Monday, February 28, 2011

Bagaimana mencampak Jerawat: Sebuah Langkah-demi-Langkah Tutorial

Untuk menghilangkan jerawat, anda perlu memahami apa yang menyebabkan di tempat pertama. Semua dalam semua, pembentukan jerawat jerawat proses yang cukup rumit yang bahkan para ilmuwan dan pakar kulit tidak sepenuhnya memahami. Apa yang diketahui sekalipun, boleh diringkaskan secara cukup sederhana - bakteria Jerawat (hal. acnes) terjebak di dalam pori (folikel rambut). Bakteria kemudian pakan pada sebum (minyak) terperangkap di dalam pori-pori, dan berkembang biak, menyebabkan jangkitan. Tubuh bintik jangkitan ini, dan cuba untuk melindungi diri dari itu, yang menyebabkan keradangan, yang membuat untuk yang besar, merah, meradang "spot".

Dengan menggunakan maklumat asas, kita boleh datang dengan tiga cara to-the-point untuk memerangi jerawat.

1) Membunuh bakteria .. Jika tidak ada bakteria yang menyebabkan jangkitan, maka tidak akan ada jerawat.

2.) Mengurangkan minyak pada permukaan kulit. Sejak minyak dapat menyumbat pori-pori, dan memberikan "bahan bakar" bagi bakteria untuk berkembang off, minyak kurang bererti kurang jerawat.

3.) Hentikan pori dari mendapatkan tersumbat di tempat pertama. Jika anda dapat menjaga sel-sel kulit mati dari menyumbat pori, anda akan mengurangkan jumlah titik.

Dengan mengatakan bahawa, kita akan beralih kepada rejimen dasar.

Langkah 1 - Mencuci Wajah Anda

Dalam langkah ini, kita akan cuba untuk mencapai dua gol - Menghapus kelebihan minyak dari permukaan kulit, dan membunuh bakteria pada kulit.

Untuk melakukan hal ini, kita akan memerlukan, lembut non-comedogenic, pembersihan antibakteria non-iritasi. Ini adalah sedikit dan jauh antara, dan saya hanya menemui satu pembersihan yang dapat melakukan pekerjaan: Noxzema "Triple Clean" Cleanser. Ini adalah pembersih yang lembut yang mengandungi bahan antibakteria yang disebut "triclosan".

Pertama-tama, splash wajah anda sekali atau dua kali dengan air suam. Kemudian, memerah tentang sebesar duit syiling bersaiz pembersihan ke tangan anda. Pekerjaan menjadi busa yang kaya, dan kemudian berlaku untuk wajah, yang lebih berhati-hati untuk bersikap lembut. Tidak perlu untuk menggosok atau menggosok sukar, kerana hal ini TIDAK akan membantu dengan jerawat, itu hanya akan membuatnya lebih buruk. Dengan mengatakan bahawa, sangat lembut, dengan menggunakan tekanan sama sekali, dan hanya hujung jari anda, gosokkan ke kulit anda selama satu minit lurus. Hal ini untuk memastikan bahawa semua bakteria dibunuh. Lalu bilas pembersihan dari wajah anda, dan dengan lembut tepuk kulit kering dengan tuala bersih.

Langkah 2 - benzoil peroksida

Benzoil Peroksida merupakan produk over-the-counter rawatan yang sangat umum jerawat. BP bekerja dengan cara mencipta persekitaran yang kaya oksigen dalam kulit, mengganggu proses metabolisme dari p. jerawat bakteria, menyebabkan ia mati. Hal ini juga anti peradangan, membantu mengurangkan kemerahan.

Elakkan sesuatu yang 10% BP, kecuali itu tidak akan tinggal pada kulit anda untuk masa yang lama. Pergi untuk 5%, atau lebih baik lagi, 2,5%. Kedua-dua produk yang saya cadangkan adalah Neutrogena's "on-the-spot" krim rawatan jerawat, dan Stridex BP bantalan. Kedua-dua mengandungi benzoil peroksida 2,5%.

Tidak peduli produk mana yang anda pilih, berlaku lembut untuk kulit anda selepas pembersihan.

Langkah 3 - Asam salisilat

Asam salisilat adalah asam beta hydroxy - ertinya itu adalah exfoliant, dan akan membantu kulit anda untuk menumpahkan sel-sel kulit mati dengan lebih cepat. Hal ini mencegah sel-sel kulit mati dari pembentukan dalam menyumbat pori-pori, memerangkap bakteria dan menyebabkan jerawat.

Produk asam salisilat saya cadangkan adalah "keuntungan" Clean & Clear's jerawat rawatan spot. Ini adalah semacam gel, yang mengandungi asid salisilat 2%. Hal ini berlangsung mulus, tidak kelihatan sekali telah kering, dan tetap menyala sepanjang hari untuk memberi perlindungan terhadap jerawat.

Setelah benzoil peroksida telah kering, lembut melaksanakan asam salisilat. Saya menggunakan sekitar satu perempat jumlah saiz untuk wajah saya, tapi jika kulit anda tidak "digunakan untuk itu" mulai lagi, dengan lebih sedikit.

Dan hanya itu! Anda sekarang melindungi kulit anda daripada tiga punca utama jerawat, dan mudah-mudahan kulit anda akan mula jelas up!

rejimen ini bertujuan harus dilakukan dua kali pada hari - sekali di pagi hari, dan sekali lagi pada malam hari. Kerana baik benzoil peroksida dan asam salisilat yang iritasi pada kulit pada awalnya, jangan langsung terus masuk kulit anda harus terbiasa dengan produk sebelum anda boleh menggunakannya untuk mereka sepenuhnya. Bersabarlah, dan pada awalnya, hanya berlaku benzoil peroksida, dan hanya berlaku sekali pada hari. Kemudian bekerja sampai dua kali pada hari. Setelah kulit anda digunakan untuk itu, menambah asid salisilat perlahan. Akhirnya, anda perlu menggunakan cukup sedikit kedua-dua produk tersebut. Jelas ingat untuk mengenakan tabir surya jika anda akan menjelajah keluar ke matahari.