Friday, March 11, 2011

Adwords, kembar si Adsense

AdSense adalah salah satu cara terbaik untuk wang lalu lintas web anda. Orang melihat mereka "Iklan oleh Gooogle" sedikit tidbits dan mereka klik seperti orang gila. Atau sekurang-kurangnya bahawa rencananya. Tapi apakah anda pernah diberikan walaupun ke mana iklan tersebut berasal? Itu akan AdWords, program Pay-Per-Click bagi orang-orang yang ingin mengiklankan produk mereka di Google.

Mereka adalah lelaki baik dan wanita yang bersedia berpisah dengan beberapa syiling kerajaan setiap kali pengunjung ke laman web anda memilih untuk mengklik iklan AdSense. Google mengambil wang tunai dari akaun ahli AdWords 'itu, terus sebahagian untuk diri mereka sendiri, dan memberikan selebihnya kepada anda. Berapa banyak mereka terus dan berapa banyak memberikan merupakan rahsia Negara, tapi siapa yang peduli, cukup selama kita sudah kita setiap bulan.

Bagaimana AdWords Bekerja

AdWords menyediakan iklan bayar per-klik untuk peniaga yang bersedia untuk keluar dari mana saja minimal 05 .05 per klik semua jalan sampai dengan maksimum $ 100 per klik. Bolehkah anda membayangkan ada orang yang membayar $ 100 hanya untuk memiliki seseorang mengklik pada iklan?

Pokoknya, pengiklan bergabung dengan program AdWords dan mendapat panel kawalan yang sama dengan yang kita pengguna AdSense dapatkan. Mereka boleh menulis iklan mereka, memilih kata kunci mereka, dan menetapkan anggaran pengiklanan. Mereka mendapatkan alat untuk mengesan prestasi serta untuk membantu mereka memilih kata kunci. Tidak ada minimum bulanan menghabiskan diperlukan dan mereka boleh menukar iklan mereka dan mematikan di akan.

Setelah pengiklan senang dengan iklan mereka, hal itu akan dilepaskan ke rangkaian dan muncul pada laman web seperti milik anda dan saya. Itu jika kata kunci di laman anda sesuai dengan keperluan kata kunci tanda iklan baru memukul, tentu saja.

Mereka tidak boleh "membeli" jalan mereka ke puncak

Google tidak hanya mendorong masyarakat dengan membayar iklan tertinggi ke puncak SERP (Search Engine Results Page). Mereka menggunakan metodologi yang agak wajar yang mengira tidak hanya maksimum BPK (kos per klik), tetapi juga merangkumi resep rahsia untuk menentukan penempatan sesuatu iklan berdasarkan jumlah klik iklan yang diterima. Jadi, sekurang-kurangnya dalam teori, iklan membayar .05 per klik bisa naik di atas satu membayar $ 5,00 per klik jika lebih popular dengan penonton Google.

Saya mengatakan "dalam teori" kerana jika pemilik iklan $ 5 adalah memperhatikan maka ia akan melihat bahawa mereka sedang bested by iklan nikel lowly dan melakukan beberapa serius menulis semula untuk kembali naik ke puncak di mana mereka berada.

Secara peribadi, saya tidak yakin bahawa saya punya nyali untuk melabur banyak wang ke berharap bahawa orang-orang yang mengklik iklan saya akan benar-benar membeli sesuatu, kerana saya masih perlu membayar Google apakah saya membuat jualan atau tidak. Namun, sebagai pengguna AdSense yang berdedikasi, saya yakin bahawa saya senang AdWords saudara-saudara telah saraf lebih daripada aku. Dan anda harus bersyukur juga.