Wednesday, March 9, 2011

Badai Katrina Sumbangan Bisa Lebih Banyak Jutaan - Penjual eBay Cuba di sia-sia untuk Membantu

Kemarin aku melihat menyebutkan di ezine e-mel seseorang tentang orang yang baik yang mengandungi lelong eBay dengan hasil akan 100% untuk membantu mangsa Ribut Katrina mengerikan.

Ini memukul chord dengan saya kerana saya ingin mendirikan sesuatu yang serupa, tetapi mendapati bahawa "eBay Memberikan Works" program amal tampaknya menjadi sangat cacat bagi kita penjual kecil. Saya telah meneliti hari sebelumnya, eBay berjalan melalui Misi Ikan untuk menangani tugas-tugas pentadbiran dan pengedaran.

Ini ringkasnya adalah bagaimana saya memahami kerjanya. Anda menyiapkan lelong eBay dan janji peratusan daripada obligasi untuk pergi ke amal. Anda memilih yang anda sukai. Jika lelong menjual, pembeli membayar anda, dan Misi Ikan bil kad kredit anda, mengambil $ 3,00 per transaksi untuk kos mereka, ditambah 3% untuk menutup kos kad kredit. Itu wajar, mereka perlu untuk menutup overhead dan beban gaji. Kemudian Ikan Misi menghantar baki ke badan amal.

Sumbangan minimum pada item harus $ 10.00. Sekali lagi, setakat ini sangat bagus, saya boleh memahami.

Sekarang, saya melihat dalam pelelangan yang saya kunjungi bahawa penjual telah menubuhkan lelong Belanda, dengan 1000 "banyak" sedia, masing-masing untuk $ 1,00 masing-masing, dengan hasilnya akan 100% untuk amal kegemarannya yang akan mendapatkan makanan untuk para korban Katrina . Aku baru saja ke tempat banyak tawaran untuk beberapa $ 1,00 (lelong Belanda membolehkan anda "menang" sebagai banyak item yang anda inginkan, semua pada harga yang sama).

Lalu memukul saya, mengapa saya tidak boleh melakukan hal yang sama lelong Belanda, mungkin dia telah menemui cara untuk mendapatkan sekitar $ 10,00 pada sekatan item, dan mendapati bahawa itu adalah minimal $ 10,00 pada lelong. Itu hanya akan masuk akal bahawa mereka akan bekerja seperti itu, kerana Ikan Misi bayaran kad kredit penjual, jika semua 1000 banyak dijual, yang akan menjadi $ 1000 untuk badan amal, Ikan Misi akan mengambil $ 3,00 ditambah 3%, penjual akan mengumpulkan (mudah-mudahan ) $ 1000 dari pembeli, dan semua ia akan di hook untuk akan menjadi bayaran eBay. Kos-kos tersebut, ditambah kerja kerasnya, akan sumbangan peribadinya.

Jadi saya kembali ke Ikan eBay dan Misi dan diteliti kesepakatan lagi. Saya mendapati bahawa cukup yakin, dalam lelong beberapa item, Ikan Misi memerlukan sumbangan $ 10,00 dari penjual untuk SETIAP ITEM yang menjual dalam lelong multiple-item (lelong Belanda).

Jadi, jika penjual mempunyai 1000 lot pada $ 1,00 masing-masing, dan mereka semua dijual, Ikan Misi akan dibebankan kad kredit fail sebesar $ 10,00 untuk setiap banyak, total $ 10,000.00! Dan mereka akan mengambil% $ 3,00 + 3 mereka bayaran untuk masing-masing 1000 banyak, lebih dari $ 3,000.00 untuk masalah mereka!

Pada saat itu, saya menyedari penjual baik itu berkantong tebal dan pencocokan sumbangan 10 hingga 1, atau ia salah faham apa yang akan terjadi padanya. Aku menghantar e-mel, dan untuk menamatkan cerita lama, dia memang disalahfahami, jelas cukup kecewa pada prospek membayar $ 10.000, dan berakhir lelong awal.

Sekarang, saya ingin pembaca saya untuk melakukan salah satu daripada dua perkara. Jika anda berfikir bahawa eBay dan Misi Ikan adalah pengendalian program amal, seperti yang saya lakukan, sila hubungi salah satu atau kedua-duanya dan titik mereka atas lema ini blog, atau hanya menulis surat anda sendiri dengan fikiran anda.

Anda boleh menghubungi Ikan Misi sini:
http://www.missionfish.org/Help/contactus.jsp

eBay selalu lebih sukar untuk contact, tapi anda boleh cuba bermula di sini:
http://pages.ebay.com/help/contact_us/_base/index.html

Hal lain yang dapat anda lakukan adalah sokongan menyebabkan penjual eBay, ia harus mengakhiri lelong tapi ia mengambil kesulitan untuk membuat sebuah laman web untuk sumbangan, anda boleh mengakses dan menyokongnya di sini:
http://www.flipidy.com/secondharvest.htm

Mungkin dengan cukup tekanan pada Ikan Misi, mereka akan berkumpul dengan eBay dan membolehkan lelong belanda akan dikira sebagai sumbangan tunggal, bukan item beberapa individu, dan menggalakkan amal lebih di masa depan.

Bagi mereka yang mempunyai rumah, keluarga, saudara atau teman di daerah devasted, hati saya dan doa keluar untuk anda. Saya berharap maklumat ini akan di beberapa cara seseorang membantu kecil di suatu tempat.