Tuesday, November 23, 2010

Menaklukkan Jerawat Anda - Sebuah Tips Bermanfaat Sedikit

Jerawat adalah istilah yang merangkumi segala hal yang merujuk pada noda, komedo, whiteheads dan benjolan pada kulit. Sementara itu, sebahagian besar AOS berkaitan dengan remaja itu tidak selalu terbatas pada setiap kumpulan usia satu. Orang-orang dari segala usia boleh menderita jerawat.

Sementara itu, AOS benar bahawa jerawat bukan penyakit yang mengancam nyawa, boleh selesa dan boleh meninggalkan bekas jerawat jahat. Telah ada banyak perdebatan tentang penyebab jerawat. Salah satu penyebab yang terkini dibahas adalah susu. Itu, AOS tepat, susu sama yang baik untuk, kita gigi tulang dan rambut sekarang tampaknya menyebabkan jerawat.

Apakah Ada Cure untuk Jerawat?

Hal ini, AOS sangat sulit untuk mencari jawapan yang pasti untuk soalan ini. Ada banyak keajaiban krim dan tisu wajah yang mendakwa menjadi jawapan tentang bagaimana untuk menyingkirkan jerawat tetapi banyak yang hanya sabun. Dengan melihat sekilas ke lorong kosmetik dan kesihatan peribadi di supermarket pasti akan memberikan anda dengan jenama banyak jerawat dan rawatan jerawat, yang semuanya ditujukan pada remaja.

Kebanyakan Jerawat rawatan memerlukan masa untuk bekerja. Kira-kira enam hingga lapan minggu adalah waktu yang biasa untuk jerawat untuk membersihkan, dan kosmetik yang mendakwa menjadi menyembuhkan semalam diiklankan untuk menangkap perhatian dari pesakit yang don, AOT ingin menunggu selama itu. Setelah jerawat telah dihapuskan atas, adalah penting untuk meneruskan dengan rawatan untuk mencegah kembalinya.

Mungkin ubat yang paling berkesan untuk jerawat adalah untuk berunding doktor kulit, walaupun ini hanya mungkin perlu dengan kes yang paling parah. Anda harus ingat bahawa hanya kerana satu rawatan telah bekerja pada teman atau keluarga, itu tidak jadi, AOT bererti itu akan bekerja pada anda.

Remaja dan jerawat.

Walaupun benar bahawa hampir semua orang boleh menderita jerawat, benar juga bahawa hampir setiap remaja antara usia 12 dan 18 menderita dengan jerawat. Hampir 40% memerlukan rawatan daripada doktor.

Seperti banyak penyakit atau penyakit, rawatan awal sangat penting. Meninggalkannya terlambat boleh menyebabkan bekas jerawat berat yang boleh berlangsung selama bertahun-tahun dari seseorang, kehidupan AOS.

Hal ini penting untuk mengetahui apa jenis jerawat yang anda miliki. Maklumat berikut akan memberi anda wawasan tentang apa yang mungkin telah benar-benar mencetuskan jerawat anda. Setelah anda tahu mencetuskan jerawat anda, anda adalah selangkah lebih dekat untuk menghilangkan jerawat dan penggerak hidup bebas jerawat.

Dewasa Jerawat onset mendadak, atau kelanjutan dari jerawat, selama dewasa boleh disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon, stress, pencemaran atau ubat-ubatan. Kajian telah menunjukkan hubungan langsung antara ketidakseimbangan hormon dan terjadinya jerawat di usia wanita 30 hingga 40 tahun.

fulminans Jerawat (terlalu banyak jerawat testosteron) adalah onset mendadak jerawat yang kelihatan pada laki-laki. Jenis jerawat menyebabkan jerawat di dada dan punggung, parut jerawat teruk, berfluktuasi demam, nyeri sendi, kehilangan nafsu makan atau berat, dan jumlah sel darah putih tinggi. jerawat ini disebabkan oleh penggunaan testosteron secara undang-undang atau menyalahi undang-undang untuk meningkatkan pertumbuhan otot. Selama rawatan counter untuk jenis jerawat yang tidak berkesan.

Jerawat keloidalis nuchae. Bentuk jerawat terjadi dengan orang-orang keturunan Afrika. Hal ini ditandai dengan papula syarikat dan pustula pada pangkal leher.

