Sunday, November 21, 2010

3 Cara Mudah untuk Mengobati Jerawat Tubuh

Adakah anda menderita daripada jerawat Tubuh? atau Zits bawah leher itu? Jangan bimbang. Anda tidak sendirian! Lot jerawat tubuh remaja dapatkan. Hal ini umum pada bulan-bulan musim sejuk, ketika anda memakai tumpukan pakaian berat.

Keringat dapat menyumbat pori-pori kulit dan menyebabkan jerawat turun. Hal-hal lain yang boleh menyebabkan jerawat badan pakaian ketat (Ini perangkap peluh pada kulit, yang menyebabkan penyumbatan pori-pori dan noda) stres dan hormon. Tubuh jerawat biasanya muncul di dada dan punggung.

Ø Untuk zap jerawat badan dan mencegahnya datang kembali, anda boleh mencuci tubuh anda sehari-hari dengan pembersih asam salisilat berasaskan. Cari ini bahan pada label produk.

Ø pancuran harian dan pastikan anda mandi secepat mungkin berpeluh bila-bila masa anda telah - seperti selepas bermain sukan, bekerja di luar atau hanya berada di bawah sinar matahari. Setelah mandi, anda dapat mengikuti oleh pelembab tubuh yang mengandungi asid Alfa Hydroxy. Ini akan pengelupasan kulit dan membantu mencegah jerawat, tanpa kulit kering.

Ø Pada Malam hari anda dapat mengubati jerawat tubuh seperti jerawat wajah, dengan menerapkan jerawat kejutan elektrik gel atau krim di bahagian dilakukan.

Ø Jika jerawat tubuh anda sangat buruk dan wont merespon rawatan ini setelah sekitar satu bulan, anda mungkin akan perlu melihat doktor kulit.