Monday, February 28, 2011

Bagaimana Common Apakah Jerawat Dewasa?

Untuk masa yang lama, jerawat dianggap sebagai masalah bagi remaja untuk menangani. Nampaknya jerawat dan remaja berjalan beriringan. Ini adalah hampir klise dari tahun-tahun remaja. Bahkan, jerawat orang dewasa juga merupakan masalah yang sangat umum. Banyak orang dewasa menderita pelbagai masalah kulit. Jerawat bukan hanya masalah kaum muda. Orang-orang di atas usia 25 punya masalah dengan jerawat, juga. Sementara jerawat dewasa terjadi baik pada lelaki mahupun wanita, cenderung lebih umum pada wanita. Statistik menunjukkan bahawa 50% dari semua wanita dewasa mempunyai jerawat, berbanding dengan hanya sekitar 25% dari lelaki dewasa. jerawat dewasa mempengaruhi orang-orang dari setiap etnik dan latar belakang.

Ada banyak penyebab jerawat dewasa. Kerana punca utama jerawat adalah hormon, yang mungkin mengapa perempuan cenderung mempunyai lebih banyak jerawat dan masalah kulit daripada lelaki. Hal-hal lain juga menyebabkan jerawat. Ini boleh hal-hal seperti kelenjar sebaceous yang terlalu aktif yang membolehkan kelebihan minyak untuk dilepaskan ke wajah, pori-pori tersumbat, dll Untuk banyak orang, genetik memainkan peranan dalam apakah atau tidak mereka telah jerawat. Hal-hal lain yang boleh mencetuskan jerawat adalah stres dan isu-isu alam sekitar seperti cuaca dan alahan.

Walaupun ada produk jerawat yang sedia untuk mengubati jerawat dan noda, beberapa orang yang bekerja untuk remaja boleh terlalu keras untuk orang dewasa. Sangat penting untuk memiliki rejimen pembersihan yang baik setiap hari. Ini saja dapat membantu ramai orang dewasa membersihkan kulit jerawat terdedah mereka. Lain mendapati bahawa rawatan topikal dapat membantu dengan noda mereka. Untuk masalah jerawat sedang sampai parah, beberapa orang dewasa mungkin mendapati bahawa perjalanan ke doktor kulit mereka adalah perlu. doktor kulit A dapat memberikan antibiotik atau ubat semut-jerawat lain.

Seperti yang kita usia, kulit kita menjadi kurang mampu memperbaiki dirinya sendiri kerana kehilangan kolagen. Kulit orang dewasa tidak tangguh seperti yang dilakukan oleh orang muda. Jadi jerawat dewasa boleh menjadi masalah yang jauh lebih serius kerana ia boleh menyebabkan mudah menyebabkan luka di kulit dewasa. Ini adalah idea yang baik untuk mengubati jerawat dan tidak menyerah pada godaan untuk menekan atau pop whiteheads atau komedo yang muncul pada kulit. Melakukan hal semacam ini boleh mengakibatkan parut kekal pada kulit.

Untuk kedua-dua lelaki dewasa dan wanita, jerawat dewasa boleh mempunyai kesan yang sama pada mereka bahawa hal itu pada remaja. Emosional tertekan, malu, dan rendah diri kerana jerawat jerawat boleh sama besar masalah bagi orang dewasa seperti untuk remaja. Semua orang ingin kulitnya atau dia terlihat baik. Bagaimana kita melihat memberikan sumbangan besar terhadap bagaimana kita merasa tentang diri kita sendiri, sehingga mempunyai masalah kulit boleh sama serius masalah sebagai hal-hal lain.