Monday, February 28, 2011

Terapi Hormon untuk Wanita dengan Jerawat

Lebih sering perempuan memerangi jerawat dan keriput secara bersamaan. Ini pertarungan mengerikan tempa dengan isyarat hormon misteri dan pencarian membingungkan bahkan lebih untuk ubat.


Jerawat tidak hilang dengan usia

Dr Alan R. Shalita, yang ikut menulis "Pengaruh Kitaran haid pada Jerawat," mencari sebaliknya bahawa dengan pepatah bahawa, "anda akan tumbuh dari jerawat", jerawat hanya senggugut tampaknya menjadi lebih buruk dengan usia. Penyelidikan ini menguji sekumpulan 400 wanita usia 12-52. Para penyelidik mengamati bahawa 53 peratus wanita di atas usia 33 mengalami peringkat lebih tinggi jerawat senggugut dari wanita di bawah usia 20 tahun - yang hanya melaporkan peningkatan 39 peratus dalam jerawat senggugut.


Doktor kulit Diane Thiboutot, MD, profesor perubatan di Milton S. Hershey Medical Center, Hershey, Pa, mencadangkan untuk memperjelas pilihan-pilihan rawatan jerawat bagi perempuan. Dr Thiboutot menjelaskan bahawa kawalan jerawat adalah proses yang berterusan dan bahawa semua perlakuan jerawat bekerja dengan cara mencegah jerawat baru. Sementara kebanyakan wanita menderita jerawat dewasa mencari rawatan standard seperti preparat topikal atau antibiotik, 60 peratus daripada femme baik tidak merespon rawatan jerawat standard atau membina toleransi untuk ubat-ubatan yang sering diresepkan seperti antibiotik.


Punca Jerawat Dewasa

Hal ini belum diketahui secara pasti apa yang menyebabkan jerawat dewasa, tetapi beberapa doktor kulit seperti Dr Alan R. Shalita, link dewasa jerawat untuk fluktuasi hormon. Jerawat pada seorang wanita sering dikaitkan dengan kitaran menstruasinya. Wanita dengan wabak jerawat senggugut, seperti jerawat pada wajah dan leher yang lebih rendah, tampaknya merespon dengan baik terutama untuk rawatan dengan ubat-ubat yang baik mengurangkan atau menghalang pengeluaran androgen. hormon androgen membuat sifat laki-laki pada wanita seperti pendalaman suara, sebuah peningkatan libido atau hirsutisme yang menyebabkan pertumbuhan berlebihan atau abnormal rambut. Mereka juga merangsang kelenjar minyak. Minyak bercampur dengan sel kulit dan bakteria, menyebabkan keradangan pada kulit yang boleh menyebabkan kedatangan jerawat.



Apa yang harus Diketahui Sebelum Memulai Terapi Hormon anda untuk Jerawat


Sindrom Ovarium polikistik

Sebelum anda memulakan rawatan hormon untuk jerawat, anda perlu mengesahkan bahawa anda tidak menderita daripada sindrom ovari polikistik, atau PCOS. Menurut American Academy of Dermatology, di seluruh dunia, sekitar 15% dari wanita usia reproduksi mempunyai PCOS. sindrom ovari polikistik adalah seimbang hormon yang ditandai dengan menstruasi tidak teratur, obesiti, infertilitas, jerawat dan pertumbuhan rambut pada dada, wajah, dan belakang (hirsutisme). Seperti jerawat, PCOS disebabkan oleh ketidakseimbangan dalam hormon androgen. Dermatologists harus bekerja sama dengan dokter kandungan anda untuk mengurangkan risiko ketidaksuburan, penyakit jantung dan diabetes insulin-tahan.

Sebelum doktor kulit anda menetapkan terapi hormon, dia mungkin melakukan screening standard yang merangkumi dua hormon - testosteron dan DHEAS (dehydroepiandrosterone sulfat). Adalah penting bahawa anda berhenti menggunakan kontrasepsi oral untuk sekurang-kurangnya satu bulan sebelum ujian dilakukan kerana pil KB boleh menekan androgen.


Hormon Perubatan Jerawat Pilihan

Dr Diane Berson, MD, seorang Pembantu Profesor klinikal di Jabatan Dermatology, New York University, New York menyatakan bahawa sekali seorang wanita didiagnosis dengan jerawat hormonal, pilihan rawatan termasuk pil kontrasepsi oral, kortikosteroid dan spironolactone. Penjagaan ini bertindak dengan penurunan pengeluaran sebum.


Pil Kontrasepsi Oral

Pil kontrasepsi oral, OCP, adalah kunci terapi hormonal. The OCP paling berjaya digunakan dalam mengendalikan jerawat mengandungi progestin hormon yang disebut, yang mengandungi aktiviti androgenik rendah, digabungkan dengan 35 mikrogram estradiol etinil, sebuah estrogen. Anda boleh mencari bentuk generik dari pil ini di bawah nama-nama seperti norgestimate atau desogestrel.


Kortikosteroid oral

kortikosteroid oral, seperti prednison dan deksametason dapat membantu meningkatkan jerawat dengan menurunkan pengeluaran androgen di kelenjar adrenal.


Oral Spironolactone

spironolactone oral adalah anti androgen steroid yang menghalang pengeluaran minyak berlebihan dengan menyekat reseptor androgen. Selain itu, penurunan pengeluaran androgen spironolactone baik di ovari dan kelenjar adrenal, sehingga lebih sedikit jerawat-flare up. Doktor biasanya meresepkan kontrasepsi oral dengan spironolactone untuk mengurangkan kesan-kesan sampingan spironolactone's keempukan payudara dan ketidakteraturan menstruasi.


Faktor Risiko dengan Terapi Hormon

Dr Thiboutot nasihat, "Seperti dengan terapi apapun, ada risiko dan manfaat Risiko terapi hormonal memerlukan payudara biasa dan pemeriksaan pinggul untuk menjaga terhadap peningkatan risiko jenis kanser yang tertentu .. Hal ini sangat penting bahawa dermatologists bekerja dengan pesakit Ginekologi untuk menentukan rawatan yang paling tepat dan tindak lanjut terutama pada wanita berusia lebih dari 40 atau mereka yang mungkin menjadi perokok ".