Sunday, November 21, 2010

Top 7 Strategi untuk Menulis Prosedur Perakaunan

Anda mempunyai permit untuk menerbitkan artikel ini secara percuma, selama tempat sumber disertakan dengan artikel. Jika anda menjalankan artikel saya, balasan kebaikan untuk sean@bizmanualz.com akan sangat dihargai. Artikel ini adalah 909 kata-kata panjang termasuk tempat sumber. Terima kasih atas minat anda.

Bahagian Dua Kas untuk Seri Kas Kitaran

Bahagian Satu: http://www.bizmanualz.com/articles/01-05-05_inventory_procedures.html/?ART78

Kemudian Minggu: Jualan

Kami sudah menemukan $ 250,000 ... jadi mari kita cari lagi $ 250,000 ...

Meletakkan Foundation

Minggu lalu, kami mengangkat pertanyaan: apa yang akan perniagaan anda lakukan dengan $ 1.000.000? Untuk meletakkan asas kami memperkenalkan persediaan sebagai yang pertama daripada empat bidang yang akan memimpin menuju juta dolar tujuan kita. Dan anda melihat persis bagaimana untuk mencapai $ pertama 250.000 dalam bentuk tabungan tunai dengan mengelak kelewatan dengan peningkatan kelajuan, serta peningkatan disiplin dan kecekapan. Tapi bagaimana tepatnya? Dengan masa - seperti yang anda lihat dengan persediaan dan seperti yang anda lihat minggu ini.

Menangani Prosedur Perakaunan

Mari kita teruskan tema penting masa dengan sumber utama pada neraca anda - khususnya, piutang (A / R). Jika anda mempunyai $ 500,000 atau lebih dalam akaun piutang maka STOP! Kami telah menemukan lagi.

Mengurangkan Koleksi Rata-rata Hari

Mengapa? Kerana jika kita fokus pada koleksi mengurangkan rata-rata hari dengan 50%, maka baki hutang anda akan turun menjadi $ 250.000 dan hasilnya akan menjadi tambahan $ 250,000 dalam akaun bank anda. Dan sama seperti itu, kita setengah jalan ke destinasi kita $ 1.000.000.

Jadi sekarang, mari kita lihat bagaimana ini sebenarnya bekerja di sebuah senario perniagaan kehidupan nyata.

Prosedur Perakaunan Usaha Jasa Contoh

Sebuah organisasi perkhidmatan dengan $ 700,000 dalam A rata-rata / R baki memerlukan bantuan. Jadi kami menyemak mereka A / fungsi R untuk memahami dan mengira alur kerja dan isu-isu beban kerja. Kemudian kami merancang dan melaksanakan suatu proses untuk memperbaiki A / R prestasi.

Metrik yang kami kembangkan mengurangkan mereka "lebih dari 60" akaun piutang sebanyak 85% dan keseluruhan mereka A / R baki sebanyak 50% dalam masa 90 hari dari pelaksanaan prosedur baru. Dengan proses baru dan laporan, syarikat kini memantau Rata-rata Hari Pengumpulan dan lewat jatuh tempo daripada Jualan Hari hanya Posisi (DSO) sebagai ukuran keberkesanan koleksi mereka.

Hasilnya: tambahan $ 350,000 secara tunai. Dan, sekali lagi, kita secara jelas melihat peranan penting masa dan bagaimana peningkatan kelajuan dan disiplin langsung menghasilkan peningkatan kecekapan dan penjimatan kas. Jadi bagaimana anda menggunakan masa untuk keuntungan anda?

Kaedah untuk Desain Proses Perakaunan Baru

Penurunan kitaran bil. Semak akaun pelanggan yang melampaui keperluan anda. Jangan menunggu sampai dua kali istilah bersih untuk mengambil tindakan.

Memperketat dasar kredit. Semak proses kredit untuk selip. Adakah anda mempunyai proses kelulusan kredit? Adakah anda melakukan pemeriksaan kredit? Apa standard yang digunakan untuk melanjutkan kredit?

Mengurangkan keperluan kredit. Mengubah syarat-syarat pinjaman antara anda tawarkan pelanggan anda. Jika anda menawarkan hal 45 bersih, mengurangkan ke 30 bersih. Anda mungkin menawarkan diskaun sebanyak 1% jika dibayar dalam masa 10 hari lagi bersih jatuh tempo dalam 30 hari. Hal ini setara dengan bunga tahunan 18% dan perniagaan yang paling akan mengambil istilah tersebut.

Memendekkan proses invois. Bill pelanggan anda akan. Ini adalah satu besar. Banyak organisasi perkhidmatan menunggu sehingga akhir bulan dengan jam pengiraan bil dan menentukan bayaran pelanggan. Jangan menunggu sehingga akhir bulan. Hal ini boleh mengurangkan bil hari anda dengan sebanyak 15 hari di sana. Email atau fax invois anda untuk menyimpan satu atau dua hari (misalnya QuickBooks software perakaunan mengandungi ciri-ciri ini).

Mengurangkan kesalahan penagihan. Kebanyakan pelanggan menunda pembayaran kerana kesalahan invois. Pelanggan tidak akan mengenali invois sampai diperbaiki dan tidak mungkin bahkan memberitahu anda, penjual, kesalahan sehingga anda panggil untuk koleksi. Sekali lagi, mengelakkan kelewatan dalam kesalahan ini dan masa akan berjumlah tabungan tunai.

Kereta Hutang personil. Pastikan bahawa semua anggota yang terlibat latihan untuk memahami metrik prestasi untuk pekerjaan mereka. Sebagai contoh, sebuah syarikat akan menguruskan $ 500,000 pada bulanan / A baki R menggunakan A / R pegawai yang membuat $ 30.000 (bahawa's $ 6 juta setahun!). Tapi kemudian pengawal menggunakan tidak lebih dari On-The-Job (OJT) latihan bagi petugas. Kemudian CFO menganggap bahawa dia (CFO) adalah benar-benar menguruskan wang. Namun, dalam kenyataannya, itu tidak terjadi, pegawai itu adalah menguruskan wang sehari-hari. Jadi tidak perlu A / R pegawai cukup menerima latihan untuk menguruskan seperti jumlah yang signifikan? Setelah semua, hanya memerlukan perubahan 6% dalam A / R dalam satu bulan untuk sama gaji A / R panitera turun tahunan. Bukankah A / R tabungan bernilai sedikit masa tambahan dalam latihan?

Maksimalkan Proses Perakaunan. Dengan jabatan Hutang anda perlu menggunakan setiap elemen dari proses untuk mendapatkan manfaat yang paling sesuai untuk perniagaan anda. Dan dengan prosedur menjimatkan masa yang ditetapkan di tempat, anda akan membiarkan kecekapan kerja anda untuk anda.

Meraih Objektif Dasar anda

Dengan proses yang jelas dan prosedur di tempat, anda akan meningkatkan kecekapan dengan mengurangkan rata-rata Anda Hari Koleksi. Dan tentu saja penurunan rata-rata Hari Koleksi bererti baki Hutang Akaun anda juga akan jatuh, mencipta lebih banyak wang tunai di kas. Dan seperti bahawa kita setengah jalan ke destinasi kita $ 1.000.000. Yang harus anda lakukan adalah turun itu.

Minggu depan, kita akan melihat mendapati masih lagi $ 250,000 Penjualan fungsi - yang akan memberi kita $ 750,000 menuju tujuan kami 1 Juta dalam tabungan kas. Jadi, sekali lagi, anda tidak hanya bertujuan untuk memetik hasil tabungan tambahan untuk garis bawah anda, tetapi juga melihat lebih banyak wang tunai di bank - wang tunai $ 1.000.000 untuk tepatnya.