Tuesday, November 23, 2010

Padam Jerawat anda dan mempunyai Sempurna Kulit - Tentu

Kebanyakan orang yang menderita jerawat pergi keluar dan menghabiskan wang yang baik pada umum produk over-the-counter rawatan jerawat. Yang benar adalah, sebahagian besar produk ini penuh bahan kimia yang benar-benar dapat melambatkan penyembuhan jerawat, dan iritasi kulit anda, menyebabkan lebih jauh jerawat.
Ketika sebuah produk jerawat mempunyai 20 bahan yang disenaraikan di atasnya, maka akan sulit untuk mengetahui apakah salah satu bahan adalah benar-benar menghentikan anda daripada kejayaan. Hal ini dapat lebih sukar apabila anda tidak boleh mengucapkan bahan tersebut, apalagi tahu apa itu dan bagaimana itu akan mempengaruhi kulit anda.
Kebanyakan rawatan jerawat mainstream tidak hanya jauh lebih mahal daripada barang-barang rumah tangga biasa, tetapi mereka juga tidak selalu bekerja dengan baik baik. Dengan itu, saya akan senarai beberapa barang rumah tangga asas yang boleh bekerja keajaiban di membersihkan kulit anda.

Baking soda - Sebuah bahan memasak yang sangat murah yang kebanyakan orang di rumah mereka sudah, baking soda boleh digunakan sebagai scrub besar. Tujuan scrub adalah untuk terkelupas kulit, menghilangkan kulit mati yang akhirnya dapat menyumbat pori-pori dan menyebabkan jerawat tempat.
Untuk memulakan, anda akan ingin mencampurkan sedikit baking soda dengan air untuk membentuk pasta. Baking soda sangat efektif sebagai scrub, sehingga anda ingin memastikan harus ekstra hati-hati apabila mengaplikasikannya pada wajah anda. Dengan lembut Urut pasta ke dalam kulit anda untuk sepuluh sampai lima belas saat. Lalu bilas soda kue off, dan tepuk wajah kering anda dengan tuala bersih.

Apple Cider Vinegar - Walaupun kebanyakan orang yang menggunakan cuka untuk mengubati jerawat menggunakan borang epal sari cuka, anda juga boleh menggunakan cuka biasa biasa tua. Terlepas dari jenis yang anda gunakan, cuka bisa sangat membantu dengan datang untuk membersihkan jerawat. Hal ini dapat membunuh bakteria yang menyebabkan jerawat, keseimbangan pH kulit anda, dan menyerap minyak tambahan pada kulit anda.
Dimulai dengan bersih, kulit kering, menerapkan cuka dilusian (lapan bahagian air untuk satu bahagian cuka) secara langsung pada kulit anda dengan menggunakan bola kapas, dan tinggalkan saja di. Jika anda mahu, anda juga boleh menggunakan penyelesaian cuka kuat (contohnya, 2 atau 3 bahagian air untuk 1 bahagian cuka), dan melaksanakan langsung ke masalah daerah, membilasnya mati setelah sepuluh minit.
Lemon atau jus limau nipis juga boleh diganti dengan cuka. Kedua-dua jus ini kaya dengan asid sitrik, dan boleh pengelupasan kulit anda sangat baik, menghentikan pertumbuhan bintik-bintik jerawat, serta fading dahulu, jerawat non-aktif lebih cepat.

Egg Whites - Kaya akan protein, putih telur boleh digunakan sebagai topeng untuk menyembuhkan dan membina semula kulit anda. Hal ini juga dapat membantu untuk menyerap kelebihan minyak dari kulit anda.
Untuk memulakan, telur retak, memadam kuning telur sehingga hanya putih telur yang tertinggal. Kocok putih telur ini, dan menerapkannya langsung ke wajah anda. Biarkan selama lima belas minit, kemudian bilas telur off.
Oatmeal - Aneh kerana kelihatannya, oatmeal boleh menyerap minyak yang tidak diingini dan menarik keluar kotoran yang berada jauh di dalam kulit anda. Masak beberapa oatmeal polos seperti yang anda lakukan untuk dimakan. Biarkan sejuk off, dan gosokkan kulit bersih anda. Biarkan untuk sementara, seperti anda akan topeng, dan kemudian bilas. Jika anda melakukan ini secara teratur, anda harus mulai untuk mulai melihat hasil segera.

Tea Tree Oil - TTO adalah semua-alam yang umum digunakan rumah tangga antiseptik, yang anda boleh memuat di kedai ubat sebahagian besar atau supermarket. Anda boleh menggunakan TTO langsung ke tempat jerawat untuk membunuh bakteria, atau, jika anda sangat cair dengan minyak lain (seperti minyak jojoba), atas seluruh wajah anda.
gel pokok teh dapat lebih mudah diterapkan dari minyak, dan banyak yang dibuat untuk melaksanakan di kawasan yang luas kulit, sehingga mereka tidak cukup sekuat TTO lurus dan tidak perlu dicairkan.

Asam pantotenat (Juga dikenali sebagai Vit B5.) - Pantothenic asid boleh diambil dalam jumlah yang besar untuk kepentingan pengurangan jerawat. B5 bekerja dengan membantu tubuh anda untuk metabolisme lemak yang akan dinyatakan kemudian berubah menjadi sebum (minyak) dan dikeluarkan melalui kulit. Sejumlah kecil B5 tidak akan membantu walaupun, dan itu harus dilakukan beberapa kali sehari.
Untuk membantu dengan jerawat, anda akan perlu mengambil 2,5 gram asam pantotenat (bentuk serbuk jauh lebih mudah untuk mengambil), 4 kali per hari, dengan jumlah 10 gram per hari.

Aloe Vera - Aloe Vera telah digunakan selama bertahun-tahun di dapur untuk aplikasi topikal untuk luka bakar. Manfaat lain dari lidah buaya itu adalah bahawa hal itu dapat mencegah menakut-nakutkan, fade tanda dan membantu menyembuhkan bintik-bintik jerawat.
Anda sekarang mempunyai idea dari beberapa barang rumah tangga asas yang boleh anda gunakan pada kulit anda, yang bekerja lebih baik daripada produk ubat bebas jerawat banyak, dan jauh lebih murah untuk digunakan. Kerana kita hanya memiliki jerawat sangat terjangkau rawatan asas, anda sentiasa boleh membawa ini ke tahap yang lain dan mengambil semua, rawatan alami jerawat dalaman.

Ini meringkaskan senarai dasar kita alternatif alami untuk rawatan jerawat produk kimia berasaskan. Anda boleh mengambil langkah lebih jauh dengan menyerang jerawat anda dari dalam ke luar. Jerawat telah terbukti berkali-kali sangat erat dipengaruhi oleh sistem pencernaan, sehingga menjaga seluruh sistem pencernaan anda bekerja sehalus mungkin dapat membantu mengurangkan jerawat. Saya akan membantu memberikan idea dasar dari beberapa semua produk alami yang boleh anda lakukan untuk membantu membersihkan jerawat.

jus mentimun, lemon dan wortel, ragi, dan pil arang aktif semua mampu membantu fungsi sistem pencernaan normal. Kerana sistem pencernaan erat berkaitan dengan kesihatan kulit, mereka harus membantu mengurangkan jerawat. biji Flax juga boleh indah untuk membantu kulit anda lebih cepat sembuh.