Monday, February 28, 2011

Bagaimana Cara Saya Memiliki Jerawat Baby Baby, Dia Bukan Lama?

Jerawat adalah keadaan yang hanya mempengaruhi remaja, benar? Salah. Jerawat adalah suatu keadaan yang boleh mempengaruhi orang-orang dari segala usia, maka bayi jerawat dan jerawat dewasa yang umum. Namun jerawat lebih sering terjadi pada remaja. Jerawat adalah masalah kulit nombor satu di dunia dan mempengaruhi sejumlah besar orang di seluruh dunia. Dan jerawat bayi, meskipun tidak umum, boleh menjadi penyebab dari beberapa angst antara orang tua.

Apa itu jerawat bayi? Jerawat tidak sepenuhnya difahami, termasuk jerawat bayi. Punca jerawat tidak disepakati antara para saintis. Namun konsensus umum adalah bahawa jerawat, termasuk jerawat bayi, adalah suatu keadaan yang disebabkan oleh perubahan hormon badan.

Dan ketika adalah hormon tubuh berubah? Nah tentu di tahun-tahun remaja. Tapi juga pada waktu lain dalam hidup. Seperti kelahiran. Ketika bayi telah terpisah dari tubuh ibu itu dengan kelahiran dan itu adalah hidup itu sendiri untuk pertama kalinya. Dan ketika itu juga mendapatkan beberapa bekalan hormon dari susu ibu itu pada masa yang sama.

Bayi jerawat boleh berlaku pada bayi sangat muda daripada 2 atau 3 minggu, anak laki-laki lebih sering, sampai sekitar 6 bulan atau lebih. Beliau muncul di pelbagai bahagian tubuh bayi seperti dahi, pipi dan dagu, atau lebih jarang bahagian bawah atau belakang, dan muncul sebagai bintik-bintik putih kecil di kulit. Atau boleh kelihatan seperti ruam merah dengan mengangkat benjolan.

Kabar baiknya adalah bahwa jerawat bayi tidak serius dan sangat jarang memerlukan rawatan apapun, sehingga menahan diri dari bergegas keluar mencari untuk membeli ubat jerawat bayi. Bahkan anda harus menahan diri dari ubat jerawat bayi sehingga anda telah melihat doktor dan biasanya doktor anda tidak akan ubat sama sekali.

Baby jerawat biasanya hilang dengan sendirinya. Hal ini cukup dalam kebanyakan kes melakukan beberapa pembersih muka lembut sekali atau paling banyak dua kali sehari dengan menggunakan pencuci bayi ringan dan air bersih. Jangan menggosok wajah bayi, ini tidak akan membantu dan dapat menjadi kontraproduktif. Tidak berlaku atau ramuan lotion atau minyak. Jangan mencari ubat jerawat bayi mewah, jangan cuba melaksanakan penyelesaian cuka untuk jerawat bayi kerana beberapa lakukan.

Itu semua akan lenyap pada waktunya. Ketika salah satu menghadiri up rutin anda menyemak bayi bertanya kepada mereka tentang hal itu. Kemungkinannya mereka akan memberitahu anda itu hanya jerawat bayi, jangan bimbang tentang hal itu.