Monday, February 28, 2011

Bagaimana buah pinggang, paru-paru, dan sistem limfa membuat anda jerawat

Ginjal

Tujuan dari kedua-dua buah pinggang adalah untuk menapis air di dalam darah anda sebagai darah melewati ginjal. Sekitar 4 galon air ditapis setiap hari tetapi hanya sekitar 3 liter ditarik keluar sebagai urin.

Alkohol dan gula yang paling merosakkan ginjal kerana mereka membunuh sel-sel buah pinggang dan melemahkan fungsi buah pinggang.

Air adalah cara utama tubuh terus racun dari terkumpul dalam tubuh dan kulit. Anda perlu minum banyak air bersih sehari-hari sehingga ginjal dapat mengeluarkan racun dan kelebihan gizi, vitamin, dan mineral dari darah.

Apabila anda minum air yang banyak, kulit tidak harus bertindak sebagai penapis untuk menapis sisa kelebihan dari darah kerana telah menapis dan dikeluarkan, sebagai urin, oleh ginjal anda.

Air juga diperlukan untuk menjaga kelembapan kulit anda. Air di dalam lapisan kulit membantu melindungi kulit dari bakteria dan racun yang cuba untuk masuk ke kulit anda.

Jus lebih segar anda minum dan lebih banyak buah atau sayuran yang anda makan, air sedikit anda perlu untuk minum. Semua jus mengandungi banyak air suling, yang memberikan sumbangan untuk keperluan air harian anda.

Minum soda dan minuman lain yang mempunyai gula tidak boleh dikira sebagai air.

The Paru-paru

Anda mempunyai dua beg besar yang disebut paru-paru anda. Apabila anda bernafas di udara, paru-paru mengeluarkan oksigen dari udara, yang ditangkap oleh darah anda, dialihkan ke hati anda, pindah ke dalam hati anda dan kemudian pindah ke seluruh bahagian tubuh anda.

Apabila anda bernafas keluar, sisa dan karbon dioksida didorong keluar melalui mulut anda.

Sel-sel anda menggunakan oksigen untuk mencipta tenaga bagi anda untuk hidup. Anda perlu tenaga untuk setiap gerakan tubuh anda tidak. Oksigen juga digunakan untuk meneutralkan racun, sisa dan patogen. Racun lebih, sisa asid dan patogen yang ada dalam tubuh anda, oksigen lebih banyak habis untuk meneutralkan mereka. Ini bermakna anda akan memiliki lebih sedikit oksigen untuk sel, organ dan fungsi tubuh yang lain.

Jika saluran eliminasi lain lemah dan kelebihan beban, paru-paru juga akan menjadi kelebihan beban cuba untuk menyingkirkan sisa toksik saluran lain tidak dapat menyingkirkan.

Ketika paru-paru anda menjadi overload dengan racun atau menjadi lemah, tetap lebih banyak sampah dalam tubuh, membuat tubuh anda lebih toksik, asid dan rentan terhadap penyakit dan jangkitan. Jika anda mempunyai kelemahan ginjal, lemah hati, lemah paru-paru sangat mungkin anda akan mengalami gangguan kulit seperti jerawat eksim, psoriasis, dan jenis lain dari gangguan kulit.

Sistem limfa

Sistem limfa merupakan sebahagian daripada sistem kekebalan tubuh. Ini terdiri daripada siri tabung, besar dan kecil, yang merangkumi seluruh tubuh anda. Melalui tabung aliran getah bening yang disebut keputihan cair. Kerana sistem ini tidak mempunyai pam, getah bening didorong melalui tabung dengan gerakan tubuh atau bersenam.

Getah bening cair mengelilingi semua sel-sel tubuh anda dan bertanggung jawab untuk membawa nutrisi ke sel-sel anda dari darah dan menjauh racun yang keluar dari sel.

Racun dan patogen yang ada dalam cecair getah bening anda berpindah ke kelenjar getah bening. Dalam kelenjar getah bening, hal ini beracun dinetralisasi menjadi bahan kimia berbahaya dan kemudian dipindahkan ke dalam darah dan dieliminasi melalui saluran lain eliminasi.

Cecair getah bening yang terdiri dari mineral elektrolit seperti natrium, kalium, fosforus kalsium, dan klorida. Jadi cairan getah bening yang kuat dibina ketika anda makan buah-buahan dan sayur-sayuran.

Ketika kelenjar getah bening menjadi kewalahan dengan sisa toksik dari sel dan darah, mereka menjadi meradang dan tidak boleh menjaga tubuh bebas dari bahan-bahan beracun.

Kelebihan sisa toksik terkumpul dalam cecair getah bening ketika tubuh anda tidak mempunyai cukup elektrolit mineral untuk menetralisir sisa asid beracun. Sekarang, tubuh anda adalah asid dipertimbangkan dan akan mempunyai masa yang sukar melawan jangkitan yang berlaku di mana-mana, termasuk wajah anda.

Apabila anda sistem getah bening menjadi lemah, ia tidak mampu untuk mendetoksifikasi racun dan laluan mereka ke dalam darah di mana hati diharapkan untuk membersihkan darah.

Menjaga anda sistem getah bening yang kuat sangat penting untuk menjaga kulit anda bebas dari noda, gangguan kulit, eksim dan jerawat.