Monday, February 28, 2011

Cara Mengobati Jerawat untuk Kulit Hitam

Jerawat rawatan untuk kulit hitam adalah sama dengan kulit putih, dengan beberapa pengecualian. Beberapa rawatan untuk bekas jerawat boleh menyebabkan sementara mencerahkan kulit gelap. Sangat kulit gelap atau hitam mungkin kurang baik pelembap dari kulit ringan, sehingga topicals seperti benzoil peroksida yang mempunyai kesan pengeringan pada kulit harus digunakan di bawah pengawasan doktor kulit.

Darker kulit mempunyai kecenderungan untuk mengembangkan penggelapan kulit yang berlebihan di tempat-tempat di mana kulit itu meradang. jerawat teruk inflamasi (kista dan nodul) boleh menyebabkan bintik gelap. Bintik-bintik menghilang dari masa ke masa, doktor kulit mungkin boleh mengesyorkan tindakan-tindakan kosmetik untuk membuat tempat kurang jelas sehingga mereka menyelesaikan. Beberapa rawatan jerawat, seperti retinoid topikal dan asam azelat, juga boleh membantu memudar perubahan warna tersebut.

Laman melanin (pigmen gelap yang memberikan kulit yang warna) pigmentasi seperti melasma vitiligo dan tidak berkaitan dengan jerawat, tetapi mereka mungkin hadir bersamaan dengan jerawat. Diagnosis dan rawatan gangguan pigmentasi melanin seperti vitiligo memerlukan doktor kulit dengan pengetahuan dan pengalaman dalam merawat keadaan ini.

Banyak doktor merasa bahawa laser resurfacing tidak dimaksudkan untuk kulit gelap kerana menukar warna kulit terlalu dramatik dan tak terduga. Lain percaya bahawa di tangan seorang ahli bedah yang sangat berpengalaman, orang-orang dengan warna kulit gelap boleh mendapatkan keuntungan. Acne Treatment memberikan maklumat terperinci tentang perlakuan jerawat terbaik, termasuk rawatan laser jerawat, dan rawatan bekas luka, serta orang dewasa, alami, rawatan di rumah, dan banyak lagi.