Monday, February 28, 2011

Ubat pilihan untuk pesakit jerawat

Obat Jerawat Oral Pilihan

Pada serangan pubertas, banyak remaja mengalami pelbagai perubahan radikal - fizikal, fisiologi, emosional .. apa saja! Tentu saja, salah satu transformasi yang paling jelas adalah perubahan fizikal. Selain dari laki-laki mengembangkan otot lebih banyak dan misai dan perempuan mengembangkan payudara dan pinggul, ada perubahan yang biasanya mengganggu hidangan yang besar daripada penduduk remaja. Jerawat vulgaris!

Acne vulgaris juga dikenali sebagai jerawat atau jerawat dalam istilah yang lebih umum. Kelebihan pengeluaran minyak yang tiba-tiba terjadi pada remaja dan kepekaan terhadap kotoran adalah pendahulu untuk ini gangguan kulit mengancam. Namun kedua-dua atau kombinasi mereka tidak satu-satunya penyebab jerawat. Banyak faktor lain yang boleh mencetuskan jerawat. Gen, keadaan cuaca dan zat tertentu dari makanan boleh mematikan pencerobohan atau hanya kehadiran jerawat.

Dermatologists dan penyelidik telah berusaha untuk mencari ubat jerawat terbaik. Jerawat, tidak peduli seberapa miniscule gangguan mungkin tampaknya, perlu mendapat perhatian yang mencukupi. Ini benjolan kecil pada wajah seseorang boleh menimbulkan kesan besar pada seseorang. Tidak hanya batil memotivasi para ahli untuk mencari atau merumuskan ubat jerawat paling baik. Ejekan untuk memiliki kulit bopeng sering salah satu punca utama rendah diri di kalangan remaja. Yang lebih parah lagi adalah bahawa kurangnya kepercayaan dapat diajukan hingga ke suatu mencapai kedewasaannya.

Bentuk yang paling terkini ubat jerawat adalah sebagai berikut:

Oral Obat Jerawat antibiotik. Jenis ubat perlu selalu dimediasi oleh perundingan doktor. Pelbagai antibiotik ubat jerawat yang dapat diambil oleh mulut disokong oleh kajian. Berbagai macam antibiotik yang berfungsi sebagai ubat jerawat bertujuan untuk sedang, persisten berat dengan jenis jerawat. Hal ini sangat penting bahawa seorang doktor diminta pertama yang antibiotik untuk ubat jerawat yang tepat bagi anda.

Cortiscosteroids. Jerawat yang sangat parah dapat ditentukan dengan ubat jerawat antibiotik. Antibiotik ini ampuh biasanya diambil dalam kurun waktu yang singkat sahaja. Mereka mempunyai kesan metabolik yang membuat mereka tidak pantas untuk kegunaan jangka panjang.

Tetrasiklin oral. Antibiotik ini adalah salah satu ubat jerawat yang paling popular oral. Sedang untuk jerawat teruk boleh dirawat dengan dos awal 500 hingga 1000 mg per hari dalam dos menurun kerana pembaikan keadaan kulit direkodkan. Antibiotik ini bukan untuk para wanita hamil kerana ia boleh menyebabkan kecacatan rangka untuk janin. Anak-anak dengan usia di bawah 8 tahun juga tidak disyorkan untuk diberikan ubat ini.

Oral Minocycline dan Doxycycline. Ubat-ubat jerawat dalam bentuk antibiotik yang hanya berasal dari tetrasiklin. Penyelidikan bukti mengatakan bahawa ubat-ubat jerawat yang lebih berkesan daripada tetrasiklin. Doxycycline dilaporkan untuk menginduksi sensitiviti sinar matahari. Keduanya disarankan untuk tidak diambil oleh wanita hamil.

Erythromycin oral. Ini antibiotik yang berfungsi sebagai ubat jerawat boleh diambil sebagai alternatif untuk tetrasiklin kerana lebih selamat bagi wanita hamil dan anak-anak muda.

Isotretinoin. Ini ubat jerawat antibiotik dikatakan merevolusi rawatan jerawat kerana pengaruh kuat dalam berurusan dengan jerawat teruk dan rawatan-tahan. Laporan mengatakan bahawa isotretinoin sangat berkesan dalam mengubati segala bentuk jerawat. Tetapi perlu dicatat bahawa banyak pihak mempengaruhi juga dikaitkan dengan isotretinoin. Ini termasuk cacat lahir teruk pada janin, kekeringan pada kulit dan selaput lendir. Oleh kerana itu, ibu hamil, ibu menyusui atau mereka yang sedang merancang untuk hamil tidak harus mengambil isotretinoin sebagai bentuk ubat jerawat.