Sunday, November 21, 2010

Apakah perbezaan antara perniagaan yang berjaya dan perniagaan berjuang?

Pernahkah anda memperhatikan bagaimana beberapa syarikat sepertinya melakukan dengan sangat baik, dan pergi dari kekuatan untuk kekuatan, sementara majoriti hanya tampaknya kekacauan bersama?

Sejak memulakan usaha sendiri Saya telah bertemu banyak pemilik usaha kecil dan apa yang saya perhatikan adalah bahawa sebahagian besar daripada mereka tampaknya hanya tentang mendapatkan oleh, tetapi hanya sedikit mencapai tahap kejayaan bahawa mereka sebenarnya mampu. Beberapa dari mereka akhirnya gagal sama sekali, beberapa kesukaran dari projek ke projek, dan ada yang OK, tetapi tidak pernah benar-benar mencapai kejayaan atau gaya hidup mereka membayangkan ketika mereka memulakan perniagaan mereka.

Di sisi lain, saya tahu beberapa pemilik perkhidmatan sangat berjaya perniagaan, yang membuat quality 6 dan 7 angka pendapatan setiap tahun (dan naik) - namun mereka tidak berfungsi lagi jam, produk dan perkhidmatan mereka tidak magnitud lebih baik daripada pesaing mereka dan mereka tidak jenius!

Jadi apa perbezaan antara perniagaan yang berjaya dan perniagaan berjuang?

Dalam kata: Pemasaran

Sementara ada boleh menjadi faktor lain yang mempengaruhi kemampuan suatu usaha atau latihan untuk menjadi sukses, seperti ekonomi, trend, arus kas dan produk / perkhidmatan kualiti atau inovasi, nombor satu perbezaan antara perniagaan tinggi terbang berjaya dan rakan-rakan mereka berjuang adalah marketing yang baik.

Ini adalah ratapan dari satu responden tinjauan yang khas kecemasan yang dirasakan oleh pemilik usaha jasa yang tahu bahawa mereka melakukan pekerjaan yang baik, tetapi yang tidak faham mengapa mereka tidak memiliki antrian pelanggan di pintu mereka:

"Kita tahu produk dan perkhidmatan yang baik - kita mendapatkan tanggapan yang bagus dari pelanggan-pelanggan kami telah bekerja sama dengan - tetapi kita masih mengalami kesulitan mendapatkan pelanggan yang berpotensi untuk membeli masuk khidmat kami menawarkan manfaat nyata kepada pelanggan, tetapi kami tidak berjaya seperti yang kita harus ketika kita melihat apa yang syarikat lain tawarkan (tidak banyak) dan masih sangat berjaya. "

Jika anda menawarkan perkhidmatan kualiti atau produk yang menghasilkan keputusan yang besar bagi pelanggan anda atau pelanggan, namun kau masih berjuang untuk mendapatkan semua pelanggan yang anda inginkan atau perlukan, atau untuk mengenakan bayaran yang anda layak, anda mungkin mempunyai masalah pemasaran .

Apa yang pemilik perniagaan sangat berjaya melakukan itu orang lain tidak?

Hal pertama yang mereka lakukan adalah menyedari bahawa tujuan utama mereka adalah untuk membina amalan mereka atau pangkalan pelanggan. Dalam kata-kata Michael Gerber (yang menulis The E-mitos) mereka "bekerja ON perniagaan mereka, bukan DI usaha mereka". Apa ini melibatkan adalah untuk membuat waktu untuk bekerja pada perniagaan - khususnya pada pemasaran dan pembangunan produk atau perkhidmatan, daripada menghabiskan seluruh waktu pelanggan menangani mereka, memberikan perkhidmatan dan berurusan dengan pentadbiran.

Mereka juga mencari daerah di mana mereka boleh mendapatkan "leverage". Secara sederhana, ini bermakna mendapatkan kembali maksimum bagi setiap jam mereka bekerja. Bukan jam perdagangan untuk pound atau dolar, mereka menemukan cara untuk melakukan pekerjaan sekali dan mendapatkan bayaran untuk itu berkali-kali. Mereka menemukan cara untuk memasarkan perkhidmatan mereka satu ke banyak, bukan 1-1 (sehingga mengurangkan pemasaran dan usaha jualan dan masa). Mereka mendelegasikan kegiatan-kegiatan yang memakan banyak masa (tapi yang tidak menambah nilai lebih dalam hal menggerakkan perniagaan ke depan) atau yang mereka tidak mahir dalam seperti admin, perakaunan penyelenggaraan, website dan copywriting.

Mereka juga mengembangkan pola pikir sukses, memahami kekuatan dan kelemahan mereka, mengambil risiko, inovasi, bergaullah dengan orang-orang sukses lain dan membina rangkaian sokongan di sekitar mereka.

Tetapi di atas semua, mereka belajar bagaimana memasarkan perniagaan mereka dan mencipta sebuah sistem pemasaran yang membuat aliran prospek mengetuk pintu, tanpa mengambil semua waktu mereka!