Sunday, November 21, 2010

Jerawat Kawalan Way Alam

Ingin menyingkirkan orang-orang jerawat di wajah anda, tetapi anda saat ini rendah pada anggaran? Bagaimana mencari kawalan jerawat untuk mengelakkan kemunculan tiba-tiba jerawat di kulit anda? Jadi bagaimana kita melakukan ini?

Pertama, apa jerawat? Jerawat adalah kelainan kulit yang disebabkan oleh tindakan hormon pada kelenjar minyak kulit yang disebut kelenjar sebaceous. Ekskresi minyak dari kelenjar ini boleh menyebabkan sesak pori-pori kulit. Ini terjadi ketika jerawat terjadi. Wajah, leher, dada, punggung dan bahu adalah tempat kelenjar yang paling berlimpah, itulah sebabnya mengapa jerawat kebanyakan ditemui di lokasi ini. Orang yang seperti ini sering gangguan cenderung menjadi tertekan, dan dimalukan.

Ada banyak faktor yang dapat menghasilkan jerawat boleh berlaku. Pertama adalah Gen kami. Genetik tidak boleh diubah tetapi faktor lain seperti rutinitas sehari-hari kita dan cara kita merawat kulit kita dapat dipertingkatkan untuk membuat kawalan jerawat tidak ada masalah sama sekali. Jangan merasa begitu sedih tentang jerawat anda kerana ada banyak hal yang dapat anda lakukan. Tips ini mengawal jerawat akan membantu anda mengatakan bye-bye kepada mereka zits.

1. Sertakan Buah dan Sayuran di Diet anda sehari-hari. Diet sihat terdiri daripada sekurang-kurangnya empat hingga lima hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran. Jerawat kawalan akan lebih mudah jika anda mula ini termasuk dalam kebiasaan sehari-hari anda.

2. Air mawar boleh digunakan sebagai pembersih wajah. Dicelup ke dalam kapas, bersihkan wajah anda menggunakan setiap hari selama sekurang-kurangnya dua hingga tiga kali setiap hari.

3. Jangan menunggu jerawat anda untuk membentuk. Jika anda melihat sedikit di wajah anda, lakukan sesuatu. Kawalan jerawat yang terbaik adalah dilakukan sejak awal. Pat es pada daerah yang terkena untuk ini akan membuatnya kurang bengkak.

4. Jerawat kawalan lebih mudah jika disertai dengan multivitamin. Mula mengambil suplemen vitamin yang mengandung seng. Seng membantu dalam membuat kulit anda lebih kuat dan tahan jerawat.

5. Ketimun dapat membantu dalam mengawal jerawat. Blend dengan air untuk membentuk topeng. Letakkan di wajah anda dan biarkan selama sekitar setengah jam sebelum membilasnya off. Ini adalah ubat kawalan yang baik dan terjangkau jerawat yang juga boleh menyegarkan kulit anda.

6. Gunakan hanya sabun ringan dan mengelakkan sabun yang mengandungi produk berasaskan minyak bumi dan bahan berasaskan haiwan ini menyebabkan kulit anda untuk mendapatkan kering dan terengsa.

7. Menggunakan pembersih wajah yang bebas alkohol membuat Jerawat kawalan bebas masalah. Alkohol cenderung kering kulit anda lebih.

8. Makeup juga prompt terjadinya jerawat. Pilih make up anda dengan bijak. Sebahagian besar yang sedia makeup mengandungi bahan berasaskan minyak bumi yang membuat kulit kering. Sebuah makeup semua alam membantu mengawal jerawat menjadi lebih mudah.

9. Terkini, Minum air yang banyak sangat penting. Ini flushes keluar kotoran di badan kita, Membuat kawalan jerawat lebih alami.

Sekarang anda mempunyai senarai beberapa tips bermanfaat dalam mengawal jerawat. Ini adalah pilihan anda jika anda melakukan kaedah ini. Ada banyak cara dalam kawalan jerawat, baik itu secara semulajadi atau dengan teknologi. Produk Kulit selalu sekitar bagi anda untuk memilih pilihan anda. Masalahnya, produk ini sangat mahal. Jika anda adalah jenis orang yang inovatif, lebih baik cuba cara ini dalam pengendalian jerawat. Itu semua alami dan biasa melakukan setiap kerosakan dalam tubuh anda. Tidak ada kesan sampingan tentu saja! Plus, anda benar-benar boleh menyimpan banyak keluar dari ini. Tidak ada salahnya mencuba! Mengucapkan selamat tinggal untuk jerawat tersebut hanya langkah jauhnya!