengorek jenis maklumat dari jualan eBay.

2. ejaan Sebuah kata's kesan keuntungan suatu barang. Misalnya, 'tangan,' kata dieja sebagai satu kata, adalah sebahagian daripada 2.233 judul lelong dengan harga penutupan rata-rata $ 16,29. Namun, judul lelong yang termasuk 'hand made' sebagai dua kata yang ditemui di 1,358 senarai, tapi dengan harga rata-rata penutupan lelong lebih tinggi, di $ 27,81, atau $ 11,52 keuntungan lebih pada item.

3. Pergi ke eBay.com dan mencari kotak carian. Taip perkataan atau frasa yang menjelaskan seni atau barang kerajinan. Kemudian tatal ke bawah link di sebelah kiri halaman dan klik pada link untuk "item selesai." Di sini, anda akan dapat melihat permintaan untuk jenis produk. Lakukan carian untuk item anda setiap dua hingga tiga minggu untuk membeli grafik pola.

4. Cari tahu berapa banyak orang bersedia membayar untuk barang-barang anda. Klik pada link yang mengatakan "harga tertinggi." Ini akan memberi anda senarai lelong selesai dari item dengan harga tertinggi untuk harga yang terendah. Anda ingin tahu apa yang orang bersedia membayar untuk barang seperti milik anda. Jika anda tidak boleh membuat dan menjual produk anda untuk keuntungan, eBay mungkin tidak pasaran anda.

5. Tentukan berapa banyak wang yang anda akan membuat pada produk anda. Untuk menentukan keuntungan anda, gunakan kos bahan anda ditambah kos tenaga kerja anda ditambah kos harga anda jual, yang seharusnya menjadi harga minimum untuk memulihkan pengeluaran anda. Jika anda memerlukan masa lapan jam untuk membuat perhiasan dan item yang sama harga tertinggi menjual di eBay sebanyak $ 26, anda tidak akan membuat keuntungan.

6. Lihatlah unsur berjaya penjual produk yang serupa dengan anda. Perhatikan judul pemenang lelang. Amati berapa banyak detail yang mereka gunakan untuk menggambarkan item mereka. Lihat apakah penjual menggunakan salah satu ciri khas eBay seperti foto galeri atau daftar, berani tampil. Penilaian harga mulai, hari pertama dalam minggu, dan tempoh untuk menang lelong.

Untuk tips lebih lanjut tentang cara untuk menjual barang-barang kerajinan anda di eBay, berunding dengan buku sumber seperti "Jual Kerajinan anda di eBay," oleh James Dillehay. Ini menawarkan lebih dari 200-mudah-untuk-belajar taktik dan tips yang membantu menjual seni, kerajinan dan item berkaitan tema untuk keuntungan di eBay dan laman lelong online yang lain web.