Monday, February 28, 2011

Mari kita mengusir Beberapa Mitos Jerawat

Ini adalah kutukan dari keberadaan seseorang. Setiap orang mendapat itu; semua orang membenci itu. Dan sekali anda memilikinya, mempersiapkan diri untuk diseksa, malu dan terhina. Seperti benjolan kecil, begitu banyak yang dipertaruhkan. Jadi apa ini bundel sedikit horor? Apa lagi tetapi jerawat yang ditakuti!

Sebuah jerawat, atau jerawat kerana beberapa orang menyebutnya, adalah benjolan, merah takut bengkak di wajah. Tidak ada yang luput dari memilikinya. Laki-laki atau perempuan, Amerika, Cina atau Puerto Rico, mereka semua mendapatkan itu di beberapa titik kehidupan mereka dan bahkan mungkin masih memilikinya. Hal ini seperti bahasa universal, melainkan seperti hak lintas dalam kehidupan seseorang. Jerawat adalah hasil dari aksi hormon pada kelenjar minyak kulit (kelenjar sebasea) yang menyebabkan penyumbatan pori-pori dan wabak lesi seperti jerawat, noda atau jerawat. Jerawat biasanya terjadi di leher, wajah, punggung, bahu dan dada kerana kelenjar sebaceous yang paling melimpah di lokasi tersebut. Tetapi soalan penting kita harus meminta untuk dapat mengelakkan hal ini "penyakit" ditakuti adalah, "Apa yang menyebabkan rasa sakit di leher yang disebut jerawat?"

Malangnya, penyebab jerawat tidak boleh ditentukan (kecuali orang tua atau orang tua mereka terlalu penuh jerawat maka ada kemungkinan besar, sangat besar anda akan dipanggil muka jerawat oleh rakan-rakan anda dan rakan sekelas) sehingga mitos jerawat dilahirkan! Mitos ini mendakwa sebagai penyebab jerawat. Kami akan mengira mereka di sini.

Mitos jerawat Nombor 1

Jerawat disebabkan oleh tidak mencuci wajah sering dan tidak memberus cukup sukar. Ramai yang percaya bahawa jerawat disebabkan oleh kotoran dan debu di wajah dan dengan mencuci wajah dua-tiga bahkan empat kali sehari atau bahkan dengan scrubbing wajah anda sukar dapat mencegah jerawat. Salah, salah, salah! Memang benar bahawa kotoran dan debu tak sedap dipandang untuk wajah dan mencuci wajah adalah satu cara untuk membanteras mereka, tetapi mencuci sering sebenarnya boleh merengsa kulit lebih. Pencucian tidak boleh dilakukan lebih dari dua kali sehari. Lebih dari dua kali sudah cukup untuk mengupas wajah minyak alami membuatnya kering. Juga, menggosok boleh menyebabkan radang. Mencuci wajah harus dilakukan selembut mungkin dengan scrub wajah lembut.

Mitos jerawat Nombor 2

Diet yang tidak benar dapat menyebabkan jerawat. makanan tertentu yang berminyak seperti kentang goreng dan junk food boleh menyebabkan jerawat meletus di wajah kami. Tetapi kajian saintifik belum menemukan hubungan antara kedua-dua. Jadi ini bermakna makanan yang tidak menyebabkan jerawat. Walaupun diet yang baik dan sihat selalu baik untuk sistem kami, makan seperti babi tidak akan membuat jerawat penduduk tetap di wajah anda. Jadi merasa bebas untuk makan kegemaran anda Lay, kentang goreng dan coklat bila-bila masa.

Acne Mitos Nombor 3

Ketika anda sedang stres cenderung pop jerawat di wajah anda seperti popcorn muncul dari kernel. Tidak benar. Stres merupakan sebahagian dari kehidupan sehari-hari kita dan percaya atau tidak itu adalah bukan merupakan faktor menyumbang terhadap jerawat yang berada di wajah anda. Hanya stres berat dirawat oleh doktor MUNGKIN menyebabkan jerawat meletus hanya sebagai kesan sampingan dari ubat seseorang mungkin akan mengambil. Jika hal ini berlaku, rujuk dengan doktor anda segera.