Wednesday, March 9, 2011

Bagaimana menjual buku bekas di eBay

Anda telah menjual semua sampah anda. Mengosongkan loteng anda. Penjualan barang-barang antik nenek anda. Apa yang tersisa untuk menjual? Bagaimana anda mula membuat pendapatan sambilan-masa yang lebih teratur dan boleh dipercayai?

OK, menjual barang-barang tidak terpakai yang telah berkeliaran di sekitar rumah anda adalah cara yang bagus untuk memulakan trading eBay anda.

Seperti peniaga eBay paling anda maka mungkin memeriksa tempat-tempat seperti jualan boot kereta, kedai-kedai amal, kedai penjimatan, jualan garasi dll Sekali lagi, ini adalah tempat yang bagus untuk mengambil salah satu item mati dan membuat keuntungan yang baik di eBay.

Alasan bahawa anda membuat keuntungan yang baik adalah kerana item yang anda jual cukup unik dan akan ada sedikit jika ada pertandingan di pasaran eBay.

Salah satu sisi bawah item ini 'tangan kedua' adalah bahawa mereka semua berbeza, sukar bagi anda untuk mengambil pakar di satu item, dan mereka semua memerlukan pelbagai jenis keterangan eBay. Mereka juga memerlukan jenis saiz dan bungkusan yang berbeza. Bahkan, dalam menangani jenis item boleh berubah menjadi pekerjaan penuh masa, akan aspek menyenangkan keluar jendela.

Akhirnya, setelah di eBay untuk sementara waktu dan belajar penjual lain, anda melihat bahawa beberapa orang mendapatkan maklum balas yang tinggi dengan berkali-kali menjual barang yang sama, biasanya dengan "Beli Sekarang" pilihan. Ini adalah hal-hal seperti DVD, CD, Video, hampir semua jenis item yang boleh anda dapati di kedai muzik.

Apa orang-orang ini lakukan adalah membeli barang dalam jumlah besar dari borong dan menjual kembali dengan keuntungan di eBay. Namun, kerana semua orang mempunyai akses kepada grosir, anda tidak akan lagi memiliki produk yang unik. Ini bermakna bahawa anda akan mempunyai keuntungan persaingan yang bererti jauh lebih rendah untuk anda. Saya telah melihat beberapa "Penjual eBay Power" yang menjual lebih dari 30 DVD pada hari pada sekitar $ 3 masing-masing. Kedengarannya seperti banyak pekerjaan dan pentadbiran untuk mungkin bukan keuntungan besar.

Akan lebih baik jika anda bisa menemukan item yang adalah suatu tempat di antara di atas untuk cara menjual di eBay.

Adakah anda berminat untuk item yang mempunyai kelebihan sebagai berikut?

Saat ini lebih dari 4000 item ini menjual setiap minggu di eBay, jadi pasaran yang besar.

Anda boleh mengambil barang-barang yang benar-benar murah di kebanyakan bandar, anda bahkan akan menemui mereka di orang-orang jualan garasi dan kedai barang bekas, tapi anda telah mengabaikan mereka!

Item semua kira-kira saiz yang sama, sehingga anda dapat mempiawaikan pada bungkusan anda.

The mark up keuntungan boleh fenomenal, mungkin 200% sampai 800%.

Item yang saya buat waktu pendapatan sebahagian besar daripada adalah kedua-tangan buku. OK tidak menguap, hal itu mungkin terdengar membosankan, namun kebosanan itu akan pergi ketika saya membeli buku untuk sekitar $ 20 dan menjualnya kembali di eBay seharga $ 80.

Setiap buku kedua-tangan cukup unik, seperti menjual barang bekas, sehingga ada sedikit kompetisi dan itu berarti saya boleh membuat keuntungan yang baik.

Kesulitan utama dengan menjual buku bekas adalah mengetahui mana yang menjual untuk keuntungan paling. Sebagai contoh anda tidak mahu membeli buku sebanyak $ 10 yang hanya dapat dijual kembali sebanyak $ 15. Anda boleh belajar eBay secara teratur dan membuat nota dari apa buku-buku yang dijual dengan harga tinggi. Hal ini akan membawa anda bulan kajian dan anda masih akan mempunyai senarai terhad.