Monday, February 28, 2011

Bagaimana Deal saya Dengan Jerawat Saya?

Jerawat boleh disebabkan pada remaja hanya dari segi hormonal menjadi seorang remaja dan genetik (yang bau!)

Banyak produk di pasaran yang tidak berfungsi. Jika mereka bekerja, apa yang saya akan memberitahu anda mungkin beberapa bahan dalam produk jerawat.

Untuk membersihkan wajah anda:

Anda boleh menggunakan bubur gandum dan tambah air. Gosokkan ini dalam wajah anda dan biarkan duduk selama 15 minit. Oatmeal adalah zat alami yang mengeringkan kulit.

Bilas dengan air. Dapatkan botol semburan atau sapukan wajah anda dengan cuka putih atau cuka sari apel.

Kemudian jika anda ingin, anda boleh sapukan beberapa hidrogen peroksida sesudahnya. Dengan jerawat menggaruk anda boleh menyebabkan jangkitan sehingga membantu peroksida hidrogen.

Dan berhenti menyentuh rambut dan wajah di siang hari. Lakukan perawatan ini minimum 2 x sehari.

Ini adalah rawatan lain boleh anda cuba.

Setelah anda mencuci muka dengan sabun seperti Aveeno, gunakan bola kapas untuk membersihkan minyak dari kulit dengan zat pendingin.

Menggunakan Neosporin - Dad Neosporin sedikit pada jerawat dan noda. Antibiotik membantu menghilangkan jerawat.

Phillips 'Susu Magnesia. Menggunakan ini sebagai masker wajah membantu mengeringkan kelebihan minyak dari wajah anda, dan menyeka pada jerawat untuk mengurangkan kemerahan dan untuk mempercepat penyembuhan.

Menggunakan ReaLemon. Gosok jus lemon ReaLemon atas komedo sebelum tidur. Di pagi hari, mencuci dari jus dengan air sejuk. Ulangi langkah ini untuk beberapa malam dan anda akan melihat peningkatan yang besar di kulit. Juga oleskan ReaLemon pada cacat cela beberapa kali di siang hari ketika anda mempunyai kesempatan.

Apabila anda timbul bintil-bintil, campuran 1 sdt Pati Jagung dengan 1 sdt jus lemon ReaLemon untuk membuat pasta. Berlaku untuk daerah yang terkena dan kemudian biarkan kering. Penjagaan ini menghilangkan kemerahan dan membantu jerawat lebih cepat kering.

Ingat, selalu berunding dengan doktor anda sebelum menggunakan salah satu rawatan diatas.