Medicamentosa jerawat (obat jerawat induced). Ini adalah jerawat yang disebabkan oleh ubat. penyebab umum meliputi phenytoin (Dilantin), isoniazid, lithium, bromida, iodida, androgen dan kortikosteroid. Lithium memburuk vulgaris jerawat dan boleh menyebabkan jerawat pada orang yang tidak pernah mengalami jerawat dahulu.
Cara Conquer Jerawat
Kaedah yang paling berkesan untuk memerangi jerawat merangkumi kombinasi pencegahan dan rawatan kulit yang lebih baik.
1. Latihan
Sukan teratur dapat membantu melawan jerawat dengan memerangi tahap stres negatif yang dapat berasal dari harga diri yang negatif dan depresi. Elakkan memakai lycra ketat dan baju nilon latihan. Jenis kain cenderung memerangkap kelembapan tubuh dan panas, mencipta persekitaran yang ideal bagi bakteria untuk tumbuh. Stick kehilangan pakaian yang terbuat dari campuran kapas atau alam, dan menjaga peralatan sukan dan peralatan bersih.
2. Kosmetik Aman
Elakkan pori-penyumbatan dan kerengsaan kulit yang boleh menyumbang jerawat, cuba parfum dan kosmetik yang "hypo-alergi" dan comodogenic atau, Äúoil percuma, au. derivatif tar Batubara, carmine dan krim berat di tabur boleh menyebabkan reaksi.
Berkilauan warna wajah boleh mengandungi mineral mika kerepek disebut yang juga boleh menyebabkan kerengsaan kulit dan pori-pori tersumbat. Cuba lip gloss dengan finishing matte kurang penyumbatan pori-. Yang lebih bersinar, isi lebih comedogenic yang menyebabkan pori-pori untuk menyumbat.
3. Diet Sehat
Apa yang terbaik untuk tubuh anda yang terbaik untuk kulit anda. Sebuah multivitamin berkualiti baik mungkin akan mempunyai vitamin dan mineral disyorkan bahawa anda perlu untuk membantu pencegahan jerawat. Minum banyak cecair sepanjang hari dan membuat yang baik, pilihan makanan sihat diet termasuk banyak buah-buahan dan sayuran setiap hari akan membantu anda menjaga kesihatan yang optimum.
4. Hormonal Perubatan
Hormon (atau kurangnya mereka) selama tahun kemudian - terutama untuk wanita - boleh memainkan peranan dalam jerawat suar-up dan pencegahan. Kajian menunjukkan bahawa sekitar 50 peratus wanita memiliki jerawat, yang disebut sebagai hormon jerawat, selama seminggu sebelum haid mereka.
Pilihan rawatan termasuk retinoid topikal, antibiotik oral dan benzoil peroksida selama bertahun-tahun remaja. Kontrasepsi oral atau pil KB hormonal DNS dan terapi penggantian hormon (HRT) boleh membantu untuk perempuan, digabungkan dengan rawatan sistemik atau topikal, resep atau produk over-the-counter dan ubat-ubatan.
5. Kulit Sehat rejimen
Elakkan menggosok keras atau over-mencuci, kerana ini boleh menyebabkan kerengsaan kulit mungkin dan dapat memberikan sumbangan lebih daripada pengeluaran minyak untuk menggantikan apa yang dicuci off, penyumbatan pori-pori dalam proses. Gunakan produk dengan bahan pengelupasan kulit yang lembut dan mengelakkan produk yang mengandungi alkohol.
6. Cukur
Mencukur sebenarnya merupakan cara yang bagus untuk exfoliating atau menghilangkan kulit mati untuk membantu pencegahan dan penyebaran jerawat. Mencukur juga boleh membantu untuk menyingkirkan whiteheads dan komedo. Jangan mencukur daerah yang sakit atau dijangkiti. Gunakan krim pencukur untuk kulit sensitif.
Gunakan pisau yang tajam. Gesekan lembut dari tekanan berat yang lebih baik dan juga pergi dengan aliran atau "grain." Sebuah pisau bermata tunggal lebih baik daripada pisau cukur twin-blade. pisau cukur elektrik mungkin tidak mencukur berhampiran dengan kulit, tetapi mereka mungkin menjadi pilihan yang lebih baik untuk mencegah kulit berjerawat jerawat dan lain-lain.
7. Stres
Stres termasuk stres luaran dan dalaman. Luaran Stressors adalah mereka yang kemampuan kompromi kulit anda untuk menyembuhkan, seperti matahari make-up dan terlalu banyak berminyak. stres dalaman seperti kegelisahan, ketakutan, rendah diri, kemurungan dan berbagai-bagai emosi internalisasi lain, boleh mencetuskan reaksi kimia dalam tubuh anda yang boleh menyebabkan jerawat-up dan kerengsaan kulit yang lain.
Untuk mengatasi stres dalaman dan mengelakkan masalah jerawat, mendapatkan banyak berehat dan tidur. Cobalah untuk menjaga jam biasa. Menyimpan senarai cek "Hal-hal yang Tenang anda" kepada anda stress kali, seperti membaca buku, istirahat, mendengar muzik, mengambil jalan-jalan, pergi keluar untuk ais krim, dll