Sunday, November 21, 2010

Watak Jerawat Adoloscent - Cara Deal Dengan Ini?

Remaja jerawat disebut dengan banyak nama, jerawat remaja, adoloscent jerawat, dan jerawat hormonal nama hanya beberapa. Apa pun yang anda ingin menyebutnya, boleh membuat frustrasi, menyakitkan, dan memalukan untuk remaja.

Hidup dengan jerawat selama jangka masa yang lama selama masa remaja anda boleh secara emosional merosakkan, selepas semua ini adalah usia di mana penampilan anda yang paling penting. Teen jerawat sangat keras pada ego, sering mengakibatkan menggoda dan razzing daripada rakan-rakan. Beberapa remaja menderita jerawat tetapi tidak hanya memotong kemelesetan.

Selama tahun-tahun remaja hampir setiap remaja akan mempunyai sekurang-kurangnya whitehead sesekali, komedo, atau jerawat. Remaja jerawat biasanya berlaku antara usia 12 dan 20, dan biasanya hasil kadar hormon berfluktuasi. Setelah menstabilkan hormon keluar jerawat biasanya akan hilang.

Jadi apa cara taruhan untuk berurusan dengan jerawat remaja? Hal paling sederhana dan paling penting remaja yang boleh dilakukan, adalah belajar untuk merawat kulit mereka, menjaga kebersihannya dan bebas minyak mungkin. Ini bukan ubat tetapi dapat membantu menjaga jerawat minimum.

Makan sihat dan banyak minum air juga akan membantu dengan menjaga kulit terhidrasi dan tubuh memerah. Girls perlu menggunakan kosmetik yang bebas minyak. Exfoliating ringan sekali seminggu akan membantu membuka penuangan, dan menghilangkan kotoran kulit mati.

kes jerawat ringan dapat dikawal dengan menggunakan ubat-ubatan konvensional lebih dari counter yang diaplikasikan langsung ke kulit. Ubat-ubat ini biasanya termasuk benzoil peroksida atau asam retinoat sebagai bahan aktif.

Beberapa produk alami yang boleh digunakan untuk mengubati jerawat adalah pohon teh minyak atau Echinacea. Cuci muka dua kali sehari dengan campuran ramuan ini untuk mengurangkan jumlah out rehat. Kedua-duanya mempunyai high anti-inflamasi dan anti-septik.

Pada remaja jerawat lebih parah Doktor boleh mencuba pelbagai ubat-ubatan oral seperti antibiotik, kontrasepsi oral atau Accutane.

Sebagai remaja dengan bertambahnya usia dan hormon menstabilkan, wabak sedikit harus dilihat, namun beberapa orang terus mempunyai wabak baik ke kap dewasa. Jika keadaan jerawat remaja memburuk atau menjadi emosional melemahkan sangat penting untuk mencari bantuan perubatan dari doktor kulit.

Anda tidak menginginkan remaja untuk tumbuh dengan kulit dan bekas luka emosional sebagai akibat jerawat, sehingga tidak hanya mengubati luka fizikal mereka tetapi luka emosional mereka.