Monday, February 28, 2011

Wanita Usia Tengah - Acne Be Gone!

Bagi wanita yang telah menderita dengan jerawat sejak remaja mereka dan mereka terus menderita sampai dewasa. wanita usia Tengah memuat jantung! Jerawat hilang! Ini akan menjadi masa anda untuk akhirnya parit jerawat. Tapi sementara itu apa yang menyebabkan perempuan untuk berurusan dengan jerawat selama bertahun-tahun?

ketidakseimbangan hormonal sebahagian besar bertanggung jawab untuk jerawat pada wanita dewasa, dan Tuhan mengenal kita wanita mempunyai banyak ketidakseimbangan hormon! Premenstrual, mens, kehamilan, dan kelahiran anak semua mempengaruhi hormon kita. Kami menghabiskan setengah hidup kita pada hormon roller. Dan dengan itu rollercoaster datang jerawat ditakuti.

Jika itu tidak cukup estrogen dan ketidakseimbangan testosteron dengan mudah boleh berlaku daripada stres atau ubat. Sesuatu yang sederhana seperti memiliki peranti IUD atau memuat Depo Provera, kedua-dua kaedah kawalan kelahiran, boleh menyebabkan jerawat.

Ketika hormon tidak seimbang tubuh anda menghasilkan sebum tambahan iaitu setiap sekresi berminyak dari kulit. Ini menyumbat pori-pori dan menyebabkan mereka zits ditakuti.

Beberapa wanita tidak pernah memiliki jerawat sehingga mereka mencapai usia tiga puluhan mereka. Bicara tentang kejutan nyata. Ini biasanya terjadi ketika mereka memutuskan sudah waktunya untuk pergi pil. KB membantu keseimbangan hormon dan bagi banyak itu membuat jerawat di teluk. Jadi tidak mungkin bahawa mereka pernah kebal terhadap jerawat Hanya saja sudah begitu lama mereka tidak menyedari bahawa mereka akan mempunyai jerawat.

Beberapa vitamin juga boleh menyebabkan jerawat. Vitamin B suplemen dan vitamin E krim diketahui menyebabkan jerawat out rehat. Di sisi lain mengambil seng secara lisan telah menunjukkan kesan positif untuk menghilangkan jerawat dalam kajian.

Ada keadaan yang lain yang sering keliru untuk jerawat. Keadaan seperti jerawat rosacea, keratosis, atau dermatitis perioral sering bingung jerawat. Jika anda tidak yakin apa yang anda hadapi dengan membuat janji untuk melihat doktor kulit anda.

Ada tiga alasan utama mengapa wanita dewasa menderita jerawat: pil, antibiotik, dan vitamin A.

Penggunaan jangka panjang antibiotik menyebabkan kita untuk membangunkan suatu jangkitan kulat yang menurunkan sistem kekebalan tubuh dan pertahanan yang boleh menyebabkan jerawat.

Vitamin A terapi seperti Retinol-A tepi pedang ganda. Awalnya mereka boleh menyebabkan wabak, tapi seiring waktu mereka secara berkesan akan menghilangkan lapisan kulit yang rosak termasuk bekas jerawat, serta mendapatkan kulit untuk membentuk kolagen yang memberikan kulit terlihat lebih muda.

Menarik dengan para wanita saat mencapai pertengahan 40's mereka hampir boleh dijamin untuk menjadi bebas jerawat. Ini percaya bahawa hormon wanita kami telah melunak beberapa saat itu, dan kita tidak pada hormon roller lagi. Ini adalah perubahan menyambut bagi banyak perempuan!

Jika anda muda anda hanya perlu mencari ubat jerawat yang bekerja dan menunggu pertengahan 40-an anda tiba. Lihat ada sesuatu yang baik tentang menjadi lebih dari 40.

Hal utama adalah untuk tidak membiarkan mengawal jerawat anda hidup anda. Ada banyak pilihan rawatan untuk mencuba dan hanya bertahan sampai anda menemukan satu yang bekerja!