Monday, February 28, 2011

Mineral Makeup sebuah Cure Acne Alam?

Mineral makeup mungkin menawarkan harapan baru bagi pesakit jerawat. Kerana mineral makeup mempunyai beberapa kualiti yang unik tidak terdapat di setiap produk make up lain yang membuatnya ideal untuk membantu menyembuhkan jerawat.

Untuk memahami bagaimana makeup mineral dapat menyembuhkan jerawat anda adalah necissary untuk melihat tujuh penyebab jerawat:

1. Genetik. Malangnya, tidak ada yang boleh mengubah genetik anda. Jika orang tua anda mempunyai jerawat sebagai remaja ada kesempatan baik bahawa anda akan juga.

2. Hormon. Selama remaja, hormon yang disebut androgen menjadi aktif dan merangsang kelenjar minyak di kulit anda, meningkatkan pengeluaran minyak. Hal ini, pada gilirannya, penyumbatan pori-pori, menyebabkan jerawat dan komedo.

3. Stres. Walau stress tidak benar-benar menyebabkan jerawat, boleh menambah masalah dengan mempengaruhi hormon.

4. Diet. Banyak kali apa yang anda makan telah terbukti menyebabkan jerawat. Sebahagian besar jerawat waktu adalah reaksi yang merugikan tubuh anda harus alergi makanan.

5. Mencuci wajah terlalu sering. Hal ini dapat merengsa kulit membuat jerawat lebih parah.

6. Ubat-ubatan. Banyak ubat boleh menyebabkan jerawat atau membuat suatu keadaan yang ada buruk. Baca label atau bercakap dengan paharmacist anda untuk mengetahui apakah jerawat adalah kesan samping.

7. Menggunakan produk penjagaan kulit berminyak dan kosmetik berminyak. Kebanyakan make up termasuk dalam kategori ini.

Sementara ini adalah casuse jerawat penting untuk diingat jerawat yang pada akhirnya merupakan hasil dari bakteria yang tumbuh di pori-pori tersumbat. Bakteria adalah organik dan dengan demikian tidak dapat tumbuh atau memperbanyak tanpa kehadiran air. Di sinilah mineral makeup memainkan peranan hampir magis dalam menyembuhkan jerawat.

Mineral makeup terbuat dari mineral alami yang berasal dari bumi, mineral ini tidak hanya anorganik tetapi mereka juga sangat tahan terhadap air. Mereka benar-benar bertindak sebagai perisai di wajah anda menjaga kelembapan bakteria makan dari pori-pori anda. Mineral makeup tidak larut dalam air sehingga bahkan jika anda meletakkan air langsung di wajah anda mineral tidak akan diserap dan air tidak boleh melaluinya.

Mineral makeup tidak menyumbat pori-pori baik. Karena begitu giling halus selama pengeluaran, butiran-butiran yang jauh lebih kecil daripada pori-pori anda. Hal ini tidak hanya mencegah jerawat dari pembentukan, tetapi membuat makeup sangat mudah untuk berbaur ke dalam kulit dengan pandangan yang sangat sempurna dan daerah menyembunyikan masalah yang sangat baik. Jika anda menderita pecah mineral giling halus sangat efektif menyamarkan itu.

Kerana ini dan lain-lain yang unik high mineral makeup dikenali ke seluruh dunia sebagai makeup penjagaan kulit dan dianjurkan untuk jerawat pesakit oleh ahli dermatologi. Pada akhirnya, tidak peduli apa penyebab jerawat anda, tanpa air untuk memberi makan bakteria, dan sesuatu untuk menyumbat pori-pori dan menganggap bahawa air di dalam jerawat tidak dapat membentuk atau memburuk. Jika anda menderita jerawat, mineral makeup mungkin berakhir menjadi teman terbaik anda.