Monday, February 28, 2011

Hormon dan Jerawat Dewasa

Adakah anda mengalami masalah dengan hormon dan jerawat dewasa? Hormon dan jerawat dewasa boleh menjadi gangguan, yang tetapi ada hal yang dapat anda lakukan untuk meringankan situasi.

Jerawat adalah masalah hormonal. Hormon dan jerawat dewasa harus melakukan dengan pematangan kelenjar minyak kita. Hormon dan dewasa jerawat masuk akal dalam cara yang mengapa anak-anak biasanya tidak mempunyai jerawat.

Hormon dan jerawat dewasa terjadi pada waktu yang berbeza seperti yang kita dewasa dan ada hal-hal yang dapat membuat jerawat lebih parah. Seringkali kita mengalami hormon dan jerawat dewasa bekerja melawan kita kerana pubertas atau penggunaan pil KB tertentu. Hal-hal lain yang boleh mencetuskan kes hormon dan jerawat dewasa kehamilan atau menopause.

Hormon dan masalah jerawat dewasa tidak terhad pada perempuan. Lelaki juga boleh dipengaruhi oleh hormon dan jerawat dewasa. Hal ini kerana jerawat boleh disebabkan oleh hormon androgen yang laki-laki setiap orang memiliki.

Hormon dan jerawat dewasa bertindak bersama-sama ketika surplus minyak yang dicipta oleh androgen menyebabkan folikel rambut kita. Di sinilah bakteria tumbuh dan kita kemudian melihat jerawat tumbuh subur.

Anda boleh bekerja melalui hormon dan jerawat dewasa dengan menjaga kulit anda bersih dan menonton apa yang anda makan. Kadang-kadang hormon dan jerawat dewasa bahkan lebih buruk ketika kita makan sesuatu tinggi lemak dan gula. Menempatkan batas pada kafein juga boleh membantu mengatasi masalah yang disebabkan oleh hormon dan jerawat dewasa.

Ada banyak produk di pasaran yang mungkin dapat membantu anda ketika anda cuba untuk mengatasi hormon dan jerawat dewasa. Anda juga boleh bercakap dengan doktor anda atau doktor kulit jika jerawat hormon dan dewasa yang bermasalah untuk anda.