Sunday, November 21, 2010

Pencukaian Syarikat Luar Negeri untuk Pematuhan SOX

The Sarbanes-Oxley Act, juga disebut Syarikat Awam Reformasi Akuntansi dan Pelabur Protection Act tahun 2002 ditandatangani menjadi undang-undang pada tarikh 30 Julai 2002 oleh Presiden Bush. Dalam selepas Enron, Arthur Andersen, Global Crossing, dan WorldCom, SOX menjanjikan akuntabilitas syarikat yang lebih besar dan transparansi. Dinamakan Senator Paul Sarbanes dan Perwakilan Michael G. Oxley, SOX menumpukan pada pentingnya perilaku etika dalam syarikat-governance di seluruh Amerika Syarikat dan sekarang ... luar negeri.

Semua negara mempunyai undang-undang kerajaan diperlukan seperti Sarbanes Oxley. Di Inggeris, itu adalah "Code Gabungan pada Corporate Governance," di Belanda ini adalah "Tabaksblatt Code," Jerman mempunyai "Reformasi Bilanz" dan "Bilanz Kontroll Gesetz." Tetapi kemudian, mengapa kita perlu SOX luar negeri kerana kita sudah mempunyai undang-undang yang diperlukan? Itu kerana syarikat-syarikat dengan markas AS harus memastikan bahawa semua pos-pos asing memenuhi standard persekutuan. Ini adalah punca utama keprihatinan di kalangan pengurusan dan perakaunan. Menurut beberapa ahli, Sarbanes Oxley Act mungkin telah mendikte Peraturan berbelit-belit dan peraturan-peraturan tentang perniagaan di Amerika Syarikat. Sementara Peraturan ideologi konkrit yang menghalang skandal perakaunan, fluks malar dalam dasar bingung perniagaan di seluruh dunia.

pematuhan SOX oleh penjual dan rakan perniagaan di luar AS adalah tugas yang menakutkan. Risiko dan komplikasi yang terlibat dalam menguatkuasakan undang-undang untuk banyak syarikat di seluruh dunia sangat besar. Syarikat-syarikat AS harus menjaga diri mengikuti operasi data dan pengurusan data diikuti oleh vendor luar negeri. Hal ini menyulitkan kes lebih lanjut sebagai data harus diintegrasikan dalam kewangan atau dimasukkan ke dalam neraca. praktikal pemprosesan data akan meningkatkan kos yang berkaitan dengan IT.

Kesan global SOX sangat besar. Pada masa ini, Inggeris Big Four syarikat merasa akibat SOX di sektor perundingan mereka. http://www.big4.com-website untuk alumni Big4 global - menerima kemas kini berkala tentang berita terbaru dan trend di Four syarikat Besar. Empat Besar di Inggeris dilaporkan hilang GBP250 juta dalam rundingan kos sejak tahun 2002 hasil-langsung dari Sarbanes-Oxley Act. Di antara syarikat Big Four, PricewaterhouseCoopers menghadapi penurunan besar dalam kos perundingan mereka. Punca penurunan ini boleh disebabkan:
¨ peningkatan kos pematuhan yang merebut anggaran perundingan.
· Kemerdekaan sekatan dalam Akta Sarbanes-Oxley mempunyai syarikat menahan dari memanfaatkan juruaudit mereka untuk perkhidmatan perundingan banyak.

Ada pembalikan peranan yang jelas dalam kos perundingan dan perkhidmatan audit. Jika bayaran perunding telah menurun, kos audit telah jauh meningkat. Kenaikan 30% kekalahan dalam jumlah kos audit Big Four telah diamati selama dua tahun. spike ini tidak mengimbangi pendapatan yang hilang untuk perundingan. Consulting adalah kekuatan utama dari Big Four di Inggeris. Namun, dalam keadaan ini, penurunan yang signifikan dalam rundingan bayaran jelas demarcates prestasi Big Four di Inggeris.

Menurut kaji selidik oleh syarikat Eropah, banyak syarikat di luar negeri dengan saham mereka yang berdaftar di Amerika Syarikat tidak bersedia untuk memenuhi tenggat waktu dari Sarbanes-Oxley. Kerana syarikat Eropah sudah memiliki peraturan khas, pematuhan SOX sangat sulit. Beberapa syarikat luar negeri telah cuba untuk mendapatkan delisting dari pasaran saham AS sejak awal SOX's. Syarikat-syarikat asing akan dapat disenaraikan di bursa luar negeri juga menolak untuk bisa berdaftar di AS Masalah-masalah ini akan membawa tol pada prestasi pasaran AS dan ekonomi. Namun, keluar dari syarikat asing dari bursa AS tidak mudah. Sesuai pedoman SEC, syarikat asing mempunyai 300 atau lebih pemegang saham di AS tidak boleh pencatatan dari bursa Amerika Syarikat di mana mereka perdagangan.

Dalam terang masalah ini, Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa-dalam usahanya untuk menawarkan fleksibiliti berterusan-mula menukar aturan untuk syarikat luar negeri yang berdaftar di AS SEC akan memudahkan syarikat-syarikat asing untuk pencatatan kesan mereka yang tersenarai di bursa AS. Memodifikasi Peraturan SEC untuk mengakomodasi syarikat Eropah akan mencipta keadaan rusuhan antar pengurusan Amerika Syarikat.

Pematuhan SOX harus merupakan "merangkumi segala" formula yang membolehkan kerajaan dan pengurusan di seluruh dunia untuk berfungsi secara cekap dan dalam irama. peringkat A menuju pendekatan untuk menapis memalukan ini akan memperbaiki situasi.