Friday, March 11, 2011

Alat untuk Penjejakan Online

Dalam rangka untuk menentukan iklan dan pemasaran usaha yang berkesan, anda mesti mempunyai cara untuk mengukur hasil usaha-usaha. Peringatan dan notis segera boleh berperanan dalam memantau kedudukan search engine, istilah cap dagang, pemantauan pesaing dan tinggal mengikuti kejadian online. Dan, tentu saja, notis boleh digunakan untuk "carian ego".

Ego Searches
Apakah yang dimaksudkan dengan carian ego? Cari tahu di mana nama anda atau syarikat disebutkan, posting forum melihat atau artikel dalam talian yang menyebut nama anda atau syarikat.

Tanda Dagang
Kesalahan yang terbaik adalah pertahanan yang baik. Dengan memantau newsgroup atau enjin carian untuk istilah berjenama dagang, anda sering kepala dari sebuah konflik di masa depan. Sebagai pemilik tanda dagangan, adalah tanggung jawab anda untuk secara aktif melindungi jenama anda. Jika tidak, anda boleh kehilangan hak cap dagang anda. Pemantauan alat harus segera menghantar notis setiap pelanggaran cap dagang yang diduga terjadi.

Cari Posisi
Statistik menunjukkan bahawa lebih dari 85% pengguna Internet mencari laman web dengan bantuan mesin pencari. Oleh kerana itu, kedudukan enjin carian laman web adalah penting untuk kejayaannya. webmaster prudent teratur menyemak kedudukan enjin carian mereka. Pemantauan fluktuasi dan re-mengindeks enjin carian utama mempengaruhi kata kunci istilah dan frasa. Pemantauan kedudukan akan memberitahu webmaster untuk setiap perubahan sebelum penurunan jualan.

Pesaing Watch
Pemantauan newsgroup untuk menyebutkan para pesaing membolehkan anda kesempatan untuk berpadu dan menawarkan penyelesaian alternatif dalam cara yang membantu ramah. Tahu persis apa yang pesaing dalam talian anda lakukan memberikan keunggulan kompetitif yang boleh digunakan untuk keuntungan anda.

Website downtime
Aksesibilitas adalah ukuran paling penting prestasi laman anda. Jika pelanggan tidak boleh mengakses laman web anda, mereka tidak boleh membeli-belah, dan jika mereka tidak boleh membeli-belah, mereka tidak boleh membeli. Lebih penting lagi, perniagaan anda boleh mendapatkan reputasi buruk di antara para pelanggan anda, yang diterjemahkan menjadi kata negatif dari mulut dan bahkan lebih buruk lagi, jika anda sangat terlihat, tekan negatif. Jadi terlepas dari apa lagi yang anda monitor, anda ingin memantau halaman untuk downtime.


Lihatlah pelbagai alat yang tersedia dan bagaimana mereka boleh digunakan untuk membuat anda terkini tentang isu-isu yang relevan.

WebAlerts - Menerima kemas kini e-mel dari keputusan terbaru Google yang relevan berdasarkan pilihan anda dari query atau topik. Tanda boleh dihantar berdasarkan maklumat dalam Google News, Google Searches atau kedua-duanya.
http://www.google.com/webalerts

PubSub - PubSub sesuai permintaan anda terhadap maklumat baru seperti yang muncul real time. Carian boleh dikategorikan untuk mencari, entri blog, / SEC EDGAR kikiran, siaran pers, posting berita kumpulan atau penangguhan penerbangan.
http://www.pubsub.com

Ego Tanda - berita carian Google berubah menjadi RSS feed.
http://www.justinpfister.com/gnewsfeed.php


Tanda Ebay - Ebay pemantauan Alarm akan membuat RSS feed untuk memantau lelong Ebay untuk kata kunci tertentu atau frase. Ketika sebuah item baru yang mengandungi kata kunci tersebut akan ditambah ke Ebay anda akan menerima notifikasi melalui RSS feed!
http://www.freebiddingtools.com

Amazon Tanda - Hasilkan URL yang boleh anda gunakan untuk secara automatik mencari Amazon.com dengan pembaca berita RSS kegemaran anda. Ini akan automatik mengemas kini anda ketika item baru memenuhi kriteria carian anda. Saya pribadi menggunakannya untuk mencari buku-buku baru tentang topik Saya berminat, dan saya mempunyai default ditetapkan untuk melakukan hal yang sama, tapi anda boleh menetapkan untuk mencari salah satu kedai Amazon. Anda juga boleh mengatur susunan carian dan jenis item yang ingin anda cari.
http://www.oxus.net/amazon

Internet Seer - InternetSeer jarak jauh memantau website anda untuk memastikan bahawa laman anda tersedia 24 / 7. Jika InternetSeer tidak boleh membuka halaman anda, kami akan menghantar anda tanda e-mail langsung bahawa laman anda tidak boleh dicapai.
http://www.internetseer.com

NetNewsTracker - NetNews Tracker adalah perkhidmatan kliping untuk newsgroup Usenet. Newstracker carian newsgroup dua kali sehari untuk setiap kata atau frasa tertentu dan memberikan peringatan melalui e-mel. Newstracker boleh digunakan untuk memantau newsgroup untuk nama, nama syarikat, produk, URL, atau topik lain yang menarik.
http://www.netnewstracker.com

Lain Disarankan Sumber -
Monitoring Tools - Tools Monitoring adalah direktori alat monitor online dan aplikasi
http://www.monitoring-tools.net

Monitoring Software - Monitoring Software adalah kumpulan penyelesaian software monitoring turun.
http://www.monitoring-software.net