Sunday, November 21, 2010

Pendekatan Alam Untuk Menguruskan Jerawat

Hampir semua orang telah menderita daripada jerawat pada satu masa atau lain dalam kehidupan nya. Hal ini terutama gangguan pada kelenjar sebaceous (kelenjar di kulit yang mengeluarkan zat berminyak) dari wajah, leher dan punggung. Ketika kelenjar sebasea menjadi tersumbat dengan bahan berminyak yang mereka ciptakan, hasil akumulasi di jerawat. Ada beberapa bentuk jerawat, tetapi yang paling umum adalah jerawat vulgaris, dijumpai terutama pada remaja.

Punca pasti jerawat tidak diketahui, tetapi faktor yang menyumbang terhadap keadaan ini termasuk faktor keturunan, kulit berminyak dan androgen. faktor tambahan termasuk alergi, stres, penggunaan ubat-ubatan tertentu, kekurangan gizi, disfungsi hati, paparan polutan industri, kosmetik dan kitaran haid bulanan.

Selain itu, fungsi kulit untuk menghilangkan sebahagian sisa toksik tubuh dengan berpeluh. Jika tubuh mengandungi racun lebih daripada ginjal atau hati boleh secara berkesan debit, kulit mengambil alih. Bahkan, beberapa doktor panggilan kulit buah pinggang 3. Sebagai racun melarikan diri melalui kulit, mereka boleh mengganggu kesihatan dan integriti kulit, mencipta isu-isu.

Cadangan untuk Kebugaran

Nota: Sesetengah dari cadangan ini dapat berlangsung 2-4 minggu sebelum hasil atau pembaikan yang berpengalaman.

Guna dunia cuka putih (boleh dicairkan jika terlalu kuat) pada wajah dan daerah yang terkena dampak. Izinkan ini untuk duduk selama 5-10 minit sebelum membilasnya dengan air sejuk.

Lemon atau buah-buahan sitrat karya-karya besar sebagai terkelupas alami, menghilangkan sel-sel kulit mati yang mungkin menyebabkan menuangkan. Seperti dengan cuka putih, menerapkan jus dari lemon (atau yang dikehendaki jus sitrat) pada wajah. Biarkan hingga kering selama sekitar 10 minit, kemudian bilas dengan air sejuk. Anda mungkin merasa sengatan ringan atau terbakar ketika jus lemon diterapkan. Jika demikian, menipiskan jus diterima.

Meningkatkan pengambilan air. Air membantu racun flush dan membantu pengangkutan nutrisi dalam tubuh.

Makan diet seimbang dengan betul untuk memastikan nutrisi yang tepat.

Ambil beberapa vitamin berkualiti tinggi dan suplemen mineral untuk membuat Facebook nutrisi yang hilang dalam makanan hari ini.

Echinacea atau grape Oregon boleh digunakan untuk meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan melawan bakteria penyebab jerawat.

Dandelion, Burdock atau merah semanggi boleh membantu untuk menjaga hati jelas kelebihan beracun.

kombinasi herbal seperti Alam Sunshine Ayurvedic Detox Kulit dan BP-X juga dapat digunakan untuk membersihkan dan detoksifikasi hati dan mengurangkan jerawat.

Secara sejarah, sejumlah besar vitamin A telah berjaya digunakan untuk mengubati jerawat yang teruk. Sejumlah besar, bagaimanapun, boleh menjadi racun dan harus digunakan ketika bekerja dengan pembekal perkhidmatan kesihatan anda.

Pertimbangkan untuk menambah seng tambahan untuk diet anda. Seng membantu dalam penyembuhan rangkaian dan membantu dalam mencegah parut. Hal ini juga penting bagi tubuh dalam melawan jangkitan dan keradangan.

Untuk memadam dan menyembuhkan kulit, cuba ubat jerawat homeopati. Ini boleh membantu untuk mengeringkan jerawat dan mencegah wabak di masa depan