Monday, February 28, 2011

Perubatan Jerawat alami

rawatan jerawat alam dikehendaki kerana mereka mempunyai kesan samping sedikit, murah, dan berkesan bagi banyak orang. Ada rawatan jerawat banyak alam yang sedia untuk pembelian. Ini mengandungi ekstrak yang bekerja untuk mengeringkan jerawat dan membuat kulit mulus

Sebahagian besar produk-produk ini mengandungi vitamin E, minyak anggur, sari bunga calendula, lidah buaya, witch hazel atau minyak esensial. Sebagai contoh, minyak pohon teh digunakan untuk jerawat telah dijumpai berkesan selama beratus-ratus tahun. Sebuah campuran herba yang boleh membantu dengan jerawat terdiri dari bahagian yang sama dari ekstrak herba Sarsaparila, dermaga kuning, Burdock, dan parang. Turun setengah sudu teh campuran ini tiga kali sehari.

Menjaga dapur yang sihat dengan banyak buah-buahan, sayur-sayuran, dan gandum. Makan makanan yang mengandungi omega-3 yang sihat seperti minyak biji rami tanah, salmon, dan sarden. Minum enam hingga lapan gelas besar air sehari. Vitamin A, B, C, dan E, serta chromium dan seng, semua berperanan dalam mengurangkan dan mencegah jerawat. Elakkan gula halus, makanan yang digoreng, dan trans lemak (seperti susu, produk susu, margarin, dan setiap minyak sayur terhidrogenasi). Beberapa orang menemukan coklat, kafein, makanan berkarbohidrat, garam Beryodium, kerang, gandum dan / atau produk susu memburukkan jerawat.

Stres popular dianggap sebagai penyebab jerawat. Yoga, sukan atau teknik pernafasan, biofeedback, urut, dan meditasi mungkin bermanfaat. China, Ayuredic, Tibet dan ubat-ubatan herba Jepun boleh digunakan untuk mengubati jerawat. Urut sering dianjurkan untuk orang dengan masalah kulit. Hal ini dapat membantu meningkatkan peredaran dan drainase limfa dan kelajuan penyembuhan noda.

Saat berbelanja keperluan kosmetik dan peralatan mandi, mencari kalimat "non-comedogenic" pada bungkusan. Elakkan dasaran make-up berat. pesakit jerawat sebaiknya memilih bedak tabur dan eye shadow atas produk krim kerana mereka kurang iritasi dan non-comedogenic. Jangan memilih, goresan, pop atau memencet jerawat, terutama jerawat inflamasi atau "pustula".