Sunday, November 21, 2010

Anda Mei Have A Idea Perniagaan Kecil Sukses

Anda pasti tahu bahawa idea yang kecil boleh menyebabkan sukses perniagaan yang besar. Gerakan pertama adalah untuk memikirkan sebuah gagasan yang akan sesuai untuk pasaran perniagaan. Setelah datang dengan idea, langkah seterusnya adalah untuk meletakkan idea itu ke dalam tindakan. Tentu saja, ini adalah langkah yang sangat sulit dan mempunyai idea hanyalah awal dari perjalanan. Setelah itu anda akan harus menghadapi banyak kendala sebelum anda boleh meneruskan dengan projek perniagaan anda. Ini hanyalah awal dari proses ini dan ada banyak soalan anda akan harus menjawab bahkan sebelum bermula.

Beberapa aspek utama anda harus menumpukan pada saat anda mempunyai idea perniagaan adalah kemampuan dan hadiah Anda boleh menuangkan ke dalam perniagaan. Hal ini sangat penting bagi anda untuk dikenalpasti dengan projek perniagaan anda. Idea-idea harus didasarkan pada kegiatan dan tindakan yang anda ambil kesenangan dalam melakukan. Sebagai contoh, jika kita menganggap bahawa anda tidak suka bekerja dalam perniagaan, landskap terbuka tidak akan sesuai untuk anda. Di sisi lain, jika anda suka bekerja dengan anak-anak-anak, tatacara bayi duduk atau les perniagaan akan menjadi idea yang sangat bagus. Dalam hal ini, tanpa ragu perniagaan anda akan lebih berjaya kerana anda akan mempunyai meletakkan fikiran anda, usaha dan juga hati anda di atasnya.

Langkah penting yang lain adalah untuk menganalisis keperluan produk-produk tertentu atau perkhidmatan di kawasan-kawasan anda sebelum mendirikan perniagaan anda. Apakah orang-orang di kawasan anda memerlukan produk anda? Apakah ada usaha lain seperti yang anda bercadang untuk memulakan? Anda harus bertanya pada diri sendiri apakah anda adalah satu-satunya yang menawarkan perkhidmatan atau produk. Jika anda tidak, anda akan harus menganalisis kecekapan anda perlu hadapi. Anda harus berfikir apakah perkhidmatan yang anda tawarkan adalah salah satu yang pelanggan akan mengulangi, atau jika itu adalah perkhidmatan khusus satu kali. Jelas, yang pertama lebih mungkin untuk berjaya daripada yang terkini.

Ada aspek-aspek lain, anda perlu mengira. Aspek-aspek tersebut dihuraikan di bawah ini:

- Salah satunya adalah bahawa jika idea yang unik, anda akan memerintah pasaran. Tetapi jika ada banyak pertandingan, akan sulit untuk masuk ke pasaran.

- Sebuah titik kedua akan jika anda boleh menawarkan high dari awal, jika tidak, anda tidak akan berjaya.

- Akhirnya, anda harus berfikir tentang modal anda untuk memulakan perniagaan anda sendiri. Ada banyak idea perniagaan yang memerlukan sedikit pelaburan dan membawa keuntungan yang besar. Beberapa kajian permintaan, seperti perkhidmatan penjagaan kanak-kanak, dan lain-lain memerlukan sejumlah besar wang untuk memulakan perniagaan. Jadi mengambil cadangan ini ke dalam akaun sebelum melabur semua wang anda dalam idea perniagaan kecil.