Sunday, November 21, 2010

Mengapa Kehadiran Online Adakah Penting Untuk Sukses Perniagaan Kecil

Jika anda adalah setiap jenis usaha kecil atau usaha rumah beroperasi, kewujudan dalam talian sangat penting. Majoriti pengunjung laman web daripada penduduk berbahasa Inggeris kerana tingginya tingkat penetrasi internet di kategori itu, kehadiran dalam talian untuk semua syarikat kecil tidak boleh terlalu menekankan. Data Penelitian di AS tentang kesambungan online mendedahkan fakta-fakta berikut yang boleh membantu untuk memahami pentingnya kehadiran web untuk perniagaan khususnya perniagaan kecil.

70% rumah tangga AS telah kesambungan web.

Pada tahun 2004 penduduk online di seluruh dunia adalah 801.000.000 di seluruh dunia.

Dari jumlah tersebut 36% menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa. Dari AS sendiri akaun ini selama hampir 200 juta.

Kumpulan utama seterusnya adalah bahasa-bahasa Eropah dengan 38% dan bahasa tunggal utama di samping Bahasa Inggeris adalah perakaunan China untuk 14%.

Home pengguna web pada umumnya makmur, celik huruf, dan termasuk ke profil usia yang lebih muda. Ini bermakna kehadiran web untuk perniagaan diperlukan jika anda ingin berjaya dalam mempromosikan produk dan perkhidmatan kepada penduduk yang mampu mereka dan juga bersedia untuk membeli secara online.

Rumah tangga yang tidak mempunyai komputer atau yang tidak disambung ke web, umumnya merasa tidak berguna atau diperlukan dan kos terlalu banyak.

Apa ertinya ini bagi pemilik perniagaan kecil adalah bahawa mereka lebih baik dari mempromosikan produk mereka kepada orang yang sedang online.

Anda kejayaan usaha kecil tidak diragukan lagi dikaitkan dengan kewujudan dalam talian anda