Sunday, November 21, 2010

Mitos Jerawat dan Masalah Kulit debunked

Bukankah kulit hal yang indah untuk memiliki?

Suatu manfaat yang jelas dari kulit adalah bahawa hal itu melindungi organ-organ dalam tubuh kita dari unsur-unsur berbahaya seperti kotoran, serangga, gigitan, bahan kimia beracun, cuaca buruk, dan sejenisnya, dan tentu saja lebih menarik daripada apa yang ada di bawahnya.

Apabila kulit itu sehat itu bagus untuk melihat, tetapi ketika itu sakit, itu tidak boleh hanya mempengaruhi anda secara fizikal, tetapi lebih menyakitkan boleh menyebabkan stress dan masalah sosial.

Seperti flu biasa, penyakit kulit jerawat dan sejenisnya boleh diubati dan ditutup, tapi tidak bisa disembuhkan. Perlakuan terbaik adalah pencegahan dan pengetahuan tentang apa yang membuat kulit anda bahagia, sehingga anda dapat mengelakkan musuh penjagaan kulit dan mencetuskan pelarian.

Sebenarnya penyebab jerawat boleh berubah-ubah dari individu ke individu, namun beberapa faktor dapat dinyatakan dengan pasti relatif:

1. Jerawat terjadi ketika pori-pori atau folikel rambut menjadi terhalang atau tersumbat.

2. Pada dasarnya ada 4 jenis manifestasi jerawat: whiteheads, komedo, jerawat, dan nodul.

3. Jerawat boleh muncul cukup banyak di mana sahaja pada kulit, walaupun menyebabkan paling memprihatinkan saat itu muncul pada wajah. Bentuk-bentuk terburuk dari jerawat pecah, bagaimanapun, pada dada dan punggung, dan paling sering pada laki-laki daripada perempuan kerana perbezaan hormon.

4. Ada banyak mitos yang umum dan dusta tentang jerawat, rosacea, dan masalah kulit lain rawatan.

Beberapa mitos jerawat termasuk "anda akan menjadi lebih besar itu, jadi biarkan saja", "berada di luar di bawah sinar matahari membantu jerawat", "masalah jerawat secara langsung atau tidak langsung proporsional dengan aktiviti seksual", "kunjungan jerawat orang kotor", "adalah jerawat menular ", dan terlalu banyak lagi termasuk ke dalam artikel pendek.

Yang menyedihkan adalah bahawa kepercayaan dalam mitos boleh devasting, dalam rawatan yang tepat dapat dielakkan, dan perubahan gaya hidup yang tidak perlu dibuat boleh mengambil kesenangan yang tidak perlu.

Sebagai contoh, pada satu titik dalam hidup saya, saya benar-benar percaya bahawa saya alergi terhadap coklat dan boleh menyebabkan jerawat saya. Setiap kali aku akan menyerah pada godaan dan mempunyai "sedikit" aku akan stres menunggu bintik merah, dan benar saja mereka akan muncul.

Setelah beberapa tahun dan eksperimen banyak, aku belajar aku tidak alergi, stres adalah pencetus bagi saya, dan baru di atas scrub wajah counter membuat saya di jelas sejak itu.

Mengetahui apa yang mencetuskan jerawat anda boleh menjadi perbezaan antara pertempuran malar dan kulit yang sihat. Internet adalah tempat yang indah untuk mendapatkan maklumat yang anda perlukan, sehingga berhenti menekankan keluar dan mempelajari apa yang diperlukan untuk menempatkan wajah anda terbaik ke depan.