Monday, February 28, 2011

Bagaimana hati mencegah jerawat

Hati bertanggung jawab untuk detoksifikasi darah seperti yang berasal dari usus besar, paru-paru, dan sistem limfa. Setelah detoksifikasi, bergerak darah ini ke seluruh tubuh anda untuk menyediakan sel-sel anda dengan nutrien oksigen dan dicerna.

Kerana kau makan, bernafas, dan membuat begitu banyak racun, hati mempunyai masa sukar meneutralkan racun ini. Jika anda sembelit, ini menempatkan sebuah beban beracun ekstrim di hati anda, yang akhirnya mengarah pada ekskresi racun-racun melalui kulit dan wajah anda. racun yang berlebihan keluar melalui kulit anda boleh menyebabkan jerawat dan gangguan kulit yang lain.

Semua sisa khidmat, habis hormon, dan hormon kelebihan diteruskan ke hati melalui sistem limfa anda. Setelah di hati, hati memulakan proses detoksifikasi. Jika hati kelebihan beban dengan racun, akan mula untuk menyimpan racun-racun dalam sel sendiri, dalam sel-sel organ anda, di sendi anda, di kulit anda, atau tempat lain di mana tubuh lemah.

Hormon, seperti androgen yang tidak dinetralisir oleh hati, boleh kembali ke dalam darah dan berpindah ke sel-sel kulit di mana mereka terkumpul dan menyebabkan pengeluaran selama sebum yang akan mengalir ke folikel rambut. Hal ini pengeluaran diatas boleh menyebabkan jerawat.

Makan serat yang baik sehari-hari dapat menjaga usus anda bersih dan bebas dari sembelit. Serat juga boleh memerangkap kelebihan hormon dan mencegah mereka dari yang diserap ke dalam darah melalui dinding usus anda.

Jika anda adalah pemakan khas, maka kemungkinan besar anda telah bertahan pada junk food. Jumlah bahan kimia beracun dan aditif non-makanan yang berada di makanan yang anda makan terkumpul di usus anda, hati anda, darah anda, dan di wajah anda sebagai racun yang harus dinetralisir dan dihilangkan.

Semua junk food dan makanan olahan adalah merugikan bagi kesehatan anda dan untuk wajah anda. Setelah anda berhenti menghukum diri sendiri dan memaksa tubuh anda untuk memproses produk makanan beracun, anda akan memiliki kesempatan untuk membersihkan usus anda, hati, darah dan keadaan karatan wajah anda.

Satu hal lain, ketika hati adalah padat dan lemah, tidak menghasilkan cukup empedu. Empedu diperlukan dalam usus kecil anda untuk membantu mencerna lemak dan untuk meningkatkan kesihatan usus besar yang baik. Dalam usus besar, empedu membantu untuk mengaktifkan tindakan peristaltik dan dengan demikian mencegah sembelit.