Monday, November 22, 2010

Jerawat Dos and Don'ts

Setiap hal kecil dikira ketika datang untuk melawan jerawat dan menjaga di bawah kawalan. Setelah semua, jerawat tidak terlalu besar diri mereka sendiri, mereka hanya bug kami di jalan besar. Kita tidak selalu menyedari bahawa hal-hal yang kelihatan tidak bererti boleh membantu kami kelihatan lebih baik (atau lebih buruk, bergantung pada apa yang mereka), sedangkan sengaja berikut mitos, kami lebih berbahaya daripada yang baik untuk kulit.

Ini adalah beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan jika anda tidak mahu melihat jerawat muncul.

DO:

= Bersihkan wajah anda dua kali sehari. Gunakan pembersih yang direka untuk jenis kulit anda dan mengelakkan produk kasar dan menjengkelkan. Saat membersihkan kulit anda dan membilasnya dengan air (pastikan anda menggunakan banyak!), Bergerak dari leher ke rambut - dengan cara itu anda tidak mungkin tersebar membina rambut di wajah anda, kerana ia boleh memburukkan jerawat.

= Jika anda bekerja keluar dan keringat, bersihkan wajah anda selepas anda bersenam.

= Gunakan pelembab untuk jenis kulit anda. Bahkan jika kulit anda berminyak, jangan mengabaikan bahagian penting dari rutin harian anda. Kulit anda memerlukan perlindungan. Kekeringan kulit anda tidak akan ada gunanya: sebaliknya, kelenjar minyak akan mula bekerja lebih keras lagi.

= Kosmetik Pilih dibuat untuk jenis kulit anda.

= Gunakan produk dengan asid buah. Mereka membantu untuk melepaskan sel kulit tua dan mencegah penyumbatan pori-pori. Anda tidak akan melihat hasil semalam, namun bersabar dan tetap berpegang pada rawatan - anda akan terkejut.

= Lindungi kulit anda dari angin dan persekitaran yang keras kerana mereka membuat kulit terdedah kepada jangkitan.

= Shampoo rambut secara teratur. kelenjar minyak pada kulit kepala anda menghasilkan sebum sama seperti yang di wajah anda. Tambah baki produk penjagaan rambut dan unsur-unsur persekitaran yang menempel pada rambut anda - dan anda mempunyai jerawat super-berkesan yang menyebabkan penyelesaian.

= Minum banyak air untuk membersihkan tubuh dari racun dan menjaga kulit anda dehidrasi dari dalam.

= Muat vitamin dan makan makanan yang sihat. Orang yang menderita jerawat sering tidak mendapatkan cukup vitamin A dalam diet mereka (anda mungkin mahu berunding dengan doktor anda tentang bahawa sejak dos besar vitamin A boleh menjadi racun). suplemen seng dikenali untuk melawan wabak jerawat. makan sihat adalah baik untuk semua bahagian dari tubuh anda. Sementara perubahan diet sahaja tidak akan luang anda tentang jerawat, mereka akan membantu kulit anda kelihatan lebih baik.

= Lihat doktor jika jerawat parah.

JANGAN:

= Jangan gunakan pembersih pengeringan dan scrub kasar. Mereka menghancurkan penghalang pelindung dan mengubah pH kulit, membuat kulit terdedah dan terdedah kepada jangkitan. Astringents harus digunakan pada kawasan yang berminyak sahaja.

= Jangan memencet jerawat. Ini adalah hal terburuk untuk dilakukan, dan bagi banyak orang yang paling sukar untuk mengelakkan. Namun, jika anda tidak mahu memburukkan keadaan, jangan memilih pada jerawat anda. Anda boleh, bagaimanapun, tiriskan mereka dengan jarum steril sekali mereka dewasa.

= Jangan menggaru atau menggosok kulit anda. Kadang-kadang menggosok boleh menyebabkan jerawat pada kulit dinyatakan jelas. Anda mungkin ingin bereksperimen jika anda cukup berani, jika tidak cuba untuk menjaga tangan anda dari wajah anda dan mengelakkan memakai topi, helm atau band yang boleh menyebabkan kejutan yang tidak menyenangkan.

= Jangan tan. Walaupun tan akan topeng noda, kesannya sementara. paparan sinar matahari yang berlebihan boleh memburukkan jerawat. Banyak produk jerawat over-the-counter dan resep membuat kulit anda sensitif terhadap matahari. Selain menyebabkan dehidrasi kulit dan penuaan awal, sinar UV menghancurkan sel-sel yang bertanggung jawab atas imunologi kulit