Monday, February 28, 2011

Cara menjaga kulit anda bersih dengan memberus gigi dan menjaga diri jerawat

Kulit adalah yang terbesar dari saluran eliminasi. Melalui racun kulit dieliminasi yang dibawa ke permukaan kulit dari darah. Ketika saluran eliminasi biasa lambat atau sebahagian dipasang up seperti usus besar anda sedang sembelit, tidak semua racun keluar melalui kotoran anda.

Racun yang terkumpul di dalam usus besar cenderung bergerak ke dalam darah, ketika dinding usus besar telah melemahkan melalui sembelit pemalar atau dilecehkan melalui makan junk food berlebihan. Setelah di dalam darah mereka bergerak ke hati untuk detoksifikasi.

Jika anda sering sembelit, dari hati anda akan bekerja terlalu keras dan tidak mampu detoksifikasi semua racun usus besar. Hati akan menyimpan banyak racun ini dalam rangkaian sendiri dan lain dimana dalam, tubuh anda sendi rangkaian, organ, sel dan kulit.

Bila anda mempunyai racun yang berlebihan dan sistem kekebalan tubuh tidak mampu mendetoksifikasi mereka, racun ini akan pindah ke permukaan kulit melalui darah di mana mereka memasukkan rambut pori-pori - folikel - dan cuba pindah ke permukaan kulit. Ketika pori-pori anda tidak berfungsi dengan baik, racun yang berlebihan dalam pori-pori boleh menyebabkan jerawat.

Bau badan juga merupakan hasil dari racun keluar melalui kulit yang harus bergerak keluar melalui saluran eliminasi lain.

Jika kulit tubuh anda bersih dan pori-pori terbuka dan unclogged, racun akan bergerak keluar melalui pori-pori tanpa membuat jerawat atau letusan. Kulit biasanya bergerak 1-2 pon racun keluar dari kulit anda sehari-hari.

Anda boleh mengetahui bahawa pori-pori anda terbuka. Anda keringat secara bebas selama latihan. Jika anda tidak keringat banyak selama cuaca panas atau selama bersenam, maka pori-pori kulit anda mungkin dipasang.

Untuk menjaga kulit anda aktif dan melayani sebagai saluran yang baik eliminasi anda perlu berus kulit anda setiap hari sebelum anda mandi atau selama mandi anda. Apabila anda berus kulit anda, berus di satu arah, bermula dari kaki ke jantung anda.

Dalam bukunya, Detox For Life, 2002, Loree Taylor Jordan, CCH, MY mengatakan,

"Salah satu karunia terbesar dari kesihatan yang anda boleh memberikan diri sendiri adalah kurnia memberus kulit. Kulit kering memberus di salah satu terbaik daripada semua mandi. sabun ada yang bisa mencuci kulit sebersih kulit baru yang telah anda di bawah tua. Anda membuat kulit baru pada tubuh setiap 24 jam. Kulit hanya akan sebersih aliran darah. Kulit kering memberus menghilangkan lapisan atas. Hal ini membantu untuk menghilangkan penyakit selesema kristal asam urat, dan asam lain di tubuh. Kulit harus menghilangkan 2 kilogram asam sisa sehari-hari. "

Memahami bagaimana kehidupan kulit anda akan membantu anda tetap bersih. Berus kulit anda setiap hari dan membawa racun ke permukaan kulit di mana anda dapat menyingkirkan mereka selama mandi anda